Moderator: Redaktörer
Tumme skrev:
Kommer det vara ungefär samma upplägg på demon som sist? alltså att man inte stänger/låser dörren och låter folk komma och gå som dom vill. Jag hadde önskat demos på bestämda tider eller när det blir fullt för att kunna få höra hela demon från början och inte komma in i mitten av demon och inte veta vad man missat.
Thomas
paa skrev:Kommer det att köras med center i år också?
petersteindl skrev:@Tumme: Nämn 5-10 exempel på skivor och låtar du känner igen. Jag gör inga förhandsval. Jag väljer musik efter mina känslor på ort och ställe då jag är på plats och upplever själv. Jag vet alltså ofta inte vad jag kommer att spela 3 låtar efter. Det blir som andan faller på.
MvH
Peter
Nattlorden skrev:Fast just den fälldes kommentaren om på vår träff igår att den inte är värst utslagsgivande, utan låter bra på allt...
Piotr skrev:Nattlorden skrev:Fast just den fälldes kommentaren om på vår träff igår att den inte är värst utslagsgivande, utan låter bra på allt...
Har hört den på lite blandat och håller inte med... eller typ visst, den låter "bra" på det mesta men på äggen med center har jag hört något som är på nivå med det bästa jag hört.
NiklasF skrev:Om jag bara fick välja en låt som skulle spelas ( nu kommer jag ju iofs inte vara med på mässan, men OM) så skulle det bli.
Koppel Andersen Koppel - Horneks
Spela denna låten på en kompetent anläggning och det finns nog ingen som inte ser ut som en fågelholk efter.
Finns att hitta på "High Fidelity Reference CD 53"
NiklasF skrev:Om jag bara fick välja en låt som skulle spelas ( nu kommer jag ju iofs inte vara med på mässan, men OM) så skulle det bli.
Spela denna låten på en kompetent anläggning och det finns nog ingen som inte ser ut som en fågelholk efter.
Tumme skrev:petersteindl skrev:@Tumme: Nämn 5-10 exempel på skivor och låtar du känner igen. Jag gör inga förhandsval. Jag väljer musik efter mina känslor på ort och ställe då jag är på plats och upplever själv. Jag vet alltså ofta inte vad jag kommer att spela 3 låtar efter. Det blir som andan faller på.
MvH
Peter
Det jag önskar är väl mest lite variation i olika musikstilar (för mycket mässjazz spelas i mitt tycke alldeles för mycket på mässor) men något från Infected Mushroom, Yello, Nitin Sawhney, Dream Theater, Within Temptation, Rammstein, Tool, Madonna, Pink, Rihanna osv.
Jazz och klassiskt lämnar jag till någon annan att komma med förslag på men det brukar det ju inte vara någon brist på ändå på mässor.
Ge mig mer lite smakprov av varje det behöver inte vara hela låtar någon minut räcker eller fram till refrängen eller tills det mest blir upprepningar sen får du gärna byta musikstil så man får höra mycket variation.
Thomas
NiklasF skrev:Man gör ju självklart som man vill, men jag hade väl kanske inte valt att göra en demo med spotify.
För er som testar låten så kan det vara läge att veta om att inte höja allt för mycket i början.
Vill ju inte börja min karriär här med den som tipsade om låten som blåste ur 37st par med högtalare
spuj skrev:NiklasF skrev:Om jag bara fick välja en låt som skulle spelas ( nu kommer jag ju iofs inte vara med på mässan, men OM) så skulle det bli.
Finns även på spotify
petersteindl skrev:Haakan_W skrev:nåt hum borde du väl ha? veckor månader eller år
Om det inte föreligger tekniska förhinder så bör 120-150 dagar räcka till för att få fram en första batch monterade och paketterade ägghögtalare. Sedan är det så att de kan bokas av internationella distributörer och då får butiker i Sverige vänta.
MvH
Peter
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 4 gäster