Moderator: Redaktörer
robla skrev:Jag har precis byggt färdigt ett par "fina" Profundus P, som ska
agera stativ åt mina Pip. Efter att ha provlyssnat ett tag
tycker jag att basen blir lite väl mullrig, jag har testat med bla placering på olika ställen men tycker ej att detta hjälper.
Funderar på om mitt slutsteg, en Nad 214 bryggkopplat, inte orkar
med att driva dessa i serie => 20 Ohm. Övrig utrustning är
Marantz hembioreciever som driver Pip. Basmodulerna drivs av Nad:en genom subutgången på recievern upp till 100 Hz (går tyvärr ej att ändra). Ska tilläggas att rummet är drygt 25 m2.
Långt ifrån optimal lösning, jag vet ...men tills nya uppdateringar, och förklaring av absoluta nödvändigheten(!) i just dessa för flickvän, så....
Har någon nåt litet tips om man kan göra något...
5. Den som bor hyggligt nära kan anlita mig för att få anläggningen injusterad (eller för att jag skall komma med förslag om mer eller mindre dramatiska förändringar i rummets akustika). Det är förvisso skitdyrt, men uj så bra det blir... Wink
IngOehman skrev:Personligen tycker jag att alla borde ha bilder på sig själv.
Det är ju mycket trevligare att se den man kommunicerar med. Alltså inte nödvändigtvis i realtid. Jag menar, det är rätt skönt när man pratar i telefon, att veta att man kan se ut hur man vill.![]()
(Så länge med håller sig på behörigt avstånd från bildtelefoner av olika slag vill säga...)
Vh, iö
Haakan_W skrev:nåja nu är det iaf en "normal" bild på mig själv
Belker skrev:Haakan_W skrev:nåja nu är det iaf en "normal" bild på mig själv
Kan ju nu när du bytt avslöja att jag fann den andra lätt homoerotisk. Tyckte ett tag att det var lite frigjort och kul, men det framgick ju rätt snabbt att du hade flickvän och att det var du själv. (vilket iofs inte var sämre)...Fan vad jag svamlar. Skål!
Magnus skrev:Så där ja
Belker skrev::D Absolut. För Magnus kan ju tas för en kvinna i den upplösningen
Naqref™ skrev:Belker skrev::D Absolut. För Magnus kan ju tas för en kvinna i den upplösningen
Mjo med långt blont hår (Legolas?) och ingen ölmage så kan man ju tänka sig det. Du får bättra på det hela lite Magnus
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster