Moderator: Redaktörer
Tråden är nu låst över midsommar. Välkomna tillbaka att delta i den på midsommardagen!
IngOehman skrev:Eftersom den gamla tråden har låsts (i varje fall tillfälligt), och jag just hittade en intressant sak tänker jag mig att det kan vara rimligt att starta en ny tråd.
Jag hoppas att diskussionen kan hålla en trevlig och saklig nivå i denna tråd och att vi skall slippa se exempel på inläggare som kallar redovisningar av personliga synpunkter för dravel, och som med avsikt att göra andra illa spekulerar vilt om saker som istället hade kunnat undersökas.
Nu till saken:
Vad jag tänkt starta denna tråd med är att göra alla uppmärksamma på att det nuförtiden på Tacts hemsida för KlassD-förstärkaren M2150 står:
THD+N (all power levels 20 Hz) < 0,01 %
Kanske står det olika på olika ställen, men där jag kollade står det faktiskt så numera.
Vad hände med THD+N (all power levels 20 -20 000 Hz) < 0,01 % ?
(I manualen står det fortfarande 20 - 20 000 Hz.)
Är osäker på om det är en felskrivning bara, eller om det ha ändrat från tidigare. Någon som vet?
Vänliga hälsningar, iö
dawen skrev:För övrigt tycker jag inte att man om man nu mätt på någonting är skyldig att komma ihåg eller på något sätt spara distvärden, om man ändå minns att de var okej liksom.
Även om det distade "för mycket", vad spelar det för roll? Vad är det att bråka om?
dawen skrev:Jag fattade att han mätt på 2105, inte på 2150. Enklast om IÖ svarar kanske (och att vi på åtminstone första sidan i den här tråden försöker hålla en lite trevligare ton).
dawen skrev:Det var du som skrev 2150 i några inlägg upp?
dawen skrev:Dum fråga: kan man verkligen prata om digitala förstärkaren? Är de inte allihop i grund och botten analoga?
m_persson79 skrev:rhenrics:
Har du något emot Ingvar Öhman personligen?
Maken till agg har jag aldrig sett på ett internet-forum, oavsett "ämne".
m_persson79 skrev:Jo, jag kan läsa.
Kan läsa så bra att jag anser att du väljer vilka inlägg/argument du vill svara på. Så duktig.