Max_Headroom skrev:Ja, det blir ju inte några lättviktare det där med horn... Är det inte bäst att bygga på den plats där det skall bo när det är färdigt?
Nja, bygga den på plats är inte så bra, blir så dammigt i bion och där skall det inte vara något damm (enbart popcorn är godkänt).
Nattlorden skrev:100kilo i pi60-format är ingen enkel match för två heller. Hoppas du har rullplattor el. dyl.?
Nej, inga rullplattor. Vi bar in det förra och visst var det tungt men inte så överjävligt. Drygt 140kg blir ju ca 70kg per person och det funkar (faktiskt, hade inte trott det om jag vetat det innan vi gjorde det). Det jobbiga är att man får böja sig för att få det genom dörren, men det går det med.
Här är dagens sista bild, det är ju svårt att få till ett riktigt effektivt bygge när man måste vänta på att limmet torkar (kanske väntar jag onödigt länge, men det är ju lika bra).
Nästan allt "inuti" hornet är fastlimmat. Hål borrade och förskruvade för elementskruvarna (det glömde jag förra gången och det var lite struligt att komma åt) innan jag limmade dit baffeln.
Jag är osäker på om jag hinner bli klar med allt imorgon eller om det blir så att överdelen får lyftas på plats och limmas på måndag eller liknande.