Aerob skrev:Om man nu kan dra paralleler mellan Bryston 14BSST2, Rotel RB-1090 och Nad 208
med LTS tester som grund så kanske dom två sistnämnda också skulle kunna
vara potentiella "offer" för dig? Kanske skulle du också lyssna på Bryston 28SST2?
14B-SST2 är snäppet bättre än 4B-ST, enligt mina erfarenheter. Det kan vara så att 28B är ännu finare.
Jag har haft ett Rotel RB 991, som ska vara samma som 1080, och också vara väldigt likt 1090.
RB 991 föll mig inte i smaken, grovt i karaktären, och inte den precisionen i djupled alls som Bryston och ASR presenterar. Man kan ana djupet hos Rotel men hos de andra är det helt självklart, du behöver inte fundera på det, eller lyssna efter det, holografin finns där.
NAD 208 har Rydberg dissat till förmån för Bryston och han verkar höra samma saker som jag, då väljer jag först andra steg att prova.
Jag är lite nyfiken på dessa "esoteriska" prylar som ARC, McIntosh, Bryston, ASR, Burmester, Ayre mm. Hur bra är de egentligen?
Det får ta sin tid, och det är väldigt trevligt med några ljudvänner på besök som bistår med utvärderingen. Vi gör nya erfarenheter hela tiden, och äter lite gott ibland.

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.
M.Twain
Perhaps you say that it's not accurate? I say it's entertainment!
© 2012 Nelson Pass