avr7000 skrev:Om du lägger upp cad bilder.... sätt gärna in den i sitt sammanhang och rita två OA51 på var sida så man ser hur de passar ihop med dessa.
Stefan
Selbstverständlich!
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
paa skrev:avr7000 skrev:UnholyRishna skrev:Alla som suktar efter OA52: Varför inte bara köpa Larsen 6?
Håller med här.... Larsen 6 låter bättre än OA52.3.
Stefan
Är OA51 bättre än dessa två högtalare då?
schmutziger skrev:paa skrev:avr7000 skrev:UnholyRishna skrev:Alla som suktar efter OA52: Varför inte bara köpa Larsen 6?
Stefan
Knappast, 115dt26 diskanten är inte särskilt bra och 8542 har väl lite i basregionen att hämta.
Men om vi pratar oa51le2 så är nog de bättre på det mesta utom lågbas
avr7000 skrev:schmutziger skrev:paa skrev:avr7000 skrev:UnholyRishna skrev:Alla som suktar efter OA52: Varför inte bara köpa Larsen 6?
Stefan
Knappast, 115dt26 diskanten är inte särskilt bra och 8542 har väl lite i basregionen att hämta.
Men om vi pratar oa51le2 så är nog de bättre på det mesta utom lågbas
Precis
Tyvärr utanför min/vår kontroll... I det fallet heter ju tomten IÖ och SSC.
avr7000 skrev:Angående utseende på center...
Man kan ju komma att tänka på trianglar när man ser OA51, men riktigt så enkelt är det ju inte... OA51 är en "låda" med avhugget hörn.
Jag har gjort ett bildexempel nedan med samma ryggmått och totaldjup som OA51 men för övrigt bara dragit ihop det med trianglar...
Det blir något alldeles våldsamt fult!
Stefan
StefanH skrev:Antar uppmaningen "Ös på med önskemål!" från Naqref.
I varje fall antar jag att ett intresse för ett par matchande (OA51) bakre högtalare borde finnas?
Något jag har efterfrågat annars är snyggt designade stativ till OA51.
misanplass skrev:Först vill jag tacka Stefan för initiativet!
Jag röstar på projekt Lillstig. Suget är stort efter små potenta högtalare likt MUPPS.
Visst, MUPPS finns ju redan men formen på en Lillstig(om den kommer att likna 51)
blir ju oslagbar!Prisbilden som tror och hoppas kommer att hamna på en rimlig nivå
för dom flesta kommer att göra Lillstig till en succé.
Förresten, nu vet jag! Samtliga producerade Carlsson/Sonab/Larsen-högtalare i lill-
stigvarianter!!! Tänk ett par 52:or på skrivbordet... skojar bara
avr7000 skrev:
Glebster skrev:Hur blir det med ett "rakt" stucke närmast väggen såsom din centerdesign har? Förmodar att en sådan behövs för att få ut elementen i linje med de på en vanlig 51a?
Fjonkalicious skrev:stämmer verkligen måttet på centerns höjd, dvs z-axel. ser inte rätt ut.
bomellberg skrev:Glebster skrev:Hur blir det med ett "rakt" stucke närmast väggen såsom din centerdesign har? Förmodar att en sådan behövs för att få ut elementen i linje med de på en vanlig 51a?
Är inte det största problemet de två sneda sidostyckena som inte återfinns på originalet. Visst, baffeln är ju sned, men jag undrar om det inte varit snyggare med en helt rak, snedsågad baffel, såsom den till L4. Då kommer sidostyckena att stämma med hö-vä lådorna, så att den linjen fortsätter genom centern sas.
EDIT. Så här tänker jag:
Tänk er att man för ihop de tre lådorna. Då bildar de en snygg enhet.
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Chris71 och 20 gäster