Moderator: Redaktörer
steveo1234 skrev:MagnusÖstberg skrev:Färgning är något subjektivt. Kan alltså inte vara negativt.
Jag är fascinerad av att det tycks vara nästan helt omöjligt för en del människor att skilja på objektivt (vad som är) och subjektivt (vad någon tycker om det).
Äh, skitsnack!lech skrev:Kloka ord Kronkan
Kronkan skrev:
Så för mig är den som lyckas gå en helt transparent och konsekvent väg intressant. Men lika intressant är den som kör med 300B rör och känsliga högtaler i ett bra rum. Olika sätt att närma sig konsten att åtege ljud.
Tyvärr är avarter från likriktningen inte väl bemöta här på Faktiskt.se
Det blir liksom ett krig mot väderkvarnarna när andra ens ett eget val presenteras. Det saknas liksom en "viss " förståelse oliktänkande.
Jag tror inte det är möjligt att förändra den attityden . Det finns dock "guldkorn" här och var.
//lech
MagnusÖstberg skrev:Äh, skitsnack!lech skrev:Kloka ord Kronkan
Kronkan skrev:
Så för mig är den som lyckas gå en helt transparent och konsekvent väg intressant. Men lika intressant är den som kör med 300B rör och känsliga högtaler i ett bra rum. Olika sätt att närma sig konsten att åtege ljud.
Tyvärr är avarter från likriktningen inte väl bemöta här på Faktiskt.se
Det blir liksom ett krig mot väderkvarnarna när andra ens ett eget val presenteras. Det saknas liksom en "viss " förståelse oliktänkande.
Jag tror inte det är möjligt att förändra den attityden . Det finns dock "guldkorn" här och var.
//lech
Provokativt sladder - är du bitter Lech?
Flint skrev:Nej. Den som tar åt sig av lechs uppfattning har troligen väldigt långt till att bli nöjd själv och är därför extra känslig för kritik.
Ah, inte bitter. Bara aggresiv.lech skrev:Fullständigt SKITSNACK !!
Lilla Anna du lovade en gång att INTE kommentera i trådar jag var/skapade.
Glömt ???
//
Lech
Kronkan skrev:Så för mig är den som lyckas gå en helt transparent och konsekvent väg intressant. Men lika intressant är den som kör med 300B rör och känsliga högtaler i ett bra rum. Olika sätt att närma sig konsten att åtege ljud.
mx skrev:Det viktigaste är att bli accepterad på internetforum!
Alexi skrev:Kronan du blandar ihop preferens med referens.
En referens byggs upp över tid och är inte kopplad till en anläggning eller liveframträdande.
Preferens är vad denna tråd handlar om.
Flint skrev:Alexi skrev:Kronan du blandar ihop preferens med referens.
En referens byggs upp över tid och är inte kopplad till en anläggning eller liveframträdande.
Och den person vars preferens har byggts upp av liveframträdanden - är den då fel?
De jag känner som har det så har mer eller mindre en lekstuga för ljud.Flint skrev:MagnusÖstberg skrev:Livet är ju "lite mer" än bara ljudåtergivning!
Det verkar inte så när man ser bilderna från vissa personers akustiksanering och hembiobyggen med tjoget subbar och en massa annan bröte.
mx skrev:Flint skrev:Alexi skrev:Kronan du blandar ihop preferens med referens.
Och den person vars preferens har byggts upp av liveframträdanden - är den då fel?
Beror på hur många basmoduler de hade vid framträdandet.
lech skrev:Av det kan man NOG dra slutsatsen att ofärgat inte kan bli en "NORM ELLER NORMALT".
Ragnwald skrev:Surt blir det för de som springer runt och frågar en här och en där, om vad som låter bra, för att till slut hamna i ett michmasch av färgande komponenter, som i slutändan kommer att ge ett helt oförutsägbart och troligtvis mycket tråkigt ljudande resultat.
sprudel skrev:steveo1234 skrev:MagnusÖstberg skrev:Färgning är något subjektivt. Kan alltså inte vara negativt.
Jag är fascinerad av att det tycks vara nästan helt omöjligt för en del människor att skilja på objektivt (vad som är) och subjektivt (vad någon tycker om det).
Kan du?
Flint skrev:Ragnwald skrev:Surt blir det för de som springer runt och frågar en här och en där, om vad som låter bra, för att till slut hamna i ett michmasch av färgande komponenter, som i slutändan kommer att ge ett helt oförutsägbart och troligtvis mycket tråkigt ljudande resultat.
Det är roligare att leta än att tråkas ut av status quo i tillvaron. Syftar på både läget och gänget.
Alexi skrev:Kronkan du blandar ihop preferens med referens.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 31 gäster