För att hoppa till detta med ström direkt ifrån säkringsskåpet...
Jag har vid MÅNGA tillfällen förordat just att man sätter upp ett eget säkringskåp. Men en säkring för VARJE produkt man sätter in... Samt egen line ut till då varje också.
ALLA ggr har det resulterat i exakt detsamma. Också alla i stort sätt som man ser gjort detsamma påvisar jus exakt samma förbättringar.. Detta kan inte vara en slump. oavsett om dom själva gjort det för länge sedan utan att läst ord ifrån mig eller ej...
Hos skribent på tidning försvann störningarna på hans radio. Samt "terminator" för en 40 lapp baxades ut till datarummet...detta då även ljudet förbättrades vid dylig inkoppling...
Detta är inget som en tråd på hf.nu är nydanande på. Utan till o med en sak jag tror mig läst flertalet ggr om i press av olika slag i massor med omgångar o år.
Sjaäl satte jag upp mitt första dyliga i början av 90 talet. Sedan flyttade jag i mitten av 90 och satte upp igen.... Sedan då jag flyttade till radhuset i haninge 98 så sattes det upp igen..
ALLA ggr har det medförst klara förbättringar av ett slag som INTE kallas placebo utan just förbättringar samt vinster ljudmässigt...
Placebo kan man kalla en sak om man säger så här... I dåligt gryningsljus ser en färg ut som den bredvid.. Men sedan i solen ser man klart att det skiljer i färger även om det är nyanskillnader...
Här är det två olika färger...Så uppfattar jag samt tydligen flera detta "fenomen"
Om jag säger så här. Jag är rätt fattig nuförtiden då jag är pensionerad.. Min fru svår reumatiker med vidrig pension. Vilket gör att vi inte kan ha extravaganta saker för oss numera. Men en av dom saker som står högst upp i min lista så snart vi kan är just en dylig instalation... Detta gjordes inte om det inte var solklart en stor vinnst att hämta...
För man får tycka o tro vad man vill om mina ideer samt råd o tips... Men jag är långt ifrån korkad. Och skulle aldrig spilla en enda kr på något som inte gjort klara förbättringar..
Jag håller just på med GROVA tweeks här. Inte smågrejor såsom en kona hit o dit..Jag är inte anhängare av sådana tweeks utan anser en bra anläggning kan spela just som den är. I alla fall såsom "grundinställd"
Möjligen kan lite sorbotan användas för att få lite vibbar iväg.. Men som sagt. Jag tweekar endast in grova saker. Och som sagt. Alldrig använt massa dyra koner o smörja som alla har snudd på...
Så gör jag.

Konsekvent subjektivist

eller vad det heter va??
Men detta med elen gör stora skillnader. Hoppas snart det ifrån detta forum finns nån som är inbiten som har tid o lust att kika över en sväng så det blir lite mer "öppet" vilken typ av ljud man har...På Hf.nu är det numera flera som varit här. Och ingen åker hem totalt oberörda..
Så tror som vanligt att besök av varann ger klart mer än en EV debatt där en säger" något fungerar".. Den andre säger "Nä det är skitsnack".
Lite är ju sittsten låst då. Och vidare debatt är onödig
Så som sagts.. Välkommna den som vill o har tid o lust. Och som sagt. Jag är helt öppen för nya vinklar av saker o ting. och inget som sägs är fastspikat för alltid. Det jag säger gäller i den samlade PRAKTISKA erfarenhet jag har. Och det ändras den dagen saker får ny info eller kunskap.
Men vissa "grundsaker" står rätt ohotade. Och där är detta med eldragningen en sak jag hävdar förbannat billig twwek som ger klara förbättringar. Sen har det ju visat sig att det finns en o annan som inte får dyliga förbättringar.
Men som alltid så finns olika förutsättningar även i våra hem. Avstånd till fabriker resturanger mm...samt säkert också hur vi lyssnar...5 st hörde telefonen solklart på nils lofgren här. Den sjätte hörde den inte alls...
Så skillnader i vårt "sätt" att lyssna är inget underligt...vi är ju olika.....och det där detta är så skoj att upptäcka den skillnaden som finns samt förstå den..
förlåt detta blev långt....Sorry gubbs.