Almen skrev:Menar du att om en expert säger något så nöjer du dig med det? Det är bara att välja rätt expert, alltså?

Nej. Jag har aldrig någonsin i musik- eller hifi-sammanhang lyssnat på teknokrater. Min bakgrund som musiker, det faktum att jag begåvats med absolut gehör samt över 20 års erfarenhet av hifi-utrustning och -lyssning gör att jag är fullkomligt trygg med min inre referens. Jag vet när det låter bra.
Du måste syfta på de som väljer steg enbart efter hur detta passerat F/E-lyssningar...

Inget ont om detta tillvägagångssätt men det är inte så jag jobbar.
Däremot tycker jag att det är intressant att få tekniska förklaringar. Vad gäller just hifi, skulle jag dock aldrig drömma om att basera t.ex. inköp på expertutlåtanden, mätvärden eller vad lyssningar jag själv inte deltagit i ger vid handen.
Utom allt tvivel står att jag själv föredrar lågt motkopplade single end-konstruktioner i klass A då det kommer till högkvalitativ (enligt min referens) musikåtergivning.
Jag anser helt enkelt inte att övriga förstärkarkonstruktioner lyckas förmedla den nerv och äkthet musiken förtjänar (utifrån min referens).
Anledningen till detta finns måhända att finna i någon annan faktor än just motkoppling.