Moderator: Redaktörer
dawen skrev:Man lär sig något nytt varje dag!
rhenrics skrev:Jag är inte ofelbar och kan missa ibland,
dawen skrev:Jag kom att tänka på Patricia Barber idag när jag såg rabarber, det du Morello!
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:I de två citat jag angivit tycker jag att man mycket entydigt kan sluta sig till att Öhman påstår sig ha både lyssnat och mätt på apparaten i fråga.
Tja jag håller inte med om det. Och om du läser igenom det du har citerat några gånger till så kanske du även ser felet i din slutsats. Kräver fövisso att man är bildad i antingen digitalteknik, filosofi och/eller matematik (lämpligen med början i mängdläran).
IngOehman skrev:Som tur är, är de flesta här på faktiskt både
läskunniga och intelligenta. Jag föreställer mig att praktiskt taget
alla förstått det jag skrivit. // Alla kan inte ha lika lätt för sig.![]()
IngOehman skrev:Naqref™ skrev:rhenrics skrev:I de två citat jag angivit tycker jag att man mycket entydigt kan sluta sig till att Öhman påstår sig ha både lyssnat och mätt på apparaten i fråga.
Tja jag håller inte med om det. Och om du läser igenom det du har citerat några gånger till så kanske du även ser felet i din slutsats. Kräver fövisso att man är bildad i antingen digitalteknik, filosofi och/eller matematik (lämpligen med början i mängdläran).
Du är en intelligent människa Anders! Att du har god tankeförmåga visste jag ju redan tidigare, men att ha ett så stort förtroende för din tolkning att du argumenterar den är imponerande. Givetvis har du helt rätt.
Som tur är, är de flesta här på faktiskt både läskunniga och intelligenta. Jag föreställer mig att praktiskt taget alla förstått det jag skrivit. I varje fall när det gäller semantiken (vissa resonemang som är väldigt tekniska kan självkalrt vara svåra för vissa att hänga med i, i minsta detalj).
Att det finns en person, som inte förstår skillnaden mellan att vara bekant med mätdata och att ha mätt själv är väl kanske något man får stå ut med (även om attityden är trist liksom hans till synes ohejdeliga korståg mot mig). Men van vid hans feltonkningar börjar jag ju bli - de har varit legio i det förflutna, så till den milda grad att det vore orginellt om en korrekt tolkning av något skulle presenteras! Något jag ser fram emot att få se.
Alla kan inte ha lika lätt för sig.![]()
Vh, iö
rhenrics skrev:...men jag tycker att, om du med "eftersom den där TacT-apparaten har nämnts och det har antytts (av någon som har mycket kvar att lära) att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!", menade något annat än vad du faktiskt skrev...
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:...men jag tycker att, om du med "eftersom den där TacT-apparaten har nämnts och det har antytts (av någon som har mycket kvar att lära) att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!", menade något annat än vad du faktiskt skrev...
Eh? Har vi inte varit igenom detta en gång redan. Ska vi ta det EN gång till?
n3mmr skrev:
BOMBEN, Snälla Naqref, BOMBEN!!!!!!
Bamsefar skrev:Mr Smith ???![]()
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:...men jag tycker att, om du med "eftersom den där TacT-apparaten har nämnts och det har antytts (av någon som har mycket kvar att lära) att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!", menade något annat än vad du faktiskt skrev...
Eh? Har vi inte varit igenom detta en gång redan. Ska vi ta det EN gång till?
rhenrics skrev:Både du och Öhman verkar ju ha uppenbara problem med att skriva och förstå korrekt svenska om ni inte kan se vad meningen faktiskt betyder.
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:Både du och Öhman verkar ju ha uppenbara problem med att skriva och förstå korrekt svenska om ni inte kan se vad meningen faktiskt betyder.
Eller kanske inte... Ska vi ha en omröstning?
I övrigt så har ju IÖ redan sagt att min tolkning var rätt och din var fel. Står i hans inlägg ovan. Det uppfattade jag i a f.
rhenrics skrev:T ex skulle man enligt ditt och Öhmans tolkningsmönster helt legalt kunna påstå "att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!" även kan tolkas som att någon annan mätt och lyssnat på den...![]()
Lägg ner tramset är du snäll...
Naqref™ skrev:rhenrics skrev:T ex skulle man enligt ditt och Öhmans tolkningsmönster helt legalt kunna påstå "att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!" även kan tolkas som att någon annan mätt och lyssnat på den...![]()
Lägg ner tramset är du snäll...
Jajadu, kan ju nämna att du inte får speciellt lysande recensioner av människorna i IRC-kanalen
Den rätta tolkning minns jag nästan att du själv har kommmit fram till så varför inte stå fast vid den?
Meningen betyder varken mer eller mindre än att IÖ hävdar att det inte stämmer att han varken har mätt eller lyssnat på den (underförstått därför att han har gjort minst ett av de uppräknade alternativen - nämligen lyssnat på den).
Svårare än så är det inte med normal svenska.
rhenrics skrev:IngOehman skrev:Naqref™ skrev:rhenrics skrev:I de två citat jag angivit tycker jag att man mycket entydigt kan sluta sig till att Öhman påstår sig ha både lyssnat och mätt på apparaten i fråga.
Du är en intelligent människa Anders! Att du har god tankeförmåga visste jag ju redan tidigare, men att ha ett så stort förtroende för din tolkning att du argumenterar den är imponerande. Givetvis har du helt rätt.
Som tur är, är de flesta här på faktiskt både läskunniga och intelligenta. Jag föreställer mig att praktiskt taget alla förstått det jag skrivit. I varje fall när det gäller semantiken (vissa resonemang som är väldigt tekniska kan självkalrt vara svåra för vissa att hänga med i, i minsta detalj).
Att det finns en person, som inte förstår skillnaden mellan att vara bekant med mätdata och att ha mätt själv är väl kanske något man får stå ut med (även om attityden är trist liksom hans till synes ohejdeliga korståg mot mig). Men van vid hans feltonkningar börjar jag ju bli - de har varit legio i det förflutna, så till den milda grad att det vore orginellt om en korrekt tolkning av något skulle presenteras! Något jag ser fram emot att få se.
Vh, iö
Jag är van vid dina personangrepp ang mitt förstånd (eller brist därav), men jag tycker att, om du med "eftersom den där TacT-apparaten har nämnts och det har antytts (av någon som har mycket kvar att lära) att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!", menade något annat än vad du faktiskt skrev, åtminstone borde ha ryggrad nog att erkänna att du formulerat dig felaktigt istället för att hävda att jag inte förstår vad jag läser.
IngOehman skrev:rhenrics skrev:IngOehman skrev:Naqref™ skrev:rhenrics skrev:I de två citat jag angivit tycker jag att man mycket entydigt kan sluta sig till att Öhman påstår sig ha både lyssnat och mätt på apparaten i fråga.
Vh, iö
Jag är van vid dina personangrepp ang mitt förstånd (eller brist därav), men jag tycker att, om du med "eftersom den där TacT-apparaten har nämnts och det har antytts (av någon som har mycket kvar att lära) att jag varken mätt eller lyssnat på den vill jag klargöra att det har jag visst det!", menade något annat än vad du faktiskt skrev, åtminstone borde ha ryggrad nog att erkänna att du formulerat dig felaktigt istället för att hävda att jag inte förstår vad jag läser.
Vill försiktigtvis påminna om att du ägnat hela stora delar av midsommarhelgen åt att skriva oräkneliga inlägg som kan tolkas som personangrepp mot mig. Det har även andra forumdeltagare påpekat för dig.
Jag menade exakt vad jag skrev, och vad det betydde har även det avhandlats redan. Om du inte kan tolka texten, så läs de förklaringar som skrivit av mig och andra.
Jag kan förstås inte vara helt säker, men jag tror att du är den ende som inte insett vad det betyder att svara något som innebär "jo" på ett "varken A eller B-påstående".
[Exempel: Du är varken man eller fisk rhenrics! (Jo, jag är man)]
Även om du fortfarande inte håller med om svenska språkets sätt att fungera, så behöver du nu inte sväva i tvivelmål om betydelsen i varje fall.
Vh, iö
Naqref™ skrev:Man kan tycka vad man vill men de tre senaste inläggen är kanske inte så konstruktiva precis.
Bamsefar skrev:Naqref™ skrev:Man kan tycka vad man vill men de tre senaste inläggen är kanske inte så konstruktiva precis.
Konstruktiva ??? rhenrics inlägg har aldrig varit konstruktiva !!!
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 25 gäster