DRIVERS 1×20,5mm (0,8″) dome tweeter, 1x102mm (4″) black mineral fibre cone
http://guruproaudio.com/
Väldigt tidig revision av högtalaren. En stilla undrar är ju vad som var fel med originalet.
Moderator: Redaktörer
DRIVERS 1×20,5mm (0,8″) dome tweeter, 1x102mm (4″) black mineral fibre cone
RogerGustavsson skrev:Men QM10 och piP/piPs har ju olika krav på diskanterna. Tror det hänger ihop med lådans form. Om nu QM10Two har en ny diskant gjord för den lådan är den kanske inte alls passande för piP/piPs? piP/piPs ska väl ha en mera bredspridande diskant?
Antar att man inte upplever diskanten som svagaste länken när man kör piP/piPs utan basmoduler. Det är i basen som gränsen först nås hemma hos mig. Fast numera har jag piP bara till TV:n och där är de aldrig pressade...
Nahaz skrev:Jäklar vad snygga QM60 i vitt var på nya bilderna.
Dom hade jag väldigt gärna haft hemma istället för mina vita vanliga pi60.
Men prisskillnaden går inte att motivera trots allt, även om man är sugen : )
Såå tidigt är det väl inte? QM10 såg likadan ut i drygt 4 år. Förra diskanten var helt okej, men det blev rätt dyrt att med all bearbetning av chassit. Men det är klart att den nya diskanten är mycket bättre.Kraniet skrev:Nu kommer rev2 av qm10 tydligen. Nya element, softdome till diskant och vad som verkar vara en vävd kon till basen.DRIVERS 1×20,5mm (0,8″) dome tweeter, 1x102mm (4″) black mineral fibre cone
Väldigt tidig revision av högtalaren. En stilla undrar är ju vad som var fel med originalet.
Hehe. Kvartetten hör man på Uppsala Konsert & Kongress på söndag kl. 16. Då gör vi programmet "Quartet Plugged" med bl.a. George Crumbs "Black Angels – Thirteen images from the dark land". Ett portalverk inom kvartettrepertoaren.PerStromgren skrev:Kul att höra att du ägnar dig åt väsentligheter också, dvs lirar stråkkvartett!
Kolla in vår hemsida. Där står all kontaktinfo. Om de inte har häcken full så tar de säkert emot dig. Ha inga förväntningar på kaffet bara. Typ Euroshoppers snabbkaffe. Jag försöker undvika det när jag är där.screen skrev:I Borlänge ?!?
Men där är ju jag nu!
Bor på Hotell där och jobbar i Falun (17km bort).
Kan man göra studie(o)-besök där, vad heter tillverkningsfirman/adressen?
nilsviktor skrev:Kolla in vår hemsida. Där står all kontaktinfo. Om de inte har häcken full så tar de säkert emot dig. Ha inga förväntningar på kaffet bara. Typ Euroshoppers snabbkaffe. Jag försöker undvika det när jag är där.screen skrev:I Borlänge ?!?
Men där är ju jag nu!
Bor på Hotell där och jobbar i Falun (17km bort).
Kan man göra studie(o)-besök där, vad heter tillverkningsfirman/adressen?
Flint skrev:Otroligt otrevlig och dryg attityd.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Otroligt otrevlig och dryg attityd.
Hur lyckas du krångla till tolkandet så?jag tyckte det var ett ovanlig rakt och ärligt svar.
nilsviktor skrev:Hehe. Kvartetten hör man på Uppsala Konsert & Kongress på söndag kl. 16. Då gör vi programmet "Quartet Plugged" med bl.a. George Crumbs "Black Angels – Thirteen images from the dark land". Ett portalverk inom kvartettrepertoaren.PerStromgren skrev:Kul att höra att du ägnar dig åt väsentligheter också, dvs lirar stråkkvartett!
nilsviktor skrev:Såå tidigt är det väl inte? QM10 såg likadan ut i drygt 4 år. Förra diskanten var helt okej, men det blev rätt dyrt att med all bearbetning av chassit. Men det är klart att den nya diskanten är mycket bättre.Kraniet skrev:Nu kommer rev2 av qm10 tydligen. Nya element, softdome till diskant och vad som verkar vara en vävd kon till basen.DRIVERS 1×20,5mm (0,8″) dome tweeter, 1x102mm (4″) black mineral fibre cone
Du frågar längre ner i tråden om hur det går, och det kan jag svara på.
Vi startade ju verksamheten tidigt 2007, då byggde vi högtalarna i en konsum-fillial i Dala-Floda – väldigt hantverksmässigt. I dag börjar vi i varje fall närma oss något man kan kalla industriell produktion (i Borlänge). Vi har två heltidsanställda som jobbar med montering och kvalitetskontroll och vi tar in mer resurser när det behövs. Ibland har vi mindre satt göra i fabriken och då gör vi lite jobb åt andra företag (t.ex. Åkerströms och jDome). Vi växer varje år och resultatet har legat kring nollan med små plus vissa år och små minus vissa år. Vi har en heltidsanställd säljare och så jag förstås, som jobbar i firman när jag inte spelar orkester eller stråkkvartett.
Hittills ser 2011 ut som klart bästa året hittills, men vem vet, kanske den andra ekonomiska krisen under vår korta tid på marknaden blir märkbar nu lite senare i vinter?
Jag svarar gärna på andra frågor, men ni får förlåta mig om jag blir kortfattad eller inte svarar. Jag har inte jättemycket tid att hänga på forum.
Flint skrev:Otroligt otrevlig och dryg attityd.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Otroligt otrevlig och dryg attityd.
Hur lyckas du krångla till tolkandet så?jag tyckte det var ett ovanlig rakt och ärligt svar.
Flint skrev:nilsviktor skrev: [...] Ha inga förväntningar på kaffet bara. Typ Euroshoppers snabbkaffe. Jag försöker undvika det när jag är där.
Otroligt otrevlig och dryg attityd.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 22 gäster