petersteindl skrev:Det finns väl några Single End Transistor förstärkare
Kanske Morello kan bygga en sån, så får vi se lite mätresultat.

Moderator: Redaktörer
Morello skrev:Phon, vad behöver man för SET-up för att kompensera för bristerna i NS10?
Ragnwald skrev:petersteindl skrev:Det finns väl några Single End Transistor förstärkare
Ragnwald skrev:petersteindl skrev:Det finns väl några Single End Transistor förstärkare
phon skrev:Ja, men Pass kör ju med 20dB motkoppling, det kan väl aldrig fungera?
phon skrev:Morello skrev:Phon, vad behöver man för SET-up för att kompensera för bristerna i NS10?
Vet inte, men jag kan ju prova.
Det gäller att inte bli för up-set när man provar set-up.
Jag tror att det räcker med en extramagnet .....
Morello skrev:Varför blunda för verkligheten?
Det hela är mycket enkelt:
Somliga gillar sounder från SET-apparater.
Morello skrev:Varför blunda för verkligheten?
Naqref skrev:Morello skrev:Varför blunda för verkligheten?
Och resten betvivlar om de igentligen gör så.
Harryup skrev:Ja, eller ser som sin uppgift att skydda dom ifrån sin njutning genom att påpeka att dom njuter av fel orsak.
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Ja, eller ser som sin uppgift att skydda dom ifrån sin njutning genom att påpeka att dom njuter av fel orsak.
Slutar folk njuta om de skulle välja att ange rätt orsak till njutandet?
Är där ett egenvärde i att hitta på felaktiga orsaker?
Harryup skrev:Naqref skrev:Morello skrev:Varför blunda för verkligheten?
Ja, eller ser som sin uppgift att skydda dom ifrån sin njutning genom att påpeka att dom njuter av fel orsak.
mvh/Harryup
Nattlorden skrev:Harryup skrev:Ja, eller ser som sin uppgift att skydda dom ifrån sin njutning genom att påpeka att dom njuter av fel orsak.
Slutar folk njuta om de skulle välja att ange rätt orsak till njutandet?
Är där ett egenvärde i att hitta på felaktiga orsaker?
DS skrev:Vet inte hur jag ska formulera mig i detta men, varför känns det som om det som lyssnar till trissor känner sig så förnärmade
Naqref skrev:Harryup skrev:Naqref skrev:Morello skrev:Varför blunda för verkligheten?
Ja, eller ser som sin uppgift att skydda dom ifrån sin njutning genom att påpeka att dom njuter av fel orsak.
mvh/Harryup
Påminner lite om en sak som var veckan i Christers (program på P3) tävling Sanning eller Bullshit. Homofober blev mer upphetsade av bögporr än andra. Bra liknelse? Kanske inte.
Nattlorden skrev:DS skrev:Vet inte hur jag ska formulera mig i detta men, varför känns det som om det som lyssnar till trissor känner sig så förnärmade
Det har mindre med om man gillar trissor eller inte och mer med om man tänker folk komma undan med bullshit på ett forum som heter "faktiskt".
Det är ingen som är förnärmad av att någon gillar rör, men det påstås en massa felaktigheter som "motivation" till att rör skulle vara bättre, och det ogillas när det inte stämmer mer den fysiska realiteten.
Så det är inte anti-rör, det är anti-bullshit.
Ragnwald skrev:O&G-förstärkaren lyser ju rött från innanmätet, i offentliga rum, så vem vet?
bensnake skrev:Bullshit!
Nattlorden skrev:bensnake skrev:Bullshit!
Ja, det visste jag ju att du skulle välja.
bensnake skrev:Nattlorden skrev:bensnake skrev:Bullshit!
Ja, det visste jag ju att du skulle välja.
Fråga mig inte varför men på något märkligt sätt tycker jag att du är en rätt skön lirare. Helt ärligt.
DS skrev:Vet inte hur jag ska formulera mig i detta men, varför känns det som om det som lyssnar till trissor känner sig så förnärmade och uteslutna att de måste ta upp fighten om transparanse och dess innebörd.
DS skrev:Om ni som känner er är så bekväma i transparansen, varför gagga om skiten?. Jag lyssnar på trissor i dags läget men endast pga den rätta lösningen för mig ev kostar en slant för mycket. Om sedan Ragnwald eller någon annan känner för att ifrågasätta mina referencer så kunnde jag inte bry mig mindre om det! Dock kan jag respektera ifrågasättandet
Jag köper inte skitsnacket om transparanse...
DS skrev:...förens någon tagit fram en norm för hur rummet ska se ut, kontra högtalrens spridningegenskaper mm
DS skrev:Till dess kan ni bråka som tjejer o gnabbas bäst ni vill, i couldnt care less
DS skrev:Nu fanns det en del sprit i bilden men känner ändå att inlägget borde fungera
DS skrev:Ha en trevlig helg gubbar, även om jag vet att detta inte gillas av alla
lech skrev:Morello skrev:Varför blunda för verkligheten?
Låt dem då leva sida vid sida , mångfald är ett populärt utrtyck från falangerna.Feminister är ett mindre populärt från ett tredje falang:oops:
Lech
Användare som besöker denna kategori: danfra, Google [Bot] och 18 gäster