Ja nu kommer ett till utlåtande, Bi21 va i6
Den blev inte av igår heller... men nu kommer något i alla fall, såhär känner jag i frågan.
Vet inte vad jag ska skriva riktigt... det blev typ oavgjort på sätt och vis men i6 spelar "mer musik" och något högre i och med 6,5" vs 5,1/4 tum innan dom bottnar.
Diskanten i Bi21 är dock strået vassare i fråga om att leverera med upplevt sjukligt låg disst även när basarna bottnar delade !
i6 låter vid dessa ljudnivåer "lite smuttsigare" i diskanten, men subtila skillnader i och för sig... alltså inte något jag hörde för en jag gjorde direkt A/B jämförelse och på ljudnivåer som är i storleksordningen 100-105dB C slow ! (alltså, kan vara mer karaktärsskillnader mer än något annat, vet inte än... återkommer med detta senare efter med lyssning

)
Men samtidigt levererar i6 mer musik så jag e lite kluven här i fråga... ?!
Att jag får ut mer av musiken med i6 än med Bi21 är dock en sak som e säker, fast Bi21 har nog lite bättre diskant ur vissa avsenden, men jag byter inte det mot i6 förmåga att verkligen plocka fram själen ur musiken.
Med detta sagt så ger Bi21 mig "mer musik" än det mest jag någonsin hört, dom är nog det bästa jag hört förutom Ino på den punkten och det är INTE ILLA PINKAT !!
Och på grund av att mitt omdöme är så "kluvet" så ska jag genomföra mer testar för jag vill verkligen testa allt !
Men nu vet ni i alla fall vart jag står idag.
Som det e nu så, skulle jag köpa en fullrange stativare så blir det nog Bi21 framför piPs då Bi21 ger mig mer och ligger inte så långt efter piPs i "att bara spela musik" men vinner så pass i upplevs naturlighet när piPs inte riktigt har något att komma med vid volymer lite över "normalt".
Men till delat så blir det i6 framför Bi21 som det ser ut nu.
Jag ska lyssna på i6 ett tag nu igen och sedan slänga på Bi21 igen och testa igen.
Jag tror inte att jag lyssnar som så många andra, jag lyssnar efter musik och närhet i återgivningar, aldrig efter detaljer...
Och jag tycker också att det är här som olika högtalare skiljer sig åt mest, just i förmågan att lägga fram musiken i första rummet och att musiken ska vara levande.
Närvaro i röster, det finns liksom olika nivåer, det kan upplevas som att någon skulle kunna stå framför en och sjunga, sedan kan det vara någon som står framför en och sjunger. förstår ni ?
Detta är lite Bi21 vs i6 och varför jag föredrar i6 för tillfället, det är den där riktiga holografiska återgivningen som saknas, TROTTS att Bi21 ta me fan nog är lika bra på att plocka ut och bygga upp en sjukligt komplett ljudbild !
Det är liksom bara en öppen scen
Bi21 går ut hårt och starkt, med stor säkerhet kan jag säga att dessa för mig är något av det bästa som antagligen finns att lyssna på oavsett prisklass.
Otroligt välbalanserade och kompetenta högtalare, dom "brister" dom har är inte närmelsevis i närheten av det mesta andra på marknaden.