Och fortfarande är
väll INTE portens pumpkapacitet medräknad, för då stämmer väll ändå INTE det antagandet att 2st LMS är = 7st profundusY
Snarare som 7st InfraY (Yelement i slutna lådor = bara elementets pumpkapacitet att räkna med) och det är jag överygad om att LMS klarar av, säkerliget mycket mer (som infra Y-10?!)... InfraY-7 är "inte jätte fett" men låter super bra och duger egentligen för vem som helst om man inte ska hålla på och "vilja bottna prylar" för det går ju alltid...
Men har svårt att tro att LMS skulle flytta mer luft vid, säg 25-30Hz än vad ProfundusY-7 gör...
Annars får ni gärna visa upp vart ni fått den informationen om, svårt att göra jämförelse mellan slutet vs portat när man inte vet den portade konstruktionens totala pumpkapacitet med element + port kring dess Fb.
Och kapaciteten över detta område är det sällan slaglängden som begränsar utan termiskt så där är pumpkapaciteten nästan obetydlig..
Under profundusY modulernas Fd så är det självklart att LMS flyttar mer luft, efter som profundus är portade...
jag ser det som två helt olika inriktnignar som är svåra att jämföra...
Säger inte tat något är på ett vist sätt, utan har bara svårt att tro att det skulle vara på det sätt som framförs i tråden.. ?!
att 7st 12" med ganska fet slaglängd i portade lådor skulle få spö av 2st 18" i slutet....
Boom:
Har du testat hur mycket du "kan få dom att jobba" ?!
vad begränsar maximalt ljudtryck, du, stegen eller basarna ?!
Synd att dom inte säljer flera...
Jag skulle vilja se en version som till allt är identisk men med skillnaden att den är optimerad för dubbla lådvolymen, då skulle det vara sjukligt intressant !