Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
Först skrattade jag när jag läste ditt inlägg. Sen lugnade smilbanden ner sig och jag inser att du antagligen har rätt. Hifi är en skum hobby..
steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
Först skrattade jag när jag läste ditt inlägg. Sen lugnade smilbanden ner sig och jag inser att du antagligen har rätt. Hifi är en skum hobby..
KarlXII skrev:steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
Exakt. Allt låter samma, det är bara fronterna som skiljer.
Man kan lika gärna handla ur Coops nya serie, eller serie och serie, de mätte sig fram till att det räckte med en enda modell av varje apparat som de sedan gjorde paket av. Finns bakom pelare A6 och duger garanterat åt alla.
KarlXII skrev:Exakt. Allt låter samma, det är bara fronterna som skiljer.
Man kan lika gärna handla ur Coops nya serie, eller serie och serie, de mätte sig fram till att det räckte med en enda modell av varje apparat som de sedan gjorde paket av. Finns bakom pelare A6 och duger garanterat åt alla.
KarlXII skrev:steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
adzer skrev:KarlXII skrev:steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
Trodde alla visste att det är bara rummet som spelar någon roll
Tengil skrev:
Rummet spelar en otrolig stor roll, mycket mycket större än de flesta tror, därför blir det än förvånande hur mycket människor kan höra i sina bohehandlade vardagsrum
KarlXII skrev:Nu är det på det viset att alla inte har möjlighet att bygga dedikerade ljudrum, eller faktiskt har lust att klä väggar, golv och tak med i sammanhanget bedrövligt fula akustikmojänger.
Då gör man vad man kan med andra änden istället.
Frågor på det?
Panelguy skrev:Laila skrev:Strömkablarna, glöm, för guds skull, inte strömkablarna . . .
Nejdå, dom gör ju också skillnad.
Tengil skrev:adzer skrev:KarlXII skrev:steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
Rummet spelar en otrolig stor roll, mycket mycket större än de flesta tror, därför blir det än mer förvånande hur mycket skillnad på prylarna som människor kan höra i sina obehandlade vardagsrum
sprudel skrev:Tengil skrev:adzer skrev:KarlXII skrev:steveo1234 skrev:Tengil skrev:Jag tror att Rotel skulle tjäna på att få vu-mätare med ljusblå bakgrund, snirkligt designat logotype, och att den kostade 100k till, jag skulle inte bli förvånad om djupperspektivet blev lite bättre då![]()
Vh Christer
Rummet spelar en otrolig stor roll, mycket mycket större än de flesta tror, därför blir det än mer förvånande hur mycket skillnad på prylarna som människor kan höra i sina obehandlade vardagsrum
Vättern runt har redan varit.
Tengil skrev:sprudel skrev:...
I lost your train of thougt there
celef skrev:jag vill jättegärna veta vad i förstärkarna som bidrar med dessa ljudliga skillnaderna i djupledsperspektiv, kan rätt eller fel högtalare bättra på eller försämra stärkarens egenskaper?
vilka egenskaper i högtalare ökar och minskar detta perspektiv?
Tengil skrev:Rummet spelar en otrolig stor roll, mycket mycket större än de flesta tror, därför blir det än mer förvånande hur mycket skillnad på prylarna som människor kan höra i sina obehandlade vardagsrum
sprudel skrev:Tengil skrev:Rummet spelar en otrolig stor roll, mycket mycket större än de flesta tror, därför blir det än mer förvånande hur mycket skillnad på prylarna som människor kan höra i sina obehandlade vardagsrum
Tengil skrev:I lost your train of thought there
sprudel skrev:Äh! No offense.
När du skriver om obehandlade vardagsrum så kunde du syftat på mitt?
Om du nu ev gjorde det så är du ute och cyklar storskaligt.
Jag har lagt en hel del jobb på rumsakustiken och fört en, som jag tycker, aktningsvärd ansträngning att övertyga min fru om vikten av detta. Det har inte varit en lätt resa att nå dit jag är med rummet och då känns det lite pyrt med pik om obehandlat osv. Men det var säkert inte så du menade.
Tengil skrev:Absolut inte, jag pratade i generella termer och menade ingen specifikt, och håll med om att rummet är sorgligt underskattat.
Tengil skrev:Förövrigt kraschade jag i gränna på vätternrundan iår, ett kötthuvve körde in i sidan på mig, men jag fullfölje loppet på ren ilska, som utbyttes i självande adrenalin när i princip hela min vänstersida tvättades med sprit i sjukvårdstältet i Motala![]()
Vh Christer
sprudel skrev:Nu har jag haft ASR Emitter i anläggningen i drygt en vecka, lite till kanske.
Är det någon annan som haft förmånen att lyssna på ASR Emitter en längre tid? Vore väldigt spännande att höra era intryck
celef skrev:jag vill jättegärna veta vad i förstärkarna som bidrar med dessa ljudliga skillnaderna i djupledsperspektiv, kan rätt eller fel högtalare bättra på eller försämra stärkarens egenskaper?
vilka egenskaper i högtalare ökar och minskar detta perspektiv?
sprudel skrev:Musiken "dissikeras" inte på samma sätt som med analytiska steg, men fler detaljer framgår i alla fall. Det är inget man demar för att imponera med smällar o konstgjorda holografiska detaljer, men väldigt mycket musik presenteras helt enkelt skönt och rytmiskt.
Steget genererar ett välmående hos mig, nästan beroende. Med bra album då.
Flint skrev:sprudel skrev:Musiken "dissikeras" inte på samma sätt som med analytiska steg, men fler detaljer framgår i alla fall. Det är inget man demar för att imponera med smällar o konstgjorda holografiska detaljer, men väldigt mycket musik presenteras helt enkelt skönt och rytmiskt.
Steget genererar ett välmående hos mig, nästan beroende. Med bra album då.
Det där är som jag tycker ett bevis på en bra förstärkare utom att den verkar göra dåliga skivor sämre. Mitt livs höjpunkt vad det gäller förstärkare och som jag byggde några par monoblock i början av 90-talet funkade så. Imponerad inte så värst direkt men efterhand hörde man att det fanns massor mer detaljer i återgivningen utan att för den skull ha den pinande effekt som vissa steg har och som åtminstone jag fullständigt avskyr. Dom spelade också med en satans pondus, frihet och luftighet. Det var otäckt vanebildande. Men mina steg lät inte illa på dåliga skivor. Det enda som märktes var att dom skivorna lät annorlunda och att det var lätt att höra vad som skiljde.
sprudel skrev:Nu har jag haft ASR Emitter i anläggningen i drygt en vecka, lite till kanske.
Användare som besöker denna kategori: Google Adsense [Bot] och 92 gäster