Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Kanske också nya cidersorter?
Mvh/Harryup
steveo1234 skrev:Nej då. Vinyl är nämnligen inte begränsad till 44khz eftersom formatet har oändlig upplösning!
paa skrev:steveo1234 skrev:Nej då. Vinyl är nämnligen inte begränsad till 44khz eftersom formatet har oändlig upplösning!
Oändlig upplösning, är det verkligen sant? Då skulle skivan och pickupen klara 170 dB dynamik och frekvensgång från 0 Hz till Megahertzklassen!
Eller, vinyl kanske inte har oändlig upplösning?
Harryup skrev:petersteindl skrev: Hur är signalen i Homo Sapiens centrala nervsystem.![]()
MvH
Peter
Måndagar hygglig
Tisdagar bättre
Onsdagar sämre igen
Torsdagar ok
Fredagar inge vidare
Lördagar försumbar
Söndagar mätbar med lite tur
mvh/Harryup
Bill50x skrev:Ursäkta en mindre vetande, men upplösning är väl i hur många beståndsdelar som ljudet delas upp i?
Harryup skrev:För framtiden är allt som inte kan spela 24/192 ointressant. Men för nutiden är en Touch intressant. En MegaTouch för 5-8000 skulle kunna vara intressant om den spelade som sagt 24/192. Touchen har ju lite fördelar med inbyggd server, USB, eSATA osv också.
mvh/Harryup
FalloutBoy skrev:Bill50x skrev:Ursäkta en mindre vetande, men upplösning är väl i hur många beståndsdelar som ljudet delas upp i?
Nja, det blir konstigt att kalla det för "upplösning" eftersom (om du följer reglerna för Nyquists theorem) enbart bandbredden (alltså hur höga frekvenser signalen kan innehålla) påverkas av antalet samplingar.
Det enda som egentligen kan kallas "upplösning" är den statistiska upplösningen i amplitudled. Alltså hur många kvantiseringssteg som finns tillgängliga och resulterande mängd kvantiseringsfel.
"Upplösningen" är alltså direkt relaterad till brusgolvet, och analoga system har givetvis också brusgolv som begränsar dynamikomfånget.
Harryup skrev:Hur menar du nu?
Med Touch på kabel Cat-6 så går det utmärkt att spela 24/96 PCM.
Men 24/192 tar den ju inte så en framtida spelare vill jag absolut tar det oavsett om det är en hörbar förbättring eller inte. För möjligen är det en hörbar försämring att spela av 24/192 som 24/96.
Mvh/Harryup
sprudel skrev:Harryup skrev:Hur menar du nu?
Med Touch på kabel Cat-6 så går det utmärkt att spela 24/96 PCM.
Men 24/192 tar den ju inte så en framtida spelare vill jag absolut tar det oavsett om det är en hörbar förbättring eller inte. För möjligen är det en hörbar försämring att spela av 24/192 som 24/96.
Mvh/Harryup
Är du säker på att det är det som spelas? Kolla här:
http://forums.slimdevices.com/showthread.php?t=80563&page=1)
Som jag fattar det måste du streama flac för att få full bitrate på HD-material. Men jag kan ha fel.
Harryup skrev:Alla? Är du helt galen?
Det finns nästan 7000 medlemmar på Faktiskt om alla skulle få 50 cl Cider så pratar vi fortfarande om 3,5 kubikmeter. Det kommer inte funka.
Nä det är nog bäst om vi håller det inom lilla gruppen.
mvh/Harryup
sprudel skrev:Och tänk på toaletten, med 3.5 kbm cider!
MagnusÖstberg skrev:sprudel skrev:Och tänk på toaletten, med 3.5 kbm cider!
Har ni torrdass i Göteborg numera??![]()
Harryup skrev:Ett litet test där en moddad Touch höjs ganska högt upp i skyarna.
http://www.audiostream.com/category/players-streamer-reviews
mvh/Harryup
Harryup skrev:Vi testade lite olika grunkor och grejor igår igen. Steindeln, Kungen, jag och Jansson lyssnade och smaskade i oss näring i olika former.
Som en första lilla sammanfattning kunde vi konstatera att en del självklarheter som vi redan innest inne visste stämde och en del överraskningar blev det.
Att t.ex. En gammal hederlig Transporter fortfarande låter bäst, att olika serveroperativ låter olika visste vi redan men att Stowford Press cider skulle vara så god överraskade flera av oss. Att Pc servrar är konsulters bästa vänner fick vi också bekräftat. Så det finns mer att testa. Mera intryck kommer.
Mvh/Harryup
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 28 gäster