Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Rummet är 392x760. Så idén med dem liggande funkar inte. Och om det är meningen de skall spela framåt och bakåt (vilket jag inte visste, så funkar de nog inte alls.
Utrymme är inget hinder för god återgivning... och bor ensam, så något fans... eh... kjolstyg är inte heller i vägen.
n3mmr skrev:Montera dom två och två per låda. Motriktade. Det är krafter i rörelse när man puttar på lite effekt.
Nattlorden skrev:n3mmr skrev:Montera dom två och två per låda. Motriktade. Det är krafter i rörelse när man puttar på lite effekt.
Tror det borde räcka att förankra lådorna i väggen. Motriktade med elementkorg utåt faller på sin fulhet... trots allt skall det befinna sig i vardags-/finrummet.
n3mmr skrev:Nä. nä, motsatta sidor om lådan!
Korgen inåt för båda
Nattlorden skrev:n3mmr skrev:Nä. nä, motsatta sidor om lådan!
Korgen inåt för båda
Men då måste ju lådan sticka ut mycket från väggen... blir ju svårt att dämpa bort reflexer från något så stort... helst vill jag kunna integrera dem i bygget av dämpvägg.
n3mmr skrev:Nån gammal MoLT innehåller en beskrivning hur man placerar såna här dubbelelementslådor, snyggt.
Men, visst funkar det med enkelriktade. Skakar mer på höga nivåer, väl.
X X
X X
X X
X X
X X X X
X X X X
X X
X X
X X
X X
X X X X X X X X
X X
X X X X X X
Nattlorden skrev:Iofs ett intressant bygge, men för komplicerat för mig. Nej det får bli vanliga lådor.
Men vilket är eg. bäst?
X X X X
X X X X
Nattlorden skrev:Okej... skulle i så fall piP:arna hamna mellan basarna på varje sida? Liksom i skärningspunken mellan "basdiagonalerna"?
Magnuz skrev:Nattlorden skrev:...får nöja mig med att täcka hela golvet i den delen av vardagsrummet som är "loge".
Hmm... Frågan är om det inte vore bättre att ha mattan där högtalarna står. Har du förresten inte sofforna i "logedelen"?
Magnuz skrev:Aha, då gick det bättre att begripa. Normalt sett menar man väl dock med loge den del av rummet där man sitter när man lyssnar - i motsats till det ställe där högtalarna står.
jonasz skrev:Är det en Pioneer PD-S 06 med Legato Link man skymtar i racket?![]()
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 16 gäster