Flint skrev:Njae. priset speglar bara stegets attraktionsvärde på marknaden med statusvärde mycket viktigare än transparensnivå.
The Lars har högsta transparensnivå
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:Njae. priset speglar bara stegets attraktionsvärde på marknaden med statusvärde mycket viktigare än transparensnivå.
petersteindl skrev:Flint skrev:Njae. priset speglar bara stegets attraktionsvärde på marknaden med statusvärde mycket viktigare än transparensnivå.
The Lars har högsta transparensnivåenligt min plånbok
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Jag håller med ett litet men;
Jag ser inte att man kan se på Brystons försäljningskurvor internationellt att det skulle finnas ett strikt samband med att man föredrar apparater som testats godkända i en F/E-lyssning.
IÖ's erfarenhet var ju att folk föredrar F/E-objekt men någon undersökning tror jag inte förekommit utan att det var en magkänsla.
Hur många Svensson som släpas in från gatan till en testning där de får blint välja vad de tycker om tror du kommer att köpa en Bryston när de får se prislappen?
Ragnwald skrev:När ska O&G upp till rakning?
Harryup skrev:Och inte ens Bryston tillverkade ju en transparent apparat innan modden så det kan ju inte ha varit viktigt för dom heller, trots att det är det som folk spontant vill ha när dom hör det. Känns inte det konstigt?
Harryup skrev:Bryston är ingen stor spelare vilket tyder på att folk som skall köpa slutsteg inte förstår sitt eget bästa utan köper något som dom själva gillar.
Vi kan inte ha det så.
Harryup skrev:Annars så har det väl skrivits här om att Brystonen blev transparent efter ombyggnad.
Nattlorden skrev:Vad skulle få dig att provlyssna en för dig okänd hifitillverkare från Bruma?
Harryup skrev:Annars så har det väl skrivits här om att Brystonen blev transparent efter ombyggnad.
Ragnwald skrev:Harryup skrev:Annars så har det väl skrivits här om att Brystonen blev transparent efter ombyggnad.
Det här är andra gången i tråden jag svarar dig på den frågan.
Nej, det var i basregistret som modifikationen skedde, i diskantområdet är den fortfarande detekterbar.
Harryup skrev:Från Bruma?
Varför skall tillverkaren vara okänd? Bryston annonserar i alla stora HiFimagasin internationellt.
Ragnwald skrev:Harryup skrev:Annars så har det väl skrivits här om att Brystonen blev transparent efter ombyggnad.
Nej, det var i basregistret som modifikationen skedde, i diskantområdet är den fortfarande detekterbar, om jag inte är helt felunderrättad.
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Från Bruma?
Varför skall tillverkaren vara okänd? Bryston annonserar i alla stora HiFimagasin internationellt.
Och hur många procent av alla som köper stereoutrustning har någonsin ens tjuvbläddlat i ett "internationellt större hifimagasin"? Jag tror aldrig jag köpt något.
Harryup skrev:Och inte ens Bryston tillverkade ju en transparent apparat innan modden så det kan ju inte ha varit viktigt för dom heller, trots att det är det som folk spontant vill ha när dom hör det. Känns inte det konstigt?
Nej, det var i basregistret som modifikationen skedde, i diskantområdet är den fortfarande detekterbar, om jag inte är helt felunderrättad.
Almen skrev:Harryup skrev:Och inte ens Bryston tillverkade ju en transparent apparat innan modden så det kan ju inte ha varit viktigt för dom heller, trots att det är det som folk spontant vill ha när dom hör det. Känns inte det konstigt?
Brystons uttryckliga mål är att designa ofärgande förstärkare. Och med tanke på att det enda som behövdes för att göra den omöjlig att höra i LTS F/E-lyssning var en smärre justering av utgångsfiltret (höjning av övre gränsfrekvensen; vad gör man - byter en konding?) så...
Dessutom börjar Brystons slutstegsserie på 2x300 W. Hur många behöver så mycket effekt?
Flint skrev:Harryup
Du är uppfriskande vass i debatteringen idag. Respekt.
Alexi skrev:Bryston är den första jag kommer på som direkt härledde problemen till diskanten.
Harryup skrev:Flint skrev:Harryup
Åhh, tack.
Ifs så föredrar jag att kalla mig för bollplank så att folk kan få testa sina idéer och sin smak och få en objektiv utvärdering tillbaka.![]()
mvh/Harryup
Flint skrev:Harryup skrev:Flint skrev:Harryup
Åhh, tack.
Ifs så föredrar jag att kalla mig för bollplank så att folk kan få testa sina idéer och sin smak och få en objektiv utvärdering tillbaka.![]()
mvh/Harryup
Själv ser jag mig som en lerduvemaskin
Ragnwald skrev:Första gången jag hört talas om att sänkning av undre gränsfrekvens, skulle göra diskanten transparent.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 23 gäster