.jpg)
.jpg)
.jpg)
Det känns skönt med de där gallren då man har en 3 årig Hifi-marodör i hemmet.
Stefan
Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer
petersteindl skrev::D De ser fina ut. Är delningsfiltret klart? Har du ändrart basreflexavstämningen från original. Jag har tidigare gjort en modd på en kompis OA-52 med Thielelement. Det blev lyckat (Han har numer äggen som förstahögtalare)Då passade jag på att göra ett delningsfilter med 4e ordningens Linkwitz-Riley. Filtren ligger utanför i trälådor.
Ett problem med Thielelementen är att om de slår i botten vilket de kan göraså kan membranet spricka, precis som på ett hönsägg
Nu för tiden finns det ju så många olika "ägg" så man måste precisera
![]()
Vilken delningsfrekvens använder du?. Personligen skulle jag inte dela Scan Speak under 2700 Hz ungefär.
MvH
Peter
Tux skrev:Härligt att se att fliten har återvänt till dig AVR.
Jag ser fram emot att lyssna på dessa vid tillfälle.
Vi får väl anta att detta byggande inte renderade i att du varvade upp cirkelsågen kl 0400 när resten av familjen låg och sov?![]()
Schmutziger: Biltema har finfina galler för att skydda element från ligister.
/P
celef skrev:jisses, du avr7000 verkar ha hur mycket högtalare som helst, hur är din historia?
avr7000 skrev:Jag har en 10 mm aluminiumdistansring... det räcker precis!![]()
Stefan
avr7000 skrev:"waveguiden" jag tänker på är mer som en 1/3 -1/4 av en waveguide...
Glebster skrev:Stefan: vad hoppas du vinna på ett byte till Illominajtor jämfört med tex. Revölajter- eller Elle2-basen? Eller är det helt sonika bara nyfikenheten som lockar?
avr7000 skrev:Glebster skrev:Stefan: vad hoppas du vinna på ett byte till Illominajtor jämfört med tex. Revölajter- eller Elle2-basen? Eller är det helt sonika bara nyfikenheten som lockar?
Jakten handlar om så distortionsfritt ljud som möjligt vid väldans starka nivåer...
Stefan
avr7000 skrev:Glebster skrev:Stefan: vad hoppas du vinna på ett byte till Illominajtor jämfört med tex. Revölajter- eller Elle2-basen? Eller är det helt sonika bara nyfikenheten som lockar?
Jakten handlar om så distortionsfritt ljud som möjligt vid väldans starka nivåer...
Stefan
paa skrev:avr7000 skrev:Glebster skrev:Stefan: vad hoppas du vinna på ett byte till Illominajtor jämfört med tex. Revölajter- eller Elle2-basen? Eller är det helt sonika bara nyfikenheten som lockar?
Stefan
Vad är det som får dig att tro att det finns något annat än en pimpad design att hämta ur Illuminatorbasen jämfört med Revelatorn, speciellt om du inte ska köra djupbasen med den? Finns det några data eller seriösa tester som pekar på att den skulle kunna vara bättre?
paa skrev:avr7000 skrev:Glebster skrev:Stefan: vad hoppas du vinna på ett byte till Illominajtor jämfört med tex. Revölajter- eller Elle2-basen? Eller är det helt sonika bara nyfikenheten som lockar?
Stefan
Vad är det som får dig att tro att det finns något annat än en pimpad design att hämta ur Illuminatorbasen jämfört med Revelatorn, speciellt om du inte ska köra djupbasen med den? Finns det några data eller seriösa tester som pekar på att den skulle kunna vara bättre?
Återgå till Carlsson Illuminati
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 13 gäster