Alexi skrev:Kronkan du blandar ihop preferens med referens.
En referens byggs upp över tid och är inte kopplad till en anläggning eller liveframträdande.
Preferens är vad denna tråd handlar om.
Vet inte om jag gör detta. Mitt eget sätt är väl att skaffa sig referenser. Dessa består inte helt av intryck IRL. UTan referenser skaffar jag mig också genom att lyssna på andra anläggningar än min egen. Även pröva lite olika lösningar själv eller som exempelvis Sprudel gjort. Lyssnat igenom en mängd olika slutsteg.
Alltså bygga upp en referens. Så att man kan jobba med sin preferens hemma. Alltså ha någon form av vision som man jobbar mot. Mn vision består ju både av referenser och preferenser. Men jag behöver referenser eftersom jag kanske vill ha nya mål att nå. Eller provar om jag skall skaffa mig sådana.
Men reagerade på vad jag tycket var en lite översittastill där det fanns en slutgiltig sanning. Så är det inte för mig. Olikheten stimuelrar mig gör mig nyfiken får mig att spänna bågen.
FAst jag erkänner villigt att ett sätt att se på det är att den mätta transparensen är en typ av måttstock. Visa har denna referens såsom preferens men jag själv pendlar ju lite omkring detta. Alltså vill ha en transparent upplevelse. Med en kärna av realism men samtidigt lite extra gung om detta kan åstadkommas. Attan har aldrig hört LInn i hela mitt liv. Men förstår språket. Arbetat in lite gung just nu. Foten skakar till musiken just nu. Vet inte om det är tillräckligt.
JAg är helt enkelt obekymrad över andras görandes och låtande. JAg är ju inte här för att rädda världen undan olika typer av ondska och okunskap. Men vill gärna ta del av olika erfarenheter och kunskaper. Men gärna för mig att någon säger att du objektivt lyssnar på en färgning. Sagt som ett enkelt påstående så har jag inga som helst problem att köpa det. MEn sagt i en förminskande attityd så trivs jag inte. JAg erkänner också villigt att det finns många personer i detta fora som är kunnigare än vad jag är i olika relaterade ämnen. MEn om det innebär en helt snedställd relation så trivs jag inte heller.
MEn jag hämtar mycket inspiration här - så har jag sagt detta också.