Så XPA-2 är alldeles lagom till i6 med andra ord...

Moderator: Redaktörer
PojkenMedTur skrev:Tänkte köpa ett XPA-2 till mina i6 som kommer om två månader. Vad är det man ska ha till pp4 egentligen?
Nån som har nån aning om hur bra emotivas dac är? Verkar ju vara ett perfekt försteg? Har en benchmark dac1 nu o funderar på att skaffa benchmark dac1 hdr för usb och fjärrkontroll.
adzer skrev:Du kan ju köpa en XPA-2 till
Annars har emotiva UPA-2 slutsteget på 2x125w.
Den dacen har diskuteras här tidigare. Tror ingen har hört den, men håller den samma klass som deras slutsteg så kör på.
DVD-ai skrev:adzer skrev:Du kan ju köpa en XPA-2 till
Annars har emotiva UPA-2 slutsteget på 2x125w.
Den dacen har diskuteras här tidigare. Tror ingen har hört den, men håller den samma klass som deras slutsteg så kör på.
Vad jag minns så var volymkontrollen på den inte 100%... typ för grova steg och lägsta nivån va väll inte "vettig" eller vad de var som dom inte gillade där.
Minns, ej men något i den stilen![]()
Men vet inte om dom har fixat det ?!
Hör med dom !
Absolut.PojkenMedTur skrev:Känns onödigt med class AB till basmoduler
PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler.
subjektivisten skrev:PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler.
Vet du hur långt han har kommit med den?
Utvecklingstiden på Ingvars elektroniska produkter brukar ta mycket lång tid, jag tänker på t.ex. Chad, Mulvol, Elrom, Riaa:n, EQ:n, cr80, etc, etc,subjektivisten skrev:PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler.
Vet du hur långt han har kommit med den?
PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler....
The-Master skrev:PojkenMedTur skrev:Ingvar håller ju på att konstruera ett class D-steg som är specialkonstruerat för basmoduler....
De där låter lovande...
patjoh skrev:Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien
Alexi skrev:Utvecklingstiden på Ingvars elektroniska produkter brukar ta mycket lång tid, jag tänker på t.ex. Chad, Mulvol, Elrom, Riaa:n, EQ:n, cr80, etc, etc,
DVD-ai skrev:patjoh skrev:Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien
Mehhh
AB låter ju super bra och det är pryo1 för mig + att XPA-2 är ett snyggt steg
Sedan är ju den underliggande orsaken till XPA-2 att den kanske kan komma att bli så någon gång att som kommer köras bryggade till var sin topp. OM (När) det nu blir nya toppar någon gång i framtiden (när mina prioryteringar ser annorlunda ut i livet)
Sedan så är ju designen en mycket viktig del då elektroniken kommer att synnas
Så sluta mobba mitt fina XPA-2 som jag har beställt, ni e bara avis för att inte ni har ett sådant och jag snart har två...
Nune skrev:DVD-ai skrev:patjoh skrev:Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien
Mehhh
Sedan är ju den underliggande orsaken till XPA-2 att den kanske kan komma att bli så någon gång att som kommer köras bryggade till var sin topp. OM (När) det nu blir nya toppar någon gång i framtiden (när mina prioryteringar ser annorlunda ut i livet)
Så sluta mobba mitt fina XPA-2 som jag har beställt, ni e bara avis för att inte ni har ett sådant och jag snart har två...
Äsh säg som det är du sitter redan och planerar för ett större Ino system
DVD-ai skrev:Nune skrev:DVD-ai skrev:patjoh skrev:Klass A eller AB onödigt till allt numera, 2a världskriget teknologi vi kan lägga till historien
Mehhh
Äsh säg som det är du sitter redan och planerar för ett större Ino system
HAha, jag jag planerar faktiskt inget sådant![]()
Utan det kommer när det kommer, har ingen lust alls med något större just nu.
Och det är dags sanning![]()
adzer skrev:Tänk bara på att emotivas steg har rekommenderad minsta last på 8ohm vid bryggning. Så i28 å i32s fungerar inte.
Resterande är på7ohm så det är lungt. En tanke för framtiden bara.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 5 gäster