Wolfie skrev:Om ni vill testa mer så bygg ett enkelt aktivt HP-filter med brytfrekvens 0,5 Hz eller dylikt.
Eller en väl vald konding i serie på ingången (som tillsammans med stegets ingångsimpedans bildar ett HP-filter).
Är det DC-nivån som är för hög för Krellen så märker ni ju det då.
Kan även så vara att Krellen har en mer sofistikerad krets som mäter
inkommande frekvens. Men det lär ni ju märka lätt.
Bara mata på med en AC-kopplad tongenerator.
Annars, prova ett Dynamic Precision steg
Alltså, det som det verkar vara är ju inte att det är DC på ingången (några enstaka mV enligt min mätning ut från inofiltret) utan att stora amplituder av väldigt, väldigt låga frekveser får DC-detektionen att trigga.
Det byglarna skulle göra var att "ställa om förstärkaren för att hantera DC på ingången bättre". Nu har jag ställt lite fler frågor till Krell om exakt hur detta fungerar och vilka tidskonstanter/överföringsfunktioner och trignivåer man använder. Tyvärr så är det ju CES i veckan och dom har antagligen rätt mycket att styra med där, men förhoppningsvis finns det någon kunnig person kvar i Connecticut som kan sprida lite ljus över det hela.
Nicke och jag ska köra en sväng till med tester. Då tar jag med mig mitt SME ljudkort så vi kan köra lite tester direkt mot Krellen utan att blanda in någonting annat så får vi se vad vi kommer fram till. Om vi har tid och ork kan vi ju alltid plocka upp ett av mina RS2000 för att se om det också "ploppar".