Moderator: Redaktörer
Skulle det funka? Köpte 22 meter tjock jordad kabel för 10kr/metern hos Silvan som egentligen är avsedd för att
placera innuti väggarna. Lite överdimensionering kan inte skada! En tanke som ofta slår en inom hifi . Drog den ”snyggt” över alla dörrkarmar.
Kopplade sedan allt själv genom att montera en jordad hane på ena änden och en strömlist med tre honkontakter i andra änden.
Vad händer när allt riggas upp?
Det låter annorlunda!!! Djupet ökar markant. Steroperspektivet blir bättre. Punktformigheten blir markant bättre. Man hör nu var i rummet instrumenten finns placerade!! Diskanten blir luftigare och basen fastare!
Mayro skrev:Jag ställer upp vilken dag som helst för er alla och demar just en enda säkring ... man måste vara totalt döv för att inte höra skillnaden.. Och blindtest är helt onödigt då det är så stora skillnader vi talar om som här..
Ranefjord bor kanonnära mig... Där är en person som torde ändå vara rätt accepterad som en av lyssnarna.. EAR är en till.. Han är dessutom vad vid ljudtypen ifrån sin egen anläggning...
Och vi tar endast säkringarna i mina högtalare som det som refereras....
Sedan tar jag säkringen i källaren.... Detta blir totalt blint där INGEN har en enda susning vad som sätts i..... Enbart en liten diod tänds då slutstegen kan startas igen som talar om att något är bytt eller ev INTE bytt.....
Tror efter detta det inte är mer snack om saken ärligt talat...
Välkommna allihop som vill vara med....
Mayro skrev:Jag ställer upp vilken dag som helst för er alla och demar just en enda säkring ... man måste vara totalt döv för att inte höra skillnaden.. Och blindtest är helt onödigt då det är så stora skillnader vi talar om som här....
David_A skrev:Vad gör dessa modifieringar egentligen? Enligt Denver folket så tar dom tydligen spelaren från en övre medelmåtta till en dräpare.
Av det jag sett hitills så handlade den första modden mest om nätbrunn och dämpmatta som klistras in i spelaren. Var det alltså den nya dyra nätsladden som gjorde spelaren så otroligt bra![]()
Nu har jag visserligen inte hört spelaren ifråga, så den kan säkert vara bra. Men jag undrar hur dessa enkla ingrepp ska kunna göra sån otrolig skillnad som beskrivs.
Mayro skrev:Mitt hem är alltid välkommnande för alla.. Oliktänkande samt liktänkande.. Vänner och faktiskt även ovänner...tror nämligen man inte ÄR ovänner efteråt...Utan klart inser samt förstår varanns tyckande...
Kribban skrev:Mayro skrev:Jag ställer upp vilken dag som helst för er alla och demar just en enda säkring ... man måste vara totalt döv för att inte höra skillnaden.. Och blindtest är helt onödigt då det är så stora skillnader vi talar om som här..
Ranefjord bor kanonnära mig... Där är en person som torde ändå vara rätt accepterad som en av lyssnarna.. EAR är en till.. Han är dessutom vad vid ljudtypen ifrån sin egen anläggning...
Och vi tar endast säkringarna i mina högtalare som det som refereras....
Sedan tar jag säkringen i källaren.... Detta blir totalt blint där INGEN har en enda susning vad som sätts i..... Enbart en liten diod tänds då slutstegen kan startas igen som talar om att något är bytt eller ev INTE bytt.....
Tror efter detta det inte är mer snack om saken ärligt talat...
Välkommna allihop som vill vara med....
Då kanske någon skulle ta med sig ett par Pip:are oxå så du äntligen kan bilda dig en uppfattning om dem oxå![]()
Det skulle i så fall bli en liten så kallad vinn vinn situationDu skulle få höra hur förträffliga Pip är och vi skulle få höra vad fantastiska saker en säkring kan göra för ljudet
![]()
MVH Kribban
Mayro skrev:.. Och blindtest är helt onödigt då det är så stora skillnader vi talar om som här..
jonasp skrev:Mayro skrev:.. Och blindtest är helt onödigt då det är så stora skillnader vi talar om som här..
Det här är en riktig klassiker!![]()
Nödvändigheten av ett blindtest avgörs inte av hur starkt man upplever ett eventuellt placebo!
/J.
Mayro skrev:en skillnad till den omtalade "klassikern" är att jag ställer upp.. Och jag går med på blindtest.. samt ej motsätter mig en ev placebo. utan ställer upp på faktumet att så FAKTISKT kan föreligga..
Och därför ställer upp ÄVEN på detta....
Så.. kör på.. välj ut tvivlarnas "proffs" här så kör vi...![]()
![]()
Detta kan bli riktigt roligt.. Tro inte jag själv inte tycker det.. För fasiken vad skoj om man SJÄLV blev övertygad blindis efteråt...
![]()
![]()
ja skoj kan detta bli...
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot] och 29 gäster