Moderator: Redaktörer
,Flint skrev:meanmachine skrev:Finns dom längre`?
Ingen aning. Dom fanns i alla fall på 70-talet. Sen dess har jag inte sett till något.
mx skrev:rikkitikkitavi skrev:Finns två skäl att åka till Rehifi.
Rehifi och Jakriborg.
Kul att Rehifi lever vidare. Synd att Jakriborg rann ut i sanden.
Vad är Jakriborg?
Nattlorden skrev:Undrar vad de sysslar med för tillfället... saker som var nedsatta igår är tillbaka på fullpris idag?
Tresor skrev:... jag funderar över är väl om det egentligen finns tillräckligt med omsättning på hifi marknaden och ett tillräckligt stort kundunderlag för att få en stabil andrahandsmarknad som inte flukturerar för mycket för att göra rehifi möjligt?
Ragnwald skrev:Tresor skrev:... jag funderar över är väl om det egentligen finns tillräckligt med omsättning på hifi marknaden och ett tillräckligt stort kundunderlag för att få en stabil andrahandsmarknad som inte flukturerar för mycket för att göra rehifi möjligt?
Men jösses, omsättningen är ju enorm.
+1Ragnwald skrev:Tresor skrev:... jag funderar över är väl om det egentligen finns tillräckligt med omsättning på hifi marknaden och ett tillräckligt stort kundunderlag för att få en stabil andrahandsmarknad som inte flukturerar för mycket för att göra rehifi möjligt?
Men jösses, omsättningen är ju enorm.
Tresor skrev:Funderade lite på där som nämnts tidigare i tråden att någon ville ha mer för sin begagnade sak än vad den kostade "ny från leverantör". Jag färstår att hifi förmodligen har rätt bra eller till och med fantastiska marginal men det är ju en följd av att det är "sällan köps varor" och accepterar det fullt ut. En affärsrörelse som rehifi.se måste väl vara lite vanskelig att bedriva? Tänker mest på ett par högtalare de har som de vill ha mer för begagnat än vad nya modell 2 kostade när uppgraderingen till dem släpptes.
Men det är roligt att de återuppstått och att någon vågar sattsa för jag gillar deras business och handlar hellre begagnat med lite garanti och ansvar för några kronor mer.
För mycket vin till middagen gör det lite grumligt men det jag funderar över är väl om det egentligen finns tillräckligt med omsättning på hifi marknaden och ett tillräckligt stort kundunderlag för att få en stabil andrahandsmarknad som inte flukturerar för mycket för att göra rehifi möjligt?
//Tresor
.. och vad levererades?Ragnwald skrev:DHL levererade i morse.
Tresor skrev:Hej Vinylcalle
Det gäller givetvis priset på produkten när den fasades ut under en kort period, därför nämnde jag inte vilken produkt det är då jag inte tycker det spelar någon roll i sammanhanget.
Men det gällde Kef Q7 för 4900:- tror det är ungefär på 100-lappen vad jag betalade för mina IQ7 nya när IQ7se släpptes. Nu kanske dessa högtalare inte ens kan jämföras?
//Tresor
Vinylcalle skrev:Tresor skrev:Hej Vinylcalle
Det gäller givetvis priset på produkten när den fasades ut under en kort period, därför nämnde jag inte vilken produkt det är då jag inte tycker det spelar någon roll i sammanhanget.
Men det gällde Kef Q7 för 4900:- tror det är ungefär på 100-lappen vad jag betalade för mina IQ7 nya när IQ7se släpptes. Nu kanske dessa högtalare inte ens kan jämföras?
//Tresor
Tror det skiljer relativt mycket mellan Q7 och IQ7. Jag hittar enbart att Q7 under en kort period sålts för 7000 kr. I övrigt verkar priserna legat runt 12 000 kr.
Jag tycker det ser ut som en relativt lös beskyllning du kommit med. Gör vi något uppenbart felaktigt vill jag gärna veta det, men lösa beskyllningar sprider enbart en massa negativitet.
MvH Carl
MagnusÖstberg skrev:.. och vad levererades?Ragnwald skrev:DHL levererade i morse.
Ragnwald skrev:Fick bekräftelse i dag på att biffiga slutsteget, var ivägsänt från REHIFI med DHL, till min adress.
Tresor skrev:Oj.. det var absolut inte meningen som en beskyllning för felaktigheter eller liknande utan mer en reflektion om hur begagnatmarknaden för hifi måste vara svår att bedömma beroende på extrema ytterligheter. Därför jag inte i första inlägget nämnde vilken högtalare det gällde, kanske bara hade motsatt effekt. Absolut inget emot ert företag, har handlat av er och kommer säkerligen göra så i framtiden också.
Priset jag fick mina för var givetvis ett som gällde under en kort tid då lagret skulle säljas ut alltså på inget sätt ett ordinariepris.
//Tresor
meanmachine skrev:Vinylcalle skrev:Tresor skrev:Hej Vinylcalle
//Tresor
Tror det skiljer relativt mycket mellan Q7 och IQ7. Jag hittar enbart att Q7 under en kort period sålts för 7000 kr. I övrigt verkar priserna legat runt 12 000 kr.
Jag tycker det ser ut som en relativt lös beskyllning du kommit med. Gör vi något uppenbart felaktigt vill jag gärna veta det, men lösa beskyllningar sprider enbart en massa negativitet.
MvH Carl
Samtidigt har ni ju såklart jättesvårt att som du säger bedöma marknaden sett till alla nycker som branchens lysslar med. Men ni har väl inget krav eller moralisk skylldighet att följa någon norm som de sätter. OM de säljer ut en högtalare som kostat 15papp för 8papp är det väl inget kosntigt om ni väljer 8900:- för ett par? Det är ju bara att man väljer att INTE handla om man inte gillar priset?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 30 gäster