Sådär, då fick jag hem element till ena lådan idag.
Jag fick ampen också, lite synd att jag fick jobba över och inte hann hämta den från posten, så nu får den ligga där hela helgen
Fick åka till svärmor och äta lutfisk istället. NÄSTAN lika kul
Jag hade först tänkt ha elementen på samma höjd, men som ni ser så går det inte med den lådan jag har sågat till. Den aktiva får sitta ungefär där den ligger nu och de två passiva får sitta lite högre på sidorna. Blir nog bara bättre stabilitet ändå, så det gör inget. Saknar fortfarande högtalarterminaler så det får väl bli en beställning på det snarast. (Finns väl inget i Malmöområdet som har detta hemma, som har öppet en helg dessutom ???)
Eventuellt blir det lite stagning inuti också, fan vad elementet vägde! Jag visste ju vad det vägde när jag beställde men blev ändå förvånad när jag packa upp det. Kanske får bli dubbel mdf i fronten, lite laminat över det...
Ett par frågor dök upp nu när det börjar närma sig montering:
Skruvar till elementen:
Har tänkt på vanlig träskruv med större diameter plus förborrning, funkar det?
Dämpning:
Jag skall inte ha någon dämpning i lådan, men finns det något bra tips på material att klä insidorna med, filt, färg etc ?
Har funderat på tunn cellplast också (sån där man kan köpa i skivor som är lite fjädrande och inte smular sig, någon som testat?)
Vikt:
Skall vikta slavarna, finns det färdiga vikter ? (det sitter några runda på den nu, typ som stora brickor). Vart köper man det i så fall?
Eller gjuter man ner lämpliga fiskedrag i en egen gipsform, bly alltså?
Mvh
Björn