Efter lite funderande kom jag fram till något som jag tror kan lösa det hela så länge man inte använder surroundkanalerna.
Det hela kopplas såhär:
- Kod: Markera allt
--218--pX-2
/
CD(DAC)--2105(ext in(surr)--pre out(surr))--cr8
\(pre out(sub))----------------/ \
--2105(ext in(front)--speakers A)--piP
Det hela förutsätter att man valt endast LFE till sub out i 2105 samt att alla högtalare står som Large. Om inte detta görs så blir det rundgång. För att lyssna på CD så väljer man då EXT IN vilket också medför att detta endast funkar för en enda källa.
Är det verkligen vettigt att göra en sån här fulkoppling? Det kanske är bättre att helt enkelt låta allt vara som det ska och koppla pre out för frontarna samt sub out till cr8 och låta piP spela som Large.
Det kanske inte gör så mycket att piP och pX-2 överlappar varandra vid 34-80 Hz. Eller kanske det är bättre att använda 2105ans högpassfilter och skicka all djupbas endast till cr8ans sub in.
Det bästa vore ju självklart ett slutsteg att driva piP med men det känns rätt onödigt just nu om jag inte kunde få tag på något som är riktigt bra och billigt. (Cambridge P500 är ju billigt som fasen men ljudkvaliteten har jag svårt att tänka mig att den har.)