Ino rigg ABSOLUT MAX 50000kr ?!

Diskussion och gemyt om Ino-produkter, gamla som nya.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-17 20:59

Tände just, till flera låtar, dom första två röda dioderna på XPA-2 8)
Så XPA-2 är alldeles lagom till i6 med andra ord... :lol:
Mvh//David
Klar och nyfiken på annat !

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-08-17 21:02

Hehe galet :p

vet du hur mycket effekt varje diod representerar?

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-17 21:10

Rättelse, ser nu att det kan misstolkas, det är 2st dioder/ kanal som är röda, tände EN på varje kanal bara, inte båda :)

Mjoo, jag hade ett svar från Emotiva om just det, men tror jag slarvat bort... :?

Men det är ganska mycket effekt oavsett, tillräckligt mycket :D
Mvh//David

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-08-17 21:13

Ahh det var lite vettigare, men skoj ändå .)

jaha va synd då .p
Senast redigerad av AndreasArvidsson 2011-08-17 21:15, redigerad totalt 1 gång.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-17 21:13

Ska leta så får vi se :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2011-08-18 20:47

Tänkte köpa ett XPA-2 till mina i6 som kommer om två månader. Vad är det man ska ha till pp4 egentligen?

Nån som har nån aning om hur bra emotivas dac är? Verkar ju vara ett perfekt försteg? Har en benchmark dac1 nu o funderar på att skaffa benchmark dac1 hdr för usb och fjärrkontroll.

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-08-18 20:59

Du kan ju köpa en XPA-2 till ;)

Annars har emotiva UPA-2 slutsteget på 2x125w.

Den dacen har diskuteras här tidigare. Tror ingen har hört den, men håller den samma klass som deras slutsteg så kör på.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-19 07:30

PojkenMedTur skrev:Tänkte köpa ett XPA-2 till mina i6 som kommer om två månader. Vad är det man ska ha till pp4 egentligen?

Nån som har nån aning om hur bra emotivas dac är? Verkar ju vara ett perfekt försteg? Har en benchmark dac1 nu o funderar på att skaffa benchmark dac1 hdr för usb och fjärrkontroll.

Tjoho, XPA-2 är perfekt till i6, jag tror att steget klipper typ samtidigt som i6 i dom flesta fall ;)
Du behöver inget större till i6 om man säger så, inte till vanlig användning, men något mindre skulle antagligen JAG klippa i alla fall ibland :)

XPA-2 är "för litet" till i16s om man ska dra samma resonemang... :)
Där man kan köra XPA-2 "i botten" utan att i16 har några problem med det, men då är det bra jävla högt i ett 11kvm stort rum.... :lol:

till moduler så skulle jag tagit något billigare steg, kanske ett Behringer A500 ?!
OM det inte är så att designen spelar någon roll och det dessutom ska vara "framtidssäkert" för då blir det ett XPA-2 till :roll:
kan man köra dom bryggade till var sin topp senare i framtiden om man vill :D
Om/ NÄR man får för sig att man ska ha större grejer....
det dröjer dock ett tag, har inte lust/ plats att ha fetare grejer än i6 och kommer nog inte ha det heller på Lääänge...

Men effekt kan man alldrig få för mycket av och det kombinerat med snygg design och "feel good" gjorde att jag köpte ett XPA-2 till modulerna :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-19 07:36

adzer skrev:Du kan ju köpa en XPA-2 till ;)

Den dacen har diskuteras här tidigare. Tror ingen har hört den, men håller den samma klass som deras slutsteg så kör på.

Vad jag minns så var volymkontrollen på den inte 100%... typ för grova steg och lägsta nivån va väll inte "vettig" eller vad de var som dom inte gillade där.

Minns, ej men något i den stilen :)

Men vet inte om dom har fixat det ?!
Hör med dom !
Mvh//David

Användarvisningsbild
Kongstorparen
f.d. Svenn3SaataN

Inläggav Kongstorparen » 2011-08-19 09:17

DVD-ai skrev:
adzer skrev:Du kan ju köpa en XPA-2 till ;)

Vad jag minns så var volymkontrollen på den inte 100%... typ för grova steg och lägsta nivån va väll inte "vettig" eller vad de var som dom inte gillade där.

Minns, ej men något i den stilen :)

Men vet inte om dom har fixat det ?!
Hör med dom !

Jag har bestämt för mig att det har fixat detta med volymkontrollen. Men som sagt, hör med Emotiva för att få korrekt info om produkten :)

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-08-19 11:07

Den tidigare xda hade en linjär volymkontroll. Den nuvarande är logaritmisk så det är fixat.

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2011-08-19 17:36

Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler. Borde väl finnas liknande modeller som inte är PA-system med fläktar o skit att få tag på på marknaden?

Känns onödigt med class AB till basmoduler

Användarvisningsbild
MagnusÖstberg

Inläggav MagnusÖstberg » 2011-08-19 18:19

PojkenMedTur skrev:Känns onödigt med class AB till basmoduler
Absolut.
Jag saknar dig.
Medlem på www.faktiskt.se sedan 2006

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-19 18:27

Jepp det e onödigt, men jag vill ha ett till XPA-2 så det blir ett till :)

Annars skulle jag nog vilja ha ett digitalt steg, men har inte hittat några som tilltalat mig och dessutom är kompletta färdiga steg.
Vill inte bygga ihopp själv, pallar inte... Har annat som jag vill göra :)

.................................................

Mitt lilla 2x50w steg fick jobba idag, testade den lite med några roliga låtar, körde så att V/U mätaren på steget alldrig lämnade klippning i en hel låt.
Lät klart komprimerat, inget vidare....
Steget hatar nog mig... :lol:
Men till vanlig musik och med endast en pX modul/kanal så klarar den av att leverera ganska okey.
Fungerar klart över förväntan, men begränsningarna visar sig när man vill börja leka lite :P

XPA-2 betalas och skickas antagligen på måndag, kommer ca 7-10dagar senare till min dörr.
Ska bli kul, längtar efter att koppla in den :D
Sedan så ska det bli fint med 2st moduler till sen också, men det fungerar så pass bra just nu att det inte är något akut behov :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2011-08-19 20:45

PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler.

Vet du hur långt han har kommit med den?
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
PojkenMedTur

Inläggav PojkenMedTur » 2011-08-19 21:28

subjektivisten skrev:
PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler.

Skulle absolut inte vara färdigt innan jag fick mina i6 leverade (2mån)

Användarvisningsbild
Alexi

Inläggav Alexi » 2011-08-19 21:30

subjektivisten skrev:

Utvecklingstiden på Ingvars elektroniska produkter brukar ta mycket lång tid, jag tänker på t.ex. Chad, Mulvol, Elrom, Riaa:n, EQ:n, cr80, etc, etc,
Senast redigerad av Alexi 2011-08-19 21:36, redigerad totalt 1 gång.
Var med och grundade Faktiskt.se, men är inte involverad i nya .io

Användarvisningsbild
The-Master

Inläggav The-Master » 2011-08-19 21:32

PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler....

De där låter lovande...
:)
//RoBeRt

Användarvisningsbild
zapanasta

Inläggav zapanasta » 2011-08-19 21:42

Bättre det tar tid att utveckla en produkt,så slipper man korrigera i efterhand :)

Användarvisningsbild
patjoh

Inläggav patjoh » 2011-08-19 22:01

Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien

Användarvisningsbild
Bamsefar

Inläggav Bamsefar » 2011-08-19 22:54

The-Master skrev:
PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler....

De där låter lovande...
:)

Som Alexi skrev, det tar tid. Jag har hört talas om detta slutsteg sedan 2003 tror jag det var....
Best Regards
Bamsefar

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-19 23:18

patjoh skrev:Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien

Mehhh :D
AB låter ju super bra och det är pryo1 för mig + att XPA-2 är ett snyggt steg ;)
Sedan är ju den underliggande orsaken till XPA-2 att den kanske kan komma att bli så någon gång att som kommer köras bryggade till var sin topp. OM (När) det nu blir nya toppar någon gång i framtiden (när mina prioryteringar ser annorlunda ut i livet :))

Sedan så är ju designen en mycket viktig del då elektroniken kommer att synnas :)

Så sluta mobba mitt fina XPA-2 som jag har beställt, ni e bara avis för att inte ni har ett sådant och jag snart har två... :wink:
Mvh//David

Användarvisningsbild
subjektivisten
Semesterfirare

Inläggav subjektivisten » 2011-08-20 00:43

Alexi skrev:Utvecklingstiden på Ingvars elektroniska produkter brukar ta mycket lång tid, jag tänker på t.ex. Chad, Mulvol, Elrom, Riaa:n, EQ:n, cr80, etc, etc,

Ja, jag vet. Men har ingen stress men det vore inte fel att sälja min 208 framöver för detta steget.
Ino i32s*(med ES filter), pY-4, cr80s, Nad 208, Rotel 1090, Pioneer 668, Denon 2106.

Användarvisningsbild
Mikael.J
f d Nune

Inläggav Mikael.J » 2011-08-20 03:07

DVD-ai skrev:
patjoh skrev:Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien

AB låter ju super bra och det är pryo1 för mig + att XPA-2 är ett snyggt steg ;)
Sedan är ju den underliggande orsaken till XPA-2 att den kanske kan komma att bli så någon gång att som kommer köras bryggade till var sin topp. OM (När) det nu blir nya toppar någon gång i framtiden (när mina prioryteringar ser annorlunda ut i livet :))

Sedan så är ju designen en mycket viktig del då elektroniken kommer att synnas :)

Så sluta mobba mitt fina XPA-2 som jag har beställt, ni e bara avis för att inte ni har ett sådant och jag snart har två... :wink:

Äsh säg som det är du sitter redan och planerar för ett större Ino system :wink:

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-20 08:40

Nune skrev:
DVD-ai skrev:

Äsh säg som det är du sitter redan och planerar för ett större Ino system :wink:

HAha, jag jag planerar faktiskt inget sådant :)
Utan det kommer när det kommer, har ingen lust alls med något större just nu.

Och det är dags sanning ;) :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-08-20 11:15

DVD-ai skrev:
Nune skrev:
DVD-ai skrev:

HAha, jag jag planerar faktiskt inget sådant :)
Utan det kommer när det kommer, har ingen lust alls med något större just nu.

Och det är dags sanning ;) :)

Så får vi se hur morgondagens ser ut, eller hur :)
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-20 11:42

Ja, exakt ;)

Men som det känns nu så är i6 nog här för att stanna länge...

tror det kommer att dröja innan det blir andra toppar, men om (när) det blir så ska mina Emotiva köras bryggade till dom och något annat steg får ersätta drivning av moduler.
Antagligen något klassD eller klassG då, beroende på hur marknaden ser ut :)
Mvh//David

Användarvisningsbild
AndreasArvidsson
Admin emeritus

Inläggav AndreasArvidsson » 2011-08-20 11:48

Tänk bara på att emotivas steg har rekommenderad minsta last på 8ohm vid bryggning. Så i28 å i32s fungerar inte.
Resterande är på7ohm så det är lungt. En tanke för framtiden bara.

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2011-08-20 11:50

adzer skrev:Tänk bara på att emotivas steg har rekommenderad minsta last på 8ohm vid bryggning. Så i28 å i32s fungerar inte.
Resterande är på7ohm så det är lungt. En tanke för framtiden bara.

Klart att det fungerar.
Det passerar de garantier som emotiva utfäster, men, fungerar gör det.
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
DVD-ai

Inläggav DVD-ai » 2011-08-20 11:54

Ja det fungerar säker ligen utmärkt !

har kört min emotiva med 2ohm last redan... och det motsvarar ju 4ohm last vid bryggning så de e lungan :P
Den blir lite mer än pissljummen bara :wink:
Mvh//David

FöregåendeNästa

Återgå till Wänner af Ino