Moderator: Redaktörer
MagnusÖstberg skrev:Han vill inte använda den för delning, bara PEQ
rikkitikkitavi skrev:Magnus, ( eller Flint)
Ni som har en 2*8 miniDSP, kan ni inte ta lite närbilder på kortet?
jag är nyfiken på vilka codecs som används, och om de fortsatt (troligen) använda Analogs SigmaDSP kretsar.
mille grazie.
/rickard
Fjonkalicious skrev:MagnusÖstberg skrev:Han vill inte använda den för delning, bara PEQ
Jo, det förstår jag. Men är det inte bättre att dela och PEQ:a med minidsp?
Eller är filtret så avancerat och bra i 4308?
Mvh
Filip
rikkitikkitavi skrev:=>UrSv, suvve!
en 24bits,196kHz 2 ADC/8DAC + DSP processorn.
Imponerande.
Någon som har sett dist och brus mätningar?
Fredrikb72 skrev:Här kommer några nybörjarfrågor, mina högtalare ino audio i6 spelar till ca 80hz så går det att använda minidsp enbart till basen och dela den vid 80hz eller måste jag köra i6 genom dsp,n oxå för att delningen ska bli bra?
Vill helst inte köra topparna genom dsp,n då de låter så fint nu men det kanske inte kan påverka ljudet (som jag fått för mig)?
Sen undrar jag vilken minidsp samt mjukvara som är mest lämplig till det jag ska ha den till.
Mvh Fredrik
UrSv skrev:Ragnwald skrev:Har de störningarna mätts med kortet monterat i ordentlig skärmbox?
Vet ej. Det finns en länk tidigare i tråden. (RogerGustavsson Thu 2011-10-27, 7:28)
the board has an onboard switching regulator to generate the negative rail for the opamps
pelliott skrev:I heard back from DSP and that they tested my card and found it within specs.
They stated that the noise that I showed on my scope was out of the audio band and would not effect the sound.
and they are sending the unit back. I doubt that I will use it. I can not believe that the .5 volts of noise I measured does not effect the sound. What I was hearing was that the sound was very fatiguing, just not very pleasant. I doubt that I will use this as an active xover in my system.
rikkitikkitavi skrev:min nya dator saknar serieport och jag har inte hittat någon usb-serieomvandlare som inte får min dcx2496 att hänga sig då man skall lägga in ett nytt program.
Kommer använda den för test, men i drift kommer den beskäras över 250hz i min applikation med 18db/oktav vilket väl torde vara mer än adekvat.rikkitikkitavi skrev:hmm, 2-500 mv p-p @ 50 kHz uppåt, det är inte jättelätt att filtrera bort om man vill behålla full bandbredd och fasriktighet på audiobandet.
Dags för lite simulering då.
känns som en dum design om man bygger med översamplande, 196 Khz DAC och sedan har en switchad omvandlare som spottar ur sig brus på matningen till den analoga utdelen.
Precis som DCX2496 då... (all matning kommer från halvvågslikriktad switchad nätdel)
JoakimG skrev:Frågor rörande output nivåerna på de olika kanalerna:
Eller hur har det sett ut för er, hur har ni kalibrerat värdena... vore ju bra om båda basmodulerna fick spela med samma volym!
Ragnwald skrev:JoakimG skrev:Frågor rörande output nivåerna på de olika kanalerna:
Eller hur har det sett ut för er, hur har ni kalibrerat värdena... vore ju bra om båda basmodulerna fick spela med samma volym!
Kör du signalen i mono?
Har du kalibrerat utsignalen från signalkällan och att den är i mono?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 240 gäster