PS: Maidens trummis spelade 90 min fotboll i Paddigtons publag (bestående av personal och stammisar!) på Överåsvallen i går. Glenn Hyséns 15-årige son, Anton, avgjorde: 0-1.
Moderator: Redaktörer
Magnus skrev:Synd att biljetterna tog slut så fort.......annars hade jag(vi) varit där![]()
Nu försöker jag hitta en billig tv-motagare alt tv-kort för att kunna titta på konserten via projektorn.......annars får jag hoppas att nån spelar in den på hårddisk el dvd.
Manzarek skrev:Man kan ju disskutera om dom ändå inte tagit sig vatten över huvudet då det bara var låtar från det fyra första plattorna...
Manzarek skrev:Man kan ju disskutera om dom ändå inte tagit sig vatten över huvudet då det bara var låtar från det fyra första plattorna...
Hetsporren skrev:
PS: Maidens trummis spelade 90 min fotboll i Paddigtons publag (bestående av personal och stammisar!) på Överåsvallen i går. Glenn Hyséns 15-årige son, Anton, avgjorde: 0-1.
Heder åt SVT som sänder en sådan här livekonsert, hoppas att de fortsätter med liknande arrangemang
Bill50x skrev:Det var väl då dom var bra...![]()
Alltså, jag har egentligen aldrig gillat IM. Men så hörde jag deras konsert i Sthlm förra året (förförra?) och tyckte den var ganska najs. En lyssning på deras senaste studioalbum bekräftade dock att jag inte gillar IM. Så jag gissar att det var deras live-framträdande jag gillade och inte deras musik som sådan. Ja, eller nåt. Kanske dom har rätt i att dom är ett live-band och har svårt att fånga musiken på CD.
/ B
Lage skrev:Hetsporren skrev:PS: Maidens trummis spelade 90 min fotboll i Paddigtons publag (bestående av personal och stammisar!) på Överåsvallen i går. Glenn Hyséns 15-årige son, Anton, avgjorde: 0-1.
Det var visserligen basisten Steve Harris som spelade fotboll, medan trummisen Nicko McBrain spelade golf![]()
Lage skrev:Konserten var suverän, det var ett otroligt ös och ljudet var helt ok, betydligt bättre än det som SVT sände (dåligt med bas).Manzarek skrev:Man kan ju disskutera om dom ändå inte tagit sig vatten över huvudet då det bara var låtar från det fyra första plattorna...
Vad menar du?
Det ger många fans chans att få höra låtar som kanske aldrig mer kommer att spelas, vilket är anledningen att de bara körde låtar från de 4 första albumen. Flera resencenter tycker att de tog inte med de bästa låtarna som Children of the damned, Flight of Icarus & the Prisoner, men det är ju låtar som de brukar spela live och troligvis kommer att spela igen. Då tycker jag det var bättre att de körde lite udda låtar så att man fick chans att höra dem. Det är inte särkilt roligt med best of varje turné!
Nästa turné kommer att bli vintern 2006 med ett nytt album i bagaget och på turnen efter det kommer de köra låtar från de 4 albumen mellan 1984-1990, dvs. Powerslave --> No prayer for the dying
Manzarek skrev:
Det jag menade var det är storartat nu, och kommer bli överjävligt bra nästa turne - Powerslave till No prayer -. Vad som sen väntar är perioden Fear of the Dark till Brave new World. Maidens sämsta i karriären. Kommer gå och se dem (2007?), och visst finns det aldrig spelade guldkorn som britterna kan vaska fram, men det kommer garanterat bli en VÄLDIGT ojämn setlist.
Lage skrev:Det har de aldrig sagt att de ska göra!
De har bara planerat in två turnéer, vilka är för nästa skiva och sedan följande 4 skivor (skulle inte förvåna mig om de tar med fear of the dark också). Jag tror inte de kommer att göra en tredje turné på samma tema, eftersom anledningen till denna turnén var att spela låtar för fansen som de troligtvis inte kommer höra igen (och tjäna pengar förstås). De senare skivorna har de ju turnerat med relativt nyligen så det finns inget behov av att göra spelningar med bara de skivorna.
Som tur är kan man ju välja om man vill gå på en konsert eller inte
Manzarek skrev:de tillhör faktiskt kategorin arenarockare med väldigt hög lägstanivå, tillsammans med Bossen och några andra.
Hetsporren skrev:Manzarek skrev:de tillhör faktiskt kategorin arenarockare med väldigt hög lägstanivå, tillsammans med Bossen och några andra.
Skillnaden är bara att Bossen (& Co) har en betydligt högre högstanivå än Iron Maiden...
Manzarek skrev:
Jävligt kul om de skiter i en turne tillägnad 90- tals verken. Skulle ju vara samma sak som att erkänna bristen i materialet de spelade in under den tiden. Om du sen räknar dem som "De senaste skivorna" får det stå för dig. Att materialet från dessa skivor varit underrepresenterat på (best of)turneér vet nog alla.Besöker deras konserter gör jag ändå, de tillhör faktiskt kategorin arenarockare med väldigt hög lägstanivå, tillsammans med Bossen och några andra.
Lage skrev:De senare skivorna har de ju turnerat med relativt nyligen så det finns inget behov av att göra spelningar med bara de skivorna.
At 9 o´clock, ponctually, they appeared! I couldn´t beleive that, the crowd went crazy, everybody junpping, screaming all the songs! They where all there for the Pixies! 50 or 60 thousand people! I think the band was surpriesed with all that, Kim was allways smillig but I thought she was a little bit disttant from the other members(just my oppinion). Frank was GREAT, almost can´t discribe him! He looked like he was enjoing a lot, like he knew he was beeing so important to all those people, he even smiled to the crowd(like he knew what that moment meant for all of us). Joey was perfect! And David also. I wanted to tell you so many other things but , you know, I´m not recouvered yet, never will be!
I got so many good pictures! I´ll send them later. Just another thing, my son saw on the news that there were people from New Zeland, Australia, Spain,... just for the Pixies! The festival got their better nigth just because of them! This is really crazy! I only understod that it was so full of people when I was almost smashed by the crowd in my back. I´m AMAZED. There will never be any band like the Pixies. They have a strengh, they go deep inside me.
Lage skrev:Visst 90-tals materialet är sämre än tidigare utgivna skivor och även sämre än de två senaste, men varför skulle de ge sig ut på en turné och spela bara 90-tals materialet när de dessutom har spelat det år 1998, 2000 & år 2003. Själva meningen med "early years" att få höra låtar man inte hört på länge och kanske aldrig kommer att få höra igen.
Alla artister som håller på länge gör mer eller mindre dåliga skivor emellanåt. Om om de inte åker ut och spelar just de sämre skivorna live varför skulle det "vara samma sak som att erkänna bristen i materialet de spelade in under den tiden". Musik handlar inte om detta, jag tror du har missat något vitalt nämligen att musik ska vara kul.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 36 gäster