Flint skrev:Och du gillar transistorfärgat ljud med trasiga "s" och cymbalanslag.
Har du några belägg för detta påstående? Mer än dina hemliga ofärdiga dokument då.
Moderator: Redaktörer
Richard skrev:Ni gillar färgat ljud, helt ok tycker jag.
Inget konstigt alls att många gillar litet extra krydda till maten, eller hifin...
Alexi skrev:Flint lista dina frågor så att de går att besvara med bara ja/nej eftersom du ville att dina frågor skulle besvaras så kortfattat.
Erik_AA skrev:Flint skrev:Och du gillar transistorfärgat ljud med trasiga "s" och cymbalanslag.
Har du några belägg för detta påstående? Mer än dina hemliga ofärdiga dokument då.
Flint skrev: som används vid f/e-testen
Flint skrev:Erik_AA skrev:Flint skrev:Och du gillar transistorfärgat ljud med trasiga "s" och cymbalanslag.
Att trissehäckar lägger till transistorfärg i diskanten, ja, det säger mina hörselintryck. Att Rickard gillar det, ja tydligen eftersom han gillar trisseljud. Hoppas att svaret var till belåtenhet.
Strmbrg skrev:Kanske en väl simpel fråga i detta sällskap, men
-Vad spelar det för roll vad andra tycker?
![]()
Ja, alltså det kan ju vara intressant att ta del av det, men där kan man ju kanske nöja sig?
Flint skrev:Strmbrg skrev:Kanske en väl simpel fråga i detta sällskap, men
![]()
Ja, alltså det kan ju vara intressant att ta del av det, men där kan man ju kanske nöja sig?
Precis min åsikt och det har jag tyckt lika länge som IngOehman och hans anhöriga har tjatat om transparens och f/e-testet. Varför tjatar dom om det här. Låt folk få tycka vad dom vill och tryck inte på dom någon konstgjord sanning som inte ens är objektivt testad att ge subjektiva fördelar i den personliga lyssningen.
Flint skrev: Att trissehäckar lägger till transistorfärg i diskanten, ja, det säger mina hörselintryck.
Flint skrev:Att Rickard gillar det, ja tydligen eftersom han gillar trisseljud. Hoppas att svaret var till belåtenhet.
Richard skrev:Därför finns det INGA rörslutsteg som klarat F/ E testen med odetekterat resultat, vilket borde vara talande om man nu vill komma nära begreppet "
highfidelity" så som det var tänkt från början.
Därför bör det kanske istället diskureras vilka transistorslutsteg som är värda att satsa sina slantar på, och kanske lämna de antika rörstegen åt sitt öde i forntiden.
Harryup skrev:Jag tycker Richards inlägg är helt logiskt. Vi kan inte ha färgande rörförstärkare utan får nöja oss med neutrala trisseapparater. Eller öhh, vänta, alla trisseapparater utom nån har ju också detekterats färgande.
Nåja, vad är det för fel på att ta hem en orkester då man vill höra lite musik.
Mvh/Harryup
-Vad spelar det för roll vad andra tycker
![]()
Du begär att dina frågor ska besvars kortfattat helst med bara ja eller nej som svar, men när jag ber dig specificera dem säger du att de inte kan besvaras så?Flint skrev:Alexi skrev:Flint lista dina frågor så att de går att besvara med bara ja/nej eftersom du ville att dina frågor skulle besvaras så kortfattat.
Hur menar du? Frågan om vilken lyssningsutrustning som används vid f/e-testen kan inte besvaras med antingen ja eller nej men den kan besvaras med vilka prylar som används, förstärkare och högtalare, och det är ett rakt svar.
Flint skrev:Precis min åsikt och det har jag tyckt lika länge som IngOehman och hans anhöriga har tjatat om transparens och f/e-testet.
darkg skrev:Jag hade en gammal radio med loudnessknapparna märkta Jazz resp. Intim. Det var bättre förr.
DQ-20 skrev:Flint skrev:Precis min åsikt och det har jag tyckt lika länge som IngOehman och hans anhöriga har tjatat om transparens och f/e-testet.
Kan riktigt se för min inre syn hur mamma och pappa IngOehman tjatar på den lille.
/DQ-20
Alexi skrev:Du begär att dina frågor ska besvars kortfattat helst med bara ja eller nej som svar, men när jag ber dig specificera dem säger du att de inte kan besvaras så?Flint skrev:Alexi skrev:Flint lista dina frågor så att de går att besvara med bara ja/nej eftersom du ville att dina frågor skulle besvaras så kortfattat.
Hur menar du? Frågan om vilken lyssningsutrustning som används vid f/e-testen kan inte besvaras med antingen ja eller nej men den kan besvaras med vilka prylar som används, förstärkare och högtalare, och det är ett rakt svar.![]()
Har du möjligen vissa medlemmar på ignore? Eftersom flera har svarat på dina frågor. Ingvar gav ett långt svar på olika anläggningar som använts vid olika tillfällen och den anläggning som oftast lyssnas igenom i Studion antar jag att du läste om eftersom du gick in på deras sida och av någon märklig anledning istället började diskutera ljudkvalitén på något specifikt ljudklipp.
DQ-20 skrev:Strmbrg skrev:Kanske en väl simpel fråga i detta sällskap, men
![]()
Om det handlar om tyckande är väl allt nog och väl, så länge som man inte hålls ansvarig för åsikter som man verkligen inte omfattar. Det är när tyckande och fakta blandas till en finfördelad smet som det blir jobbigt att hålla reda på vad som är vad.
/DQ-20
Flint skrev:Jag frågade vad du menade eftersom en av frågorna inte kunde besvaras med ja eller nej.
Strmbrg skrev:Men, när olika personer åberopar motstridiga utsagor såsom just varandes fakta, så finns ju RISKEN att det emellanåt handlar om att någon just TYCKER att något är fakta.
Strmbrg skrev:Det har ju i alla tider åberopats fakta, som senare visat sig vara mer eller mindre galet.
Användare som besöker denna kategori: Google [Bot] och 26 gäster