BREMEN HD12, info om denna här

Vad är bästa uppgraderingen för just din anläggning? Här kan du fråga andra erfarna medlemmar vad deras åsikt är.

Moderator: Redaktörer

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-02-05 13:59

Vart tog Affald vägen förresten?

Användarvisningsbild
hassez

Inläggav hassez » 2012-02-05 14:35

Tumme skrev:
Kommer det vara ungefär samma upplägg på demon som sist? alltså att man inte stänger/låser dörren och låter folk komma och gå som dom vill. Jag hadde önskat demos på bestämda tider eller när det blir fullt för att kunna få höra hela demon från början och inte komma in i mitten av demon och inte veta vad man missat.

Thomas

Om man låser så är det många som alldrig kommer in, iallafall inte som det var förra året, då var det knökfullt, knappt man kunde tränga sig in.

Varför inte genomströmning på lördagen och stängda dörrar på söndagen.
Då kan dom som verkligen vill lyssna på musik och höra på föreläsningen komma på söndagen.
Gammal man gör så gott han kan, dansar fan så illa.
oa51.3, ob51, POPboxen, miniDSP

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-02-05 14:42

Kommer det att köras med center i år också?

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-02-05 15:07

paa skrev:Kommer det att köras med center i år också?

Jag kommer troligtvis att ha centerhögtalaren på mässan i år också. Jag spelar i så fall med center men också utan center. Jag kommer troligtvis att visa vad centerhögtalaren innebär på ett lite mer ingående sätt och dema vad den gör för ljudet, speciellt för de som sitter off-center som ju var så som du satt förra året. Jag kan ju lätt koppla in den eller koppla från den och samtidigt styr jag signalen i front right och front left.

Vi får se hur det utvecklar sig då jag har satt upp allt i rummet.

Jag har ingen möjlighet att organisera slutna demon med biljettsystem. Jag behöver i så fall mer personal som organiserar upp det hela. Jag har dessutom för litet rum för detta. Med ett stort rum så går det bra eftersom man kan köra demo för tillräckligt många per tillfälle.

@Tumme: Nämn 5-10 exempel på skivor och låtar du känner igen. Jag gör inga förhandsval. Jag väljer musik efter mina känslor på ort och ställe då jag är på plats och upplever själv. Jag vet alltså ofta inte vad jag kommer att spela 3 låtar efter. Det blir som andan faller på.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
landa
Redaktör

Inläggav landa » 2012-02-05 15:26

En attityd jag gillar.

Användarvisningsbild
Tumme

Inläggav Tumme » 2012-02-05 19:32

petersteindl skrev:@Tumme: Nämn 5-10 exempel på skivor och låtar du känner igen. Jag gör inga förhandsval. Jag väljer musik efter mina känslor på ort och ställe då jag är på plats och upplever själv. Jag vet alltså ofta inte vad jag kommer att spela 3 låtar efter. Det blir som andan faller på.

MvH
Peter

Det jag önskar är väl mest lite variation i olika musikstilar (för mycket mässjazz spelas i mitt tycke alldeles för mycket på mässor) men något från Infected Mushroom, Yello, Nitin Sawhney, Dream Theater, Within Temptation, Rammstein, Tool, Madonna, Pink, Rihanna osv.

Jazz och klassiskt lämnar jag till någon annan att komma med förslag på men det brukar det ju inte vara någon brist på ändå på mässor.

Ge mig mer lite smakprov av varje det behöver inte vara hela låtar någon minut räcker eller fram till refrängen eller tills det mest blir upprepningar sen får du gärna byta musikstil så man får höra mycket variation.

Thomas

Användarvisningsbild
Piotr

Inläggav Piotr » 2012-02-05 19:45

Nattlorden skrev:Fast just den fälldes kommentaren om på vår träff igår att den inte är värst utslagsgivande, utan låter bra på allt...

Har hört den på lite blandat och håller inte med... eller typ visst, den låter "bra" på det mesta men på äggen med center har jag hört något som är på nivå med det bästa jag hört.

/Peter

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-02-05 21:47

Piotr skrev:
Nattlorden skrev:Fast just den fälldes kommentaren om på vår träff igår att den inte är värst utslagsgivande, utan låter bra på allt...

Har hört den på lite blandat och håller inte med... eller typ visst, den låter "bra" på det mesta men på äggen med center har jag hört något som är på nivå med det bästa jag hört.

Men är skillnaden mellan bra och bättre lika utslagsgivande, som att spela något bra som det mesta kollapsar på?
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
KarlXII
Dussinmänniska

Inläggav KarlXII » 2012-02-05 22:24

Nattlorden skrev:
Men är skillnaden mellan bra och bättre lika utslagsgivande, som att spela något bra som det mesta kollapsar på?

Fast det är ju inte bra. :?
T H E. G O O S E B U M P. F A C T O R

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-02-05 23:06

Om jag bara fick välja en låt som skulle spelas ( nu kommer jag ju iofs inte vara med på mässan, men OM :) ) så skulle det bli.

Koppel Andersen Koppel - Horneks

Spela denna låten på en kompetent anläggning och det finns nog ingen som inte ser ut som en fågelholk efter.

Finns att hitta på "High Fidelity Reference CD 53"

Användarvisningsbild
spuj

Inläggav spuj » 2012-02-06 00:56

NiklasF skrev:Om jag bara fick välja en låt som skulle spelas ( nu kommer jag ju iofs inte vara med på mässan, men OM :) ) så skulle det bli.

Spela denna låten på en kompetent anläggning och det finns nog ingen som inte ser ut som en fågelholk efter.

Finns även på spotify

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-02-06 01:53

NiklasF skrev:Om jag bara fick välja en låt som skulle spelas ( nu kommer jag ju iofs inte vara med på mässan, men OM :) ) så skulle det bli.

:D Jättefint tips. Jag har samtliga High Fidelityskivor utom en :(

Don't worry jag har nr 53 och jag spelar låten just nu :) Den kommer jag spela på mässan.

MvH
Peter
VD Bremen Production AB + Ortho-Reality AB; Grundare av Ljudbutiken AB; Fd import av hifi; Konstruktör av LICENCE No1 D/A, Bremen No1 D/A, Forsell D/A, SMS FrameSound, Bremen 3D8 m.fl.

Användarvisningsbild
petersteindl
Der Eiermann

Inläggav petersteindl » 2012-02-06 01:55

Tumme skrev:
petersteindl skrev:@Tumme: Nämn 5-10 exempel på skivor och låtar du känner igen. Jag gör inga förhandsval. Jag väljer musik efter mina känslor på ort och ställe då jag är på plats och upplever själv. Jag vet alltså ofta inte vad jag kommer att spela 3 låtar efter. Det blir som andan faller på.

MvH
Peter

Det jag önskar är väl mest lite variation i olika musikstilar (för mycket mässjazz spelas i mitt tycke alldeles för mycket på mässor) men något från Infected Mushroom, Yello, Nitin Sawhney, Dream Theater, Within Temptation, Rammstein, Tool, Madonna, Pink, Rihanna osv.

Jazz och klassiskt lämnar jag till någon annan att komma med förslag på men det brukar det ju inte vara någon brist på ändå på mässor.

Ge mig mer lite smakprov av varje det behöver inte vara hela låtar någon minut räcker eller fram till refrängen eller tills det mest blir upprepningar sen får du gärna byta musikstil så man får höra mycket variation.

Thomas

Jag skall se vad jag kan få fram. Tackar för tipsen :)

MvH
Peter

Användarvisningsbild
Evil_Homer

Inläggav Evil_Homer » 2012-02-06 11:37

Man gör ju självklart som man vill, men jag hade väl kanske inte valt att göra en demo med spotify.
För er som testar låten så kan det vara läge att veta om att inte höja allt för mycket i början.

Vill ju inte börja min karriär här med den som tipsade om låten som blåste ur 37st par med högtalare :roll:
Onkyo 5007. JBL 3632. Crown CDi 1000

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-02-06 11:47

NiklasF skrev:Man gör ju självklart som man vill, men jag hade väl kanske inte valt att göra en demo med spotify.
För er som testar låten så kan det vara läge att veta om att inte höja allt för mycket i början.

Vill ju inte börja min karriär här med den som tipsade om låten som blåste ur 37st par med högtalare :roll:

Tack för tips.... en låt klar till Battlet :D
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-02-06 11:50

spuj skrev:

Finns även på spotify

http://www.youtube.com/watch?v=gkR3eo02tuI

Användarvisningsbild
Kronkan

Inläggav Kronkan » 2012-02-06 14:03

Peter!

Jag vill verkligen beklaga att jag inte kunnat lyssna på dina högtalare. Vet inte om du någon gång kommer att dema i Göteborg men då skulle jag komma. Annars är mina besök på HI-Fi- mässor numera inte så frekvent.

Men en framgångsrik mässa! Du kommer få god press.

Användarvisningsbild
Purre

Inläggav Purre » 2012-02-06 14:26

Lär väl bli mer eller mindre halshuggen för denna tanke.
Men lite fyrkantsvåg kanske vore något att testa. Du kan ju alltid testa hemma själv först för att se vad du tycker så att säga.
http://www.youtube.com/watch?v=wCzmvBdUmNs

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-02-06 14:45

Amethystium (Øystein Ramfjord) - Strangely Beautiful

Användarvisningsbild
hifikg
Mr Clickbait

Inläggav hifikg » 2014-03-08 08:37

petersteindl skrev:
Haakan_W skrev:nåt hum borde du väl ha? veckor månader eller år :)

Om det inte föreligger tekniska förhinder så bör 120-150 dagar räcka till för att få fram en första batch monterade och paketterade ägghögtalare. Sedan är det så att de kan bokas av internationella distributörer och då får butiker i Sverige vänta.

MvH
Peter

Edit: Oooops, gammal tråd, sorry!
Sitter nöjd :)

Föregående

Återgå till Köpråd