Flint skrev:PerStromgren
Hur reagerar du just nu rent spontat på din ljudanläggning när förstärkeriet har fått viss kritik. Min egen kritik från t.ex. storbandstesten var ju rättså giftig. Får du lust att byta ut vissa delar och "uppgradera"? Syftar på vilken verkan en sån här test kan få?
Hm. Jag vet inte, om jag ska vara ärlig! Först måste jag själv höra vari felen består, dvs lyssna ordentligt på det du visar på. Sedan ska jag försöka isolera problemet, dvs kolla att det inte är CD-spelare eller försteget som utgör problemet.
Min avsikt med hela experimentet var inte att leta fel (eller transparens) i min egen anläggning, utan att visa ett enkelt exempel hur det kan gå till att lägga F och E på burk. Idén innebar också att på något överdriva F/E-skillnaden så att alla kan höra vad det är folk pratar om i F/E-debatten, genom att ta med en större del av kedjan.
Om jag kan fixa detta med enkla medel, borde det vara trivialt att göra det med precision på en labbänk av kunnigt folk. Såvitt jag uppfattat har ingen kritiserat idén som sådan.
... tycker jag!
Per