Ser fram mot rapporten nästa helg.

Moderator: Redaktörer
adzer skrev:Exakt vad är det dessa byglar skall göra? koppla ur skyddskretsen?
Komorok skrev:2Hz är ju oändligt långt från DC.
bakerman22 skrev:Komorok skrev:2Hz är ju oändligt långt från DC.
Så det finns ingen större risk med att stoppa in groteska mängder i ett element där än vid t.ex 70 Hz ?
boom skrev:bakerman22 skrev:Komorok skrev:2Hz är ju oändligt långt från DC.
Så det finns ingen större risk med att stoppa in groteska mängder i ett element där än vid t.ex 70 Hz ?
Effekt tåligheten sjunker med frekvensen så tro inte att du kan stoppa in så mycket under 20hz som du kan göra vid 70hz.
bakerman22 skrev:Komorok skrev:2Hz är ju oändligt långt från DC.
adzer skrev:Framför allt så är det väl slaglängden som sätter stopp. Vid 2Hz behövs inte många watt för att de mest kompetenta basarna skall bottna.
bakerman22 skrev:adzer skrev:Framför allt så är det väl slaglängden som sätter stopp. Vid 2Hz behövs inte många watt för att de mest kompetenta basarna skall bottna.
Det gör mej väldigt konfundersam...
Steget gör ju ingen skillnad i vad det är för information som spelas upp, så länge inte steget fallit av allså.
Om mina steg ger 2,4 kW ner till 20 Hz, så har det väl inte ha fallit av till "inte många watt" vid 2 Hz som krävs för att mina "hyfsat kompetenta" element ska bottna ?
Jag får inte ihop det...?
Om elementet bottnar med så väldigt lite effekt, varför skulle man då behöva boosta i den absolut lägsta basen ?
Om man kör LT går det ju åt just groteska mängder effekt ?
Kontentan blir allså, hur ska man kunna boosta den allra lägsta infrabasen ifall elementet bottnar av så väldigt lite effekt ?
Jag förstår verkligen inte...
bakerman22 skrev:Jag förstår verkligen inte...
adzer skrev:Framför allt så är det väl slaglängden som sätter stopp. Vid 2Hz behövs inte många watt för att de mest kompetenta basarna skall bottna.
Komorok skrev:adzer skrev:Framför allt så är det väl slaglängden som sätter stopp. Vid 2Hz behövs inte många watt för att de mest kompetenta basarna skall bottna.
Simulerar jag i Basta så behöver jag 15V genom ett L26ROY för att bottna det
för frekvenser under 10Hz. Vad gör jag för fel i simuleringen?
bakerman22 skrev:adzer skrev:Framför allt så är det väl slaglängden som sätter stopp. Vid 2Hz behövs inte många watt för att de mest kompetenta basarna skall bottna.
Det gör mej väldigt konfundersam...
Steget gör ju ingen skillnad i vad det är för information som spelas upp, så länge inte steget fallit av allså.
Om mina steg ger 2,4 kW ner till 20 Hz, så har det väl inte ha fallit av till "inte många watt" vid 2 Hz som krävs för att mina "hyfsat kompetenta" element ska bottna ?
Jag får inte ihop det...?
Om elementet bottnar med så väldigt lite effekt, varför skulle man då behöva boosta i den absolut lägsta basen ?
Om man kör LT går det ju åt just groteska mängder effekt ?
Kontentan blir allså, hur ska man kunna boosta den allra lägsta infrabasen ifall elementet bottnar av så väldigt lite effekt ?
Jag förstår verkligen inte...
Användare som besöker denna kategori: Large och 16 gäster