Mer möbler, prylar, tavlor, bokhyllor, mattor etcetra, brukar normalt sett bidra till en högre nivå av återgivning.

Moderator: Redaktörer
Precis vad jag, bland mycket annat, var inne på när jag pratade om en intresseorganisation! Här borde man göra ett arbete från branch och privatpersoner för att få bort stämpeln "källare med äggkartonger" från musikrummen.nl1970 skrev:Vi kan ju lägga undan allt som har med med dagens inredningsstil och WAF att göra. Det som är intressant är hur man ska få bra rumsakustik. Om det sen inte är praktiskt genomförbart hemma är en annan femma.
Ämnet är så intressant att hifipressen borde skriva mycket mer om det.
lasselite skrev:Öhman skrev:Problemet är såpass komplext att det är helt meningslöst att försöka sätta upp några dumregler, förlåt, tumregler.
Snicksnack! Det säger du bara för att tjäna snuskigt mycket pengar på konsultation från övernervösa forummedlemmar. D blir änna som att fråga en dyrkabelkrämare om man inte kan knåpa ihop en kabel själv.
("Jorå, d kan du ju prova, men det kommer aaaaaaaldrig att bli lika bra som min snok för 35 000 spänn"
Fiktivt citat)
![]()
![]()
![]()
Johan_Lindroos skrev:* Dock ej nödvändigtvis dyra, och/eller fula om man gör det smart.
IngOehman skrev:Men hur mycket satsar den normale hifi-konsumenten på respektive del? En tredjedel på varje?
Näppeligen. Det är mycket ovanligt.
Nu skall vi se här Rolling Eyes Ino Audio i64z a 71 kkr i monteringssats + bassystem osv. Detta lilla system kostar betänkligt mer än t.ex. CD+förstärkare. Och sedan rummet lika mycket till igen ??
Margaux skrev:Nu skall vi se här Rolling Eyes Ino Audio i64z a 71 kkr i monteringssats + bassystem osv. Detta lilla system kostar betänkligt mer än t.ex. CD+förstärkare. Och sedan rummet lika mycket till igen ??
Fast den uppsättningen är väl snarare gjord för att fylla en aula med välljud snarare än en etta?![]()
Bamsefar skrev:Undrar hur ett par i64z UTAN basmoduler igentligen gör sig ??? Någon som provat, ja fast kanske med i56s då eller så eftersom antalet i64z är synnerligen begränsat....
Bamsefar skrev:Undrar hur ett par i64z UTAN basmoduler igentligen gör sig ??? Någon som provat, ja fast kanske med i56s då eller så eftersom antalet i64z är synnerligen begränsat....
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 35 gäster