Moderator: Redaktörer
Svante skrev:originalet 16 sekunder.
E skrev:Svante skrev:originalet 16 sekunder.
![]()
![]()
![]()
Det är ju verkligen inte rimligt. Ljudet ska ju komma inom några
sekunder, åtminstone!
Thomas_A skrev:Vet inte om jag har någon kop. skyddad skiva? Märke på den?
KOPIERINGSSKYDD
Om kopieringsskydd
Kopieringsskydd är ett sätt för skivbolaget att begränsa olovlig kopiering av deras produkter och det finns ett par olika teknologier som används. Beslutet att kopieringsskydda en produkt ligger hos skivbolaget, vi som återförsäljare är inte delaktiga i det beslutet.
Det är tyvärr svårt för Internetbutiker, det gäller såväl CDON.COM som alla andra, att märka upp alla kopieringsskyddade produkter, då vi i de flesta fall inte vet om den är kopieringsskyddad förrän produkten kommer till vårt lager. Även då kan det vara svårt att uppfatta eftersom märkningen i många fall är svår att upptäcka på konvolutet.
Flertalet produkter på CDON.COM läggs upp till försäljning en tid innan säljstart och det är tyvärr sällan skivbolagen uppger om en ny produkt är kopieringsskyddad eller ej i den förhandsinformation de lämnar om nya produkter.
Musikbranschen arbetar på att förbättra dessa rutiner och ska enligt uppgift bli bättre på att informera återförsäljarna under 2004/2005. När vi får information om kopieringsskydd inför att en skiva läggs upp till försäljning kommer vi givetvis att visa denna information på berörda produkter i vår webbshop.
En generell regel är att de flesta nya utgivelser på ett s.k. ”major”-bolag, dvs. EMI, Sony, BMG, Universal och Warner, har någon typ av kopieringsskydd. S.k. ”indie”-bolag (mindre skivbolag) har mer sällan kopieringsskydd på sina produkter men även här ser vi att allt fler börjar använda sig av teknologin.
Vi arbetar på att bli bättre på att informera om kopieringsskydd men vi är helt beroende av hjälp från de skivbolag som producerar varorna vi säljer. Skulle du som kund upptäcka att en vara vi säljer är kopieringsskyddad men att vi saknar information om det så är vi tacksamma om du vill skicka ett meddelande till vår kundtjänst
Om du skulle vilja returnera en produkt du beställt från CDON.COM som visar sig vara kopieringsskyddad utan att vi upplyst om detta i webbshopen så kan du givetvis returnera den kostnadsfritt, kontakta kundtjänst
Vill du läsa mer om kopieringsskydd så läs gärna denna information från IFPI kopieringsskydd
norman skrev:Saknar min gamla phillips cd när det gäller handhavande (och att inte föra oljud).))
norman skrev:Min pioneer 575 tar runt 10sek för vanlig (cd) skiva och ca 13 för kopieringsskyddad.
((Lite för seg för att jag skall vara nöjd egentligen... Dessutom kommer den t.ex. inte ihåg om man trycker play precis efter att man manuellt har matat in släden, då måste man vänta tills den laddat och snurrat klart skivan innan man kan trycka play.... otroligt dumt. Saknar min gamla phillips cd när det gäller handhavande (och att inte föra oljud).))
Magnuz skrev:De allra flesta spelare börjar spela upp direkt bara man matar in skivan manuellt.
Naqref™ skrev:Blev tvungen att kolla min Pionjäär DeVeDe och den startar inte automatiskt. Det gjorde däremot min Samsung. De andra håller sig lugna (bortsett från min Denon CD som går igång autmatiskt om det blir spänningsfall men det är ju en helt annan sak).
Svante skrev:Alltså, jag trodde det var standard att om man trycker på play med öppen släde, så dras släden in och skivan spelar utan att man trycker på något mer. Om man däremot trycker på släden, eller på open/close-knappen så åker släden in utan att skivan börjar spelas. Eller?
Svante skrev:Naqref™ skrev:Blev tvungen att kolla min Pionjäär DeVeDe och den startar inte automatiskt. Det gjorde däremot min Samsung. De andra håller sig lugna (bortsett från min Denon CD som går igång autmatiskt om det blir spänningsfall men det är ju en helt annan sak).
Går igång automatiskt när du gör vad då? Trycker på play?
Användare som besöker denna kategori: Bing [Bot], juanth och 14 gäster