Hmm, Men piP ÄR en klen liten fjuttig högtalare, som dock låter väldigt bra ÄVEN på ganska höga ljudnivåer.
MEN som låter vansinnigt mycket SÄMRE än pi60 på samma ljudnivå, när nu nivån går upp lite över "mys lyssningsvolym".
Inte så att piP är dålig eller låter dåligt, inte om jag jämför med mycket annat...
Och, ja, jag anser även piP vara klart i minsta laget för någon applikation i huvudtaget annat än att sitta typ 1,5m från och i ett väldigt litet rum.
Då är dom nästan helt okey i fråga om ren kapacitet och inte disst räknat.
Och om vi ska tala om disst så upplever jag att piP ger upp snabbt och detta är ju något som mer handlar om krav.
Jag vill inte sitta och lyssna på disstande diskanter, och jag tycker att piP's diskanter börjar dissta klart störande ganska tidigt ÄVEN på 1,5m lyssningsavstånd och den ljudtryckskapacitet som det medger!
Man behöver inte spela speciellt högt för att det ska märkas att dom inte är lika rena i ljduet som dom större högtalarna.
(och åter igen, INTE så att dom nödvändigtvis låter riktigt dåligt för det( även om dom ofta gör äver det förstoss..) utan "bara sämre" än t.ex. pi60 eller F1 som vi talar om här)
Om man inte hör detta betende så är det ju klart att mitt "tidigt" och "väldigt snabbt" framstår som konstigt.
Eftersom piP vid dessa ljudnivåer jag nu talar om, faktiskt INTE är påväg att gå sönder på något vis (inte ens nära att bottna..) utan bara låter klart mycket sämre än i6 och upp i storlek.
Jag förutsätter inte att alla stör sig på detta disstbetende, men jag gör det och tycker därför att dom just ger upp för tidigt.
Så, om någon mer nu har något mer att ifrågasätta om min syn på piP's oövervinnerliga ljudtrycks prestanda och extremt låga disstorsion så kan ni helt enkelt läsa det jag redan skrivit.
Edit: Är det verkligen någon av er som anser att piP skulle vara mer kapabel än t.ex. F1 ?!
i fråga om låg disst på lite högre ljudnivåer och ren ljudtrycksprestanda ?!
Eller att piP skulle vara likvärdiga pi60 ljudmässigt och att pi60 ENDAST är till fördel om man spelar så att piP rent mekaniskt håller på att gå sönder ?!