Moderator: Redaktörer
philipbtz skrev: Jag tycker att det borde finnas en surroundhögtalare som är lite större och går ner till 80Hz?
Hur gör ni som har de megafeta systemen Ino erbjuder. Där ni kanske lagt över 100 000 eller mer på de andra högtalarna? De som väljer Ino tror jag ändå är väldigt kräsna på att återgivning skall vara helt korrekt. I ett sånt dyrt system vill man väl att surround:sen skall gå ner till 80Hz? Allt annat verkar perfekt förutom detta som jag inte riktigt förstår än.
Nattlorden skrev:Skillnaden att byta från konventionella högtalare till multipla Ino ambienser var högst dramatisk på hur väl de försvann 'lokaliserbart', Helt underbart!
DVD-ai skrev:Men om du inte tror på att det har med reflektionerna och rummets akustik att göra så kan jag tyvärr inte göra så mycket.
philipbtz skrev:Jag tycker att det borde finnas en surroundhögtalare som är lite större och går ner till 80Hz?
adzer skrev:Sen om man verkligen vill att centerns skall spela fullregister är en annan femma.
bakerman22 skrev:adzer skrev:Sen om man verkligen vill att centerns skall spela fullregister är en annan femma.
Utveckla gärna.
Varför skulle man inte vilja det när man inte har några baslådor ?
Komorok skrev:Delar man centern vid 80Hz kommer det att bli klangskillnader mellan L,R
och centerkanalen som oftast inte har samma väggstöd som L,R.
Nattlorden skrev:Med tanke på att THX tagit 80Hz direkt från IÖ utan att tänka själva, så tror jag du kan förlita dig mer på IÖ än någon annan i frågan.![]()
(Ja, Tomlinson Holman själv har verifierat varifrån 80Hz kommit)
Nattlorden skrev:Med tanke på att THX tagit 80Hz direkt från IÖ utan att tänka själva, så tror jag du kan förlita dig mer på IÖ än någon annan i frågan.![]()
(Ja, Tomlinson Holman själv har verifierat varifrån 80Hz kommit)
Ragnwald skrev:MagnusÖstberg skrev:
Nåja, som du tänkt placera din center vet jag inte om det blir så bra. Det är rätt lågt.
+1
En iP får ju rum där i skåpet, men lämpligheten kan diskuteras.
MagnusÖstberg skrev:Blir osäker efter att ha läst det här:
http://www.ecoustics.com/electronics/products/articles/128214.html
Nu är det ju "gammal" info...
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 8 gäster