Lyssnat till säkert ett tiotal i alla fall, men bara piPS med rör 2 gånger med olika steg.
Får jag inte tycka det jag tycker ?
Jag har inte påstått att det är något annat än vad jag tycker så jag väljer att stå fast vid att jag tycker just så som skrivits.
Utefter mina erfaranheter av rör så är detta min åsikt ja, att rör har ett visst "sound" och trissor har ett annat gennerellt.
Sedan kanske jag ändrar åsikt om jag lyssnar till fler rörsteg som bevisar motsatsen, är väll inge konstigt med det ?
Det finns ju undantag, i alla fall en av dom rörkonstruktioner jag lyssnat till har inte "låtit" rör i huvudtaget utan lät mer som trissor.
(hade inte det jag typiskt känner är ett "rör-sound"
Och en annan rörstärkare lät rent bedrövligt, vilket också många trissesteg gör... så ärju inget konstigt med det.
Men 9 av 10 som jag lyssnat på har haft mer eller mindre tydligt "rör sound". sedan att dom låter olika i förhållande till varandra på andra sätt också är ju en självklarhet, jag talar nu bara om i det stora perspektivet.
Och jag ser det inte som något negativt, även om jag upplever det som att du tolka det så ?
Det enda jag har mot rör är att dom verkar ha et alldeles för kort livsläng och är väldigt ömtåliga...
annars är dom trevliga att titta på, mycket mysfaktor