Grabbar.... LITE väl fel topic som nu debateras..... Så lite uppstyrning
För övrigt ännu en skoj tråd som fungerar. Och ytterligare värd ett stort tack...
EA.. Skoj du vågade dig in i getingboet.... Du har mången gång visat dig modig och ge dina synpungter ifrån handlarhåll. Men även som hifiintreserad musiklyssnare.... Hoppas du kan fortsätta debatten här och att flera handlare vågar sig in i denna tråd.
För lite börjar det bli en sak som i alla fall för MIG står klar. Det är att förbluffande ofta verkar en del ha storköpens trick o så som "branchen"... OCH tyvärr dom fall med väldigt okunnig personal på en del butiker.
Just om detta VILL jag som rätt erfaren säljare med rätt bra framgångar inom flera säljområden säga en sak till DERAS försvar....
Dessa ofta grabbar är unga killar med i stort sätt endast en säljerfarenhet. Och det är där dom nu jobbar.. Ofta får dom lite kortfattad sälinfo som en del tror på.. En del skiter i om det stämmer. Och en del enbart vill få upp sin säljsiffra så dom ens får lön. Beroende på löneavtal o bonusar osv...
Att det inom stereo blir så markant märkbart är kanske mer beroende på kopplingen till den idag rätt stora oerfarenhet som köparen har. När jag växte upp inom hifi så lästes o provades ALLT man kom över..
Idag som ni säkert redan vet. Eller deltagit i så finns inte ens knappt intresse för att spela in hyfsat ..(Finns tråd om också som sagt..

)
Så då man slår ihop dessa olika parametrar så ser man ett rätt klart mönster. Där sedan "vi" mer erfarna lätt ser igenom det...

Och skapar oss vårt sätt att se saken på..
Detta är lite av vad jag utläser av resultaten i inläggen...
Och igen. Allt är lite generellt o fritt taget ur huvudet. Så se mitt inlägg lite som "fritt tänkande" och inte såsom nåt som skall nagelfaras såsom exakta utalanden...
Kul ändå att så många bidragit med kul trevliga inlägg där man också kan skapa sig en uppfattning av tråden, Sedan kan ju uppfattningen ändras under resan självklart beroende på inlägg och åsikter som inkommer hela tiden...
Hoppas flera nu ifrån "branchen" törs komma ut i denna lilla debatt med SIN åsikt. Samt ev med sin syn på hur man KANSKE kan komma åt problemen som finns ändå.
EA har redan deklarerat att HAN följer tråden för att FINNA ev nya inputts i sitt säljande o hifiintresse. Detta är för mig MYCKET roligt att se EA skriva.
(Förlåt jag själv inte hela tiden är med i tråden. Men solen lyser. Tomten skriker om skötsel. Och min bil behöver omvårdnad. O barnen glass o bad... Så hifi är "lite" off för tillfället här.)