Hej, jag är ny här (som medlem dårå)!
Eftersom jag spenderar mycket av min tid utomhus blir allt jag tar med mig på turer blött efter ett tag. Det verkar inte spela så stor roll hur mycket man försöker skydda sakerna, regnar det ihärdigt så tar sig fukt in i allt som används, förr eller senare.
Just radio-apparater tar mest stryk, i snitt går det åt en ny apparat i månaden. Oftast fungerar de bara i en vecka innan den dränks i vatten, eller går sönder på något annat vis. Och det är problemet som jag vill lösa!
Jag vill alltså bygga en högtalare som klarar av ett vildmarksliv och med det menar jag att den skall vara vattentät och klara av kraftiga kollisioner. Om den tappas vid bergsklättring, eller blir överkörd av en långtradare så är det bra om den fortsätter att fungera.
Konstruktionen av högtalarlådan kan förmodligen fås att lösa de flesta problemen, men ett robust element gör det nog enklare.
Den första tanken som jag kommer på är tangband. De har många 2" och 3" att välja på... Sedan kom jag att tänka på NXTs platta högtalare, de borde vara extremt lätta och enkla att bygga robust med.
Vad tror du?
(obs, jag har redan hörlurar)