Moderator: Redaktörer
UnholyRishna skrev:Jag tror i alla fall att LTS-F1 kommer att utklassa de övriga i lågbasen.
Nattlorden skrev:UnholyRishna skrev:Jag tror i alla fall att LTS-F1 kommer att utklassa de övriga i lågbasen.
Och jag tror det finns en viss risk att F1 får stryk i diskant-renhet.
Nattlorden skrev:UnholyRishna skrev:Jag tror i alla fall att LTS-F1 kommer att utklassa de övriga i lågbasen.
Och jag tror det finns en viss risk att F1 får stryk i diskant-renhet.
Nattlorden skrev:"viss risk" <> "ta för givet"
UnholyRishna skrev:Nattlorden skrev:"viss risk" <> "ta för givet"
Tänkte mest att du kanske hade någon form av erfarenhet/kunskap som låg till grund för ditt antagande.
paa skrev:Vi behöver ju inte tala om för dom hur det kommer att låta, dom kommer ju att kolla saken själv.
Eldare skrev:paa skrev:Vi behöver ju inte tala om för dom hur det kommer att låta, dom kommer ju att kolla saken själv.
Det är ändå spännande att få höra åsikter och gissningar.
Jag tror inte man ska räkna ut audiopron.. Jag tycker att F1 är en fin högtalare (märk väl att jag sällan spelar "komplex" musik eller på enorma nivåer..även om ljudtrycksförmåga såklart ska testas när jag har tillgång till ett RB-991) men i en direkt jämförelse med andra kan black diamonds frånvaro av "störande moment" kanske kompensera för en viss frånvaro av styrkor.. Att sedan få draghjälp är inte fel, och en fördel för t.ex audiopro. Detaljer man inte tänkt på kanske friläggs av en annan kombattant, men när de väl uppmärksammats lyssnas de efter och då hör man dem även på den mindre upplösta.
När man tänker efter är det alltså svårt att göra en sådan här grej rättvis. Vi är dock inte ute efter att förmedla exakta sanningar här, utan ha en trevlig kväll med bra musik, god dricka och trevlig samvaro.
Trevligt kommer det bli. Tyvärr har dessa kvällar (det har hänt förr, i andra konstellationer) en tendens att även innehålla en hel del av flytande stimuli, så vi får vara effektiva inledningsvis..
Bill50x skrev:Personligen är jag inge större fan av LTS-F1 så det ska bli intressant vad andra tycker!
/ B
celef skrev:jag tycker det ska vara nolltolerans vad gäller alkohol och hifitest, omdömmet vet vi blir sisådär redan vid måttliga intag, kanske bör promillehalten mätas och redovisas
KorkSniff skrev:Oerhört spännande, och litet häftigt att följa detta live här från Afrikas kust!
(ps håller alltid på under-doggen, i sport och hifisammanhang)
Nattlorden skrev:KorkSniff skrev:Oerhört spännande, och litet häftigt att följa detta live här från Afrikas kust!
(ps håller alltid på under-doggen, i sport och hifisammanhang)
Är du och lyssnar på avatar-högtalaren eller?
eriken skrev:Jag sätter en peng på att LTS-F1 kommer att segra. Äger själv ett par black diamond, det är verkligen ingen high fidelity återgivare men jag gillar den ändå och gissar att den kan gå hem hos många.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 37 gäster