Moderator: Redaktörer
Nattlorden skrev:Ingen har ännu lyckats ställa upp ett par så de spelat tilltalande för mig.
Vee-Eight skrev:Köpte mina SEAS 8"-basar av Mats. Annars vet jag inte om jag har höjt ngt ögonbryn gällande honom eller hans konstruktioner.
Nefilim skrev:Vee-Eight skrev:Köpte mina SEAS 8"-basar av Mats. Annars vet jag inte om jag har höjt ngt ögonbryn gällande honom eller hans konstruktioner.
Kanske för att hans konstruktioner är "neutrala". Inget som sticker ut?
Men de svar jag fått hittills är väl ungefär vad jag väntat mig.

Nattlorden skrev:QLN Signatur ( den gamla pyramiden med externt delningsfilter, menar jag då ) har jag hört spela bra däremot. Visste inte det var samma konstruktör.
Nefilim skrev:Nattlorden skrev:QLN Signatur ( den gamla pyramiden med externt delningsfilter, menar jag då ) har jag hört spela bra däremot. Visste inte det var samma konstruktör.
Var det inte Mats som konstruerade QLN One?, Eller vad den heter..
Iaf bör man hysa stor respekt för honom. När det gäller samarbetet
med Hifi-Consult kan man väl kanske ifrågasätta. Hur mycket fria
tyglar fick/får Mats i det samarbetet?
Lowend skrev:Nattlorden skrev:Ingen har ännu lyckats ställa upp ett par så de spelat tilltalande för mig.
Dito - återigen.
Nefilim skrev:Lowend skrev:Nattlorden skrev:Ingen har ännu lyckats ställa upp ett par så de spelat tilltalande för mig.
Dito - återigen.
Att tillfredställa Nattlorden är ju omöjligt. Han är ju impregnerad av Ino. Inget fel med det, men det finns ju annat.
Nefilim skrev:Nattlorden skrev:QLN Signatur ( den gamla pyramiden med externt delningsfilter, menar jag då ) har jag hört spela bra däremot. Visste inte det var samma konstruktör.
Var det inte Mats som konstruerade QLN One?, Eller vad den heter..
Iaf bör man hysa stor respekt för honom. När det gäller samarbetet
med Hifi-Consult kan man väl kanske ifrågasätta. Hur mycket fria
tyglar fick/får Mats i det samarbetet?
Nefilim skrev:Att tillfredställa Nattlorden är ju omöjligt. Han är ju impregnerad av Ino. Inget fel med det, men det finns ju annat.
Emanuelgbg skrev:Har hört Cirrus. Tycker inte den är dålig alls, dock är det lite loudness med ganska mycket bas och även förhöjd diskant (utan att vara vasst på det materila jag hörde). Den är lite "in your face" enligt mitt tycke och är nog inte helt korrekt på en hel del parametrar men den är ganska kul att lyssna till (mycket beror nog på basen) iaf i det korta loppet.
Föredrar hellre Amphion Argon 3L ex. men nu var det ju QRS vi pratade om..
Beakungen skrev:Emanuelgbg skrev:Har hört Cirrus. Tycker inte den är dålig alls, dock är det lite loudness med ganska mycket bas och även förhöjd diskant (utan att vara vasst på det materila jag hörde). Den är lite "in your face" enligt mitt tycke och är nog inte helt korrekt på en hel del parametrar men den är ganska kul att lyssna till (mycket beror nog på basen) iaf i det korta loppet.
Vad lyssnade du på dessa någonstans?
Mitt intryck av just cirrusen är att de är väldigt ljusa och kunde mått bra av ett mycket fylligare och bättre mellanregister och även basen kunde var snäppet bättre.
Tar man toppmodellen venus så spelar den ingen bas alls.
Nefilim skrev:Beakungen skrev:Emanuelgbg skrev:Har hört Cirrus. Tycker inte den är dålig alls, dock är det lite loudness med ganska mycket bas och även förhöjd diskant (utan att vara vasst på det materila jag hörde). Den är lite "in your face" enligt mitt tycke och är nog inte helt korrekt på en hel del parametrar men den är ganska kul att lyssna till (mycket beror nog på basen) iaf i det korta loppet.
Vad lyssnade du på dessa någonstans?
Mitt intryck av just cirrusen är att de är väldigt ljusa och kunde mått bra av ett mycket fylligare och bättre mellanregister och även basen kunde var snäppet bättre.
Tar man toppmodellen venus så spelar den ingen bas alls.
Olika lyssningsintryck kan ju även bero på vilken förstärkare man använder.
Tror att de flesta högtalare mår bra av kraftiga strömstarka stärkare.
Min erfarenhet.
Beakungen skrev:Venusen har drivits med precis allt. klass A 60 watts block från pass labs. 250,5 från pass labs. Det har körts biampat med detta. Även grendel har provats. Burmesters stora stereosteg. Ayres stora monoblock. Även bladelius beowulf har körts.
Bäst med extremt stora marginaler har varit passlabs klass A 60wattarna och även stereosteget på 30watt. Dessa dubblar dessutom neråt i impedans och drev dem som ingenting.
Panelguy skrev:Beakungen skrev:Venusen har drivits med precis allt. klass A 60 watts block från pass labs. 250,5 från pass labs. Det har körts biampat med detta. Även grendel har provats. Burmesters stora stereosteg. Ayres stora monoblock. Även bladelius beowulf har körts.
Bäst med extremt stora marginaler har varit passlabs klass A 60wattarna och även stereosteget på 30watt. Dessa dubblar dessutom neråt i impedans och drev dem som ingenting.
Har hört mycket gott om XA-serien och jag skulle inte ha något emot att driva mina MG3.7 med ett par XA100.5
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 15 gäster