Lyssningsträff hos Unholyrishna!

Samtal och diskussioner ang. Carlssonhögtalarna och ortho-akustik.

Moderatorer: Carlssongossarna, Redaktörer

Vilken datum passar bäst?

Lördagen den 28:e Januari
4
36%
Lördagen den 3:e Februari
2
18%
Inget av ovanstående funkar, för jag har märkliga prioriteringar! ;-)
5
45%

Antal röster : 11

Användarvisningsbild
avr7000
Dunder-Don

Inläggav avr7000 » 2012-02-05 12:56

Jonasp... i sann faktisktanda ett underbart bildreportage :D :D :D
Tack!

Stefan
Hjälpte Larsen HiFi AB lite... inte på kommersiell basis men det kan vara bra att veta för att värdera mina inlägg.

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-02-05 13:02

schmutziger skrev:Fjonken hade hittat en väldigt trevlig ny artist. En sann gitarrvirtuos som imponerade stort! Spelade på som om där inte vore en morgondag.
Tror han är svensk till och med han hette Nils Löfgren

Schmutzi min vän, nu vet jag inte riktigt om du skojjar eftersom texten saknar smiley men för alla som inte vet;

Löfgren är svenskättling men mest känd som gitarrist i E-street band och Neil Youngs husgitarrist. Han har släppt en jäkla hög plattor men aldrig egentligen slagit som soloartist. Acousitc Live-albumet innehåller några godbitar varav just "Keith don´t go" brukar hagla på hifi-mässorna.

Slut på OT! :)

Fjonkalicious skrev:Jag tänkte göra ett inlägg här men jag känner lite såhär:

http://www.youtube.com/watch?v=orZoO85RThU

:mrgreen:

Var f-n grävde du upp den?! Spela svår liksom... :lol:

Användarvisningsbild
steveo1234

Inläggav steveo1234 » 2012-02-05 13:04

Mest underhållande reportaget jag läst än så länge på faktiskt. Tackar!
You are entitled to your own opinion. You are however not entitled to your own facts.

Användarvisningsbild
Nattlorden
Pumpkin/Redaktör

Inläggav Nattlorden » 2012-02-05 13:17

Där har vi en som precis snackade sig ifrån en bunt eventuella köpare, mig bl.a. :roll:
It's all fun and games until Darth Vader comes.

Användarvisningsbild
Kribban

Inläggav Kribban » 2012-02-05 13:30

Fjonkalicious skrev:Le TV box. Exakt vilken vet jag inte, kändes rätt windows-aktigt.

Förmodligen en av Telias digitalTV-boxar
Miljö-alarmist

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 13:45

Kribban skrev:
Fjonkalicious skrev:Le TV box. Exakt vilken vet jag inte, kändes rätt windows-aktigt.

Förmodligen en av Telias digitalTV-boxar

Det är korrekt! :)

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-02-05 13:48

Glebster skrev:

Var f-n grävde du upp den?! Spela svår liksom... :lol:

Ok. Jag kan göra ett undantag för just detta specifika fall. Jag anlände något lemlästad en telefon utan kontakter eller internet. Rätt meckigt att hitta rätt i ett större lghskomplex, men till sist hörde jag Depeche mode från en dörr och då insåg jag genast att det var dit jag skulle.

Vid ankomst spelades det på OA-12. Jag skall i ärlighetens namn säga att jag lyssnade inte så aktivt på dom utan jag gjorde det jag är bäst på istället... nämligen prata. Jag hade med mig en fantastisk cd-spelare som aldrig blev lyssnad på, förfärligt. Många skämt haglar över vintage-cdn, men om man nu skall ställa den lite till svars så kan man läsa lite här, där man använder samma chip (TD1541A) i t.ex. Rotel o.s.v.

http://www.dutchaudioclassics.nl/philips-tda1541.asp

NAD 208 THX är nästan lika gammal och den är det ju inget fel på ;-)

Hos den ohelige tyckte jag kanske att dom lät lite ljust, framförallt från den sidoposition jag satt på. Väl i soffan lät det fantastiskt mycket bättre (såklart). Jag är ju rätt neg. inställd till OA-ljud och är det fortfarande, det är inte riktigt min bag. Men dom poppade på bra måste jag säga.

Sedan kom pi60 på plats och visst är det skillnad. Jag tyckte framförallt det var upplyftande att höra Ino-högtalare utan allt för mycket dämpning runtom kring. Trots detta lät det bra, i vissa lägen fantastiskt bra. Men som upplevt tidigare så kan jag tycka att dom i vissa lägen kan låta lite dämpat och instängt. Det släpper liksom inte riktigt och det saknar rymd. Där jag upplevde det så är när jag drog på John Mayer - Gravity(Live - Nokia). Det upplevs inte riktigt som den live-konsert det är. Där dom lät fantastiskt bra var t.ex. när den ohelige drog på Jonathan johansson - Aldrig ensam. Så bra har jag aldrig hört Jonathan, trots konsertbesök.

Jag har tidigare känt mig ganska ensam med att gilla Jonathan johanssons pampiga, 80-tals svulstiga pop. Det är detta som är så kul med träffar, att hitta andra som gillar likadant som en själv.

Jonasp nämnde att han tyckte att vissa inspelningar låter murket i röstinspelningen och jag kan bara hålla med. Vissa inspelningar suger verkligen och huruvida pi60 gör detta bättre eller sämre låter jag vara osagt.

Det diskuterades en del om hörsel och våra olika uppfattningar av ljud. Schmutz och jag har tidigare avhandlat hur olika toleranta vi är vid höga frekvenser. Jag är mindre känslig i diskantområdet och kan därför också trycka på en del nasty inspelningar(t.ex. Justice, nu spelades det inte igår, jag besparade sällskapet detta) utan större bekymmer men där Schmutz sänker direkt.

Det som gick upp för mig och som gör dessa träffar så fantastiska var att jag själv är uppenbarligen känslig i röstområdet. Starka röster kan upplevas svårt för mig, jag får lätt "överslag" i örat som gör att jag gärna vill sänka. Här fann jag mig ensam där flera andra tyckte det lät helt ok. Ett sådant tillfälle var när vi lyssnade på Adele - One and only (jävla bra låt by the way).

Vidare förmedlades också massa kul info, som t.ex. att sopraner(var det va?) också låter påfrestande på plats och inte bara i inspelningar. Själv lyssnar jag aldrig på körmusik,varken på inspelning eller live men det är reflektioner som aldrig skulle uppstå av sig själv. Tack för info Bo.

Den ohelige bangade inte för att dra på, jag hade aldrig kunnat spela så i min lgh. Vi lyssnade också på herr mullbergs steg och det lät fint. Vi fick en vägg till att börja svänga rätt bra = bra tryck och träff.

Det var en skitkul träff, med skittrevliga människor. God mat och smaskig efterrätt. Verkligen roligt att sitta och snacka om allt möjligt. Någon pratade om en sydvästskånsk gök, men jag vettifåglarna, man får ju inte prata så mycket då.

Humorn var på topp och av rätt kvalisort. Det enda som är fel med sådana här träffar är att tiden går för fort.

Stort tack till den ohelige och alla gäster! Tack för wirre och jägermister (även om min mage hälsar tvärtom idag)!

Det finns mycket kvar att utreda... eller hur?

Mvh

Fjonk
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 13:51

Grymt kul bildreportage Jonas! :lol:

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2012-02-05 15:38

Skriver bara kort från min telefon:
Tack för jättetrevlig tillställning!
Intressanta reflektioner om individuell känslighet.
Jag är känslig för betonad diskant där det väser och sörjar ihop.
Det var något skumt med OA51:orna för det lät inte alls som hos Smutz.
Oklart varför. Bom Ellberg:s steg lät jättefint tyckte jag och det var otroligt snyggt innuti! :) Kanske Bo kan brusfixa Unholys steg med den manligaste kondensatorbanken jag sett?
Mitt intryck av OA12 består, den låter helt underbart som en högtalare att leva med, som lounge högtalare. Låter stort och mysigt.
Sedan var det ju pi60... Först lät den lite "mörk" men sedan insåg jag att det bara var diskanten som var perfekt! Precis som jag vill att det skall låta!
Detta är helt klart min nya referens! :)
Bästa ljudåtergivare jag hört! Punkt!
Fantastiskt kul gäng och kul att träffa alla kunniga personer...
Själv sjunker jag djupare hifiträsket...här skall det mätas och konstrueras filter :)
Tack till Unholy för allt. Hälsa flickvännen att hon måste öva på ursäkterna för att inte närvara! ;)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-02-05 16:03

Hej, tack för alla glada tillrop. Jag lovade att återkomma med lyssningsintryck. Skälet till att det fick vänta var att jag ville spela några av låtarna som vi körde på Unholys OA51 på mitt eget par.

Nu är den jämförelsen lite orättvis. Hos Unholy spelade vi fullregistrigt större delen av tiden - jag delar mina OA51or vid 80 Hz och därunder är de assisterade av 4 st NHT1259 med basreflexavstämning.

Men Unholy, jag funderar uppriktigt på om det inte är något fel på ditt par. Typ om du har fått delningsfilter eller så. Alternativt är det bara rummet som ställer till det. Skillnaden i hur jag upplever dina OA51 och mina egna är helt enkelt grotesk!!!

Vi tar det från början, igen:

Unholys OA51
Jag upplevde djupbasen som betonad. Unholys tidigare strul med att få till basen i han rum gör att detta inte var någon större överraskning. Resten av registerna är svårare att beskriva. Det är något instängt i röståtergivningen, något murkigt - som gör att över delen av röstområdet dessutom blir lite murkigt. Samtidigt upplevdes mellanbasen fullständigt impotent.

Unholys pi60s
Överlag lät dessa mycket mer homogent. Givetvis var de även betydligt mer potenta, gick djupare basen och man kunde dra på riktigt ordentligt utan tillstymmelse till missljud från högtalaren. I flera fall tyckte några i publiken att det var för starkt (se t ex Fjonkis kommentar ovan). Jag hade utan tvekan kunnat tänka mig att dra på betydligt mer i ett par fall, men gillar inte att misshandla grannar i andras lägenheter. (Mina egna är bortskrämda eller döva sedan länge) Uppfattar energikurvan som lite väl fallande. Tror det beror på att rummet är mycket obehandlat akustiskt.

Jonasp OA51
Har spelat samtliga låtar där jag tyckte att röster lät illa/murkiga på Unholys OA51. Dessa är bland andra Depeche Mode Enjoy the Silence, Rhythm Divine (Yello), m fl. På mina OA51 låter det inte murkigt alls, och inte heller vasst. Däremot är klangen en smula slank (vilket har sin helt naturliga förklaring i högtalarens konstruktion). Enda abret hemma hos mig är en lätt väsighet i övre röstområdet/nedre diskanten. Denna verkar avta med tiden, men kan troligen tillskrevas rummet. Mina OA51 låter MYCKET bra och jag föredrar dem lätt framför LTS S2. De är oerhört mycket renare och tydligare i ljudet, utan att för den skull bli hårda. Jämfört med pi60s hos Unholy är skillnaden liten, men jag tror de blir ledsna om jag försöker spela allt för starkt... pi60s är fenomenalt ren när det spelas väldigt starkt.
Grundare och VD i Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 16:08

Vem är det som glömt kvar sin Adolphson&Falk-skiva? Trevlig inspelning! :)

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 16:22

jonasp skrev:Hej, tack för alla glada tillrop. Jag lovade att återkomma med lyssningsintryck. Skälet till att det fick vänta var att jag ville spela några av låtarna som vi körde på Unholys OA51 på mitt eget par.

Nu är den jämförelsen lite orättvis. Hos Unholy spelade vi fullregistrigt större delen av tiden - jag delar mina OA51or vid 80 Hz och därunder är de assisterade av 4 st NHT1259 med basreflexavstämning.

Men Unholy, jag funderar uppriktigt på om det inte är något fel på ditt par. Typ om du har fått delningsfilter eller så. Alternativt är det bara rummet som ställer till det. Skillnaden i hur jag upplever dina OA51 och mina egna är helt enkelt grotesk!!!

Vi tar det från början, igen:

Unholys OA51
Jag upplevde djupbasen som betonad. Unholys tidigare strul med att få till basen i han rum gör att detta inte var någon större överraskning. Resten av registerna är svårare att beskriva. Det är något instängt i röståtergivningen, något murkigt - som gör att över delen av röstområdet dessutom blir lite murkigt. Samtidigt upplevdes mellanbasen fullständigt impotent.

Unholys pi60s
Överlag lät dessa mycket mer homogent. Givetvis var de även betydligt mer potenta, gick djupare basen och man kunde dra på riktigt ordentligt utan tillstymmelse till missljud från högtalaren. I flera fall tyckte några i publiken att det var för starkt (se t ex Fjonkis kommentar ovan). Jag hade utan tvekan kunnat tänka mig att dra på betydligt mer i ett par fall, men gillar inte att misshandla grannar i andras lägenheter. (Mina egna är bortskrämda eller döva sedan länge) Uppfattar energikurvan som lite väl fallande. Tror det beror på att rummet är mycket obehandlat akustiskt.

Jonasp OA51
Har spelat samtliga låtar där jag tyckte att röster lät illa/murkiga på Unholys OA51. Dessa är bland andra Depeche Mode Enjoy the Silence, Rhythm Divine (Yello), m fl. På mina OA51 låter det inte murkigt alls, och inte heller vasst. Däremot är klangen en smula slank (vilket har sin helt naturliga förklaring i högtalarens konstruktion). Enda abret hemma hos mig är en lätt väsighet i övre röstområdet/nedre diskanten. Denna verkar avta med tiden, men kan troligen tillskrevas rummet. Mina OA51 låter MYCKET bra och jag föredrar dem lätt framför LTS S2. De är oerhört mycket renare och tydligare i ljudet, utan att för den skull bli hårda. Jämfört med pi60s hos Unholy är skillnaden liten, men jag tror de blir ledsna om jag försöker spela allt för starkt... pi60s är fenomenalt ren när det spelas väldigt starkt.

Jag ställer gärna upp om någon vill komma hit och dissikera mina 51:or. Skulle vara väldigt skönt att veta att de faktiskt är som de ska, så att inte något blivit fel vid monteringen. Tycker bara inte att jag kan höra att något skulle vara direkt fel på dem. Däremot kanske man skulle kolla igenom filterna så att allting verkligen stämmer.

Jag kan ju dock tillägga att jag har haft OA51.3 här hemma också och jämfört med pi60s, och där upplevde jag ungefär samma tillkortakommanden.

Men Om man vill veta säkert så får man nog kolla igenom så att allt är rätt. :)

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 16:23

PappaBas skrev:Skriver bara kort från min telefon:
Tack för jättetrevlig tillställning!
Intressanta reflektioner om individuell känslighet.
Jag är känslig för betonad diskant där det väser och sörjar ihop.
Det var något skumt med OA51:orna för det lät inte alls som hos Smutz.
Oklart varför. Bom Ellberg:s steg lät jättefint tyckte jag och det var otroligt snyggt innuti! :) Kanske Bo kan brusfixa Unholys steg med den manligaste kondensatorbanken jag sett?
Mitt intryck av OA12 består, den låter helt underbart som en högtalare att leva med, som lounge högtalare. Låter stort och mysigt.
Sedan var det ju pi60... Först lät den lite "mörk" men sedan insåg jag att det bara var diskanten som var perfekt! Precis som jag vill att det skall låta!
Detta är helt klart min nya referens! :)
Bästa ljudåtergivare jag hört! Punkt!
Fantastiskt kul gäng och kul att träffa alla kunniga personer...
Själv sjunker jag djupare hifiträsket...här skall det mätas och konstrueras filter :)
Tack till Unholy för allt. Hälsa flickvännen att hon måste öva på ursäkterna för att inte närvara! ;)

Tack själv!! :) Haha ska hälsa henne detta! Nästa gång kommer hon inte undan ;-)

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 16:29

schmutziger skrev::D
Tack för en fantastiskt trevlig kväll!
Pappa-musik, basportsfladder och lyxservering av schnaps!

I just detta specifika fallet så måste jag säga att OA51LE2 lät rätt entusiastiska i diskanten på ett sätt jag inte känner igen hemifrån. Misstänker skarpt att kablarna inte var av långkristallint koppar och det är det lätt hänt att högtalare upplevs som just ljusa då...
Eller kanske rummet.

Pi60s lät väldigt trevligt, trots avsaknad av de inte så fantastiskt vackra absorbenterna. Man såg dock klara influenser från Hificonsult och deras växtbaserade lösningar här istället. Verkar funka prima.

Fjonken hade hittat en väldigt trevlig ny artist. En sann gitarrvirtuos som imponerade stort! Spelade på som om där inte vore en morgondag.
Tror han är svensk till och med han hette Nils Löfgren

En av få nerdträffar där vi inte lyssnade på Dire Straits, inte ens på skoj! Trots att det blev en hel del pappa-musik.

Jag tror att det upplevda missljudet kan ha att göra med att jag hade tagit bort mina kabellyftare inför träffen. Har ju märkt att min lägenhet är väldigt laddad såhär när det är kall och torr luft, vilket gör att jag får stötar av mina prylar när jag går ifrån soffan och rör vid dem. Kabellyftarna som är formade som portalkranar med gummiband som kabeln hänger i gör ju att kablarna blir helt isolerade från trägolvet och dess elektriska laddning.
När det gäller växterna så bidrar de med positiv energi som ökar välmåendet och därmed den positiva perceptionen av det återgivna ljudet! Dessutom så ökar de luftfuktigheten vilket minskar ovan beskrivna problem! :wink: ROFL!

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-02-05 17:52

Låter ju snarare som att rummet inte passar med OA51 om du upplevde samma tillkortakommanden med .3orna?! Hoppas du får chans att jämföra med ett annat par så vi får reda på orsaken.

Användarvisningsbild
bomellberg

Inläggav bomellberg » 2012-02-05 17:59

Tack för igår, speciellt till vår gästvänliga värd, men även till hela sällskapet, för trevligt umgänge och öronvänlig pappamusik.

Jag tog också en bild av GyroServe:
BildTack Fjonken, för att du tagit hand om den åt mig!

Och en bild på sällskapet från min sida av bordet:
Bild
Vänster till höger: Nattlorden, Nahaz, PappaBas, Schmutziger, jonasp (gömd), UnholyRishna, Fjonkalicious

När jag dök upp vid halv sextiden hade det redan spelats en massa Elvis och Tommy Steele på OA12:orna, så det slapp jag. Det vidtog matförberedelser och allmänt tjöt och en stund senare serverade Unholy en mycket fin kycklinggryta med ädelostsås, hasselbackspotatis och grönsallad. Från kylen langades en aldrig sinande ström av pilsner.

Efter maten var det dags för OA51.LE2 att ta plats på XXLS-12:orna. Som ni sett på bilderna justerades de noga in med avseende på dämpkuddar, filtar och växter. En mycket blandad kompott musik spelades och om jag ska försöka mig på att ge ett för församlingen samlat intryck så var det nog att de lät tämligen ljusa, för att inte säga påträngande.

Precis innan byte av högtalare spelare Nattlorden Mike Oldfield - Five Miles Out, och det var i det närmaste olyssningsbart om sanningen ska fram. Diskanten var högst påträngande. Fjonken, som flytt till köket kom tillbaka och undrade vad fan vi höll på med. :-)

Efter bytet till pi60 upplevde jag först återgivningen som mörk, men när samma spår spelades (Five Miles Out), så var den påträngande diskanten som bortblåst. När sedan Jonathan Johanssons "Aldrig Ensam" spelades satt jag bara och njöt. Det var en musikstil och en återgivning som var HELT i min smak, och det blev också min största upplevelse av denna kväll.

Jag blev lite överraskad av LE2:orna, eftersom jag inte mindes de låta så vid förra lyssningstillfället, hemma hos Schmutziger förförra feelgood. Där förmedlade de till exempel live-BDn med Queen på ett förträffligt sätt.

Så, innan vi vet om Unholys par är korrekta eller ej vill jag inte dra för stora växlar, men om det visar sig att de är som de ska så är det inte något för mig; inte som det lät igår kväll i alla fall.

Kul att träffa PappaBas också, speciellt med de beröringspunkter vi visade oss ha. Hör av dig om mätutrustningen bara!

Nästa gång hemma hos mig, kanske? :-)
Ta allt jag skriver med en nypa salt, även detta!

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-02-05 18:05

Bo, det kommer att bli mycket intressant att höra vad du tycker om dina OA51LE2, å andra sidan förstod jag att det kanske kan ta lite tid innan du har skruvat ihop dem?

Synd att du inte fick till filmningen av retard-fladdret i basporten!!! :lol:

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-02-05 18:35

Nyligen rullade Five Miles Out på undertecknads OA51LE2, spelade hyfsat starkt men inte jättestarkt.

Det lät inte hårt någonstans!!!

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-02-05 18:37

jonasp skrev:Nyligen rullade Five Miles Out på undertecknads OA51LE2, spelade hyfsat starkt men inte jättestarkt.

Då återstår det att se om det är rummet eller högtalarna som spökar hos den ohelige.

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 19:05

Glebster skrev:
jonasp skrev:Nyligen rullade Five Miles Out på undertecknads OA51LE2, spelade hyfsat starkt men inte jättestarkt.

Då återstår det att se om det är rummet eller högtalarna som spökar hos den ohelige.

Så då är frågan hur vi löser detta spörsmål. Jag kan ju släpa med mig mina hem till någon som har ett par också..

Användarvisningsbild
Glebster
Hipster

Inläggav Glebster » 2012-02-05 19:47

UnholyRishna skrev:
Glebster skrev:

Så då är frågan hur vi löser detta spörsmål. Jag kan ju släpa med mig mina hem till någon som har ett par också..

...förslagsvis till Schmutzi eller jonasp som uttryckligen sagt sig vara förskonade från problematiken. *vid det här laget mycket nyfiken*

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 20:34

Glebster skrev:
UnholyRishna skrev:
Glebster skrev:

...förslagsvis till Schmutzi eller jonasp som uttryckligen sagt sig vara förskonade från problematiken. *vid det här laget mycket nyfiken*

Vi får se om någon av dessa herrar tycker att det låter som en bra idé! :)

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-02-05 20:36

Förslagsvis till undertecknad. Schmutzi vill av någon outgrundlig anledning lyssna på de gamla liken LTS S2.

Och.... the more the merrier! :o

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 20:50

jonasp skrev:Förslagsvis till undertecknad. Schmutzi vill av någon outgrundlig anledning lyssna på de gamla liken LTS S2.

Och.... the more the merrier! :o

Låter nice! Säg bara till när så kommer jag med klonerna!
:D

Användarvisningsbild
Fjonkalicious
Colonel Mustard

Inläggav Fjonkalicious » 2012-02-05 20:54

Låter trevlet som man säger i Malme!
Head of Design - Acoustic Illusion AB

Användarvisningsbild
paa
Sökaren

Inläggav paa » 2012-02-05 20:57

bomellberg skrev:Jag tog också en bild av GyroServe:
Bild
Snitsigt, men jag vet inte varför den skulle kallas "gyro"- nånting, det är ju inget gyro inbyggt, däremot skulle "cardanserve" vara ett mer passande namn.

Användarvisningsbild
jonasp
Blomkålsadmin

Inläggav jonasp » 2012-02-05 21:01

Den har inge hydraulik heller, så till cittra-maffian säger jag

-"Cirkulera, här finns ingenting att se, cirkulera...."

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 21:01

paa skrev:
bomellberg skrev:Jag tog också en bild av GyroServe:
Bild
Snitsigt, men jag vet inte varför den skulle kallas "gyro"- nånting, det är ju inget gyro inbyggt, däremot skulle "cardanserve" vara ett mer passande namn.

Håller inte med. När man använder den väl så börjar faktiskt saker och ting att snurra! 8) :D

Användarvisningsbild
PappaBas
Välrakad

Inläggav PappaBas » 2012-02-05 21:06

Jag tyckte inte OA51:orna lät alls som hos Schmutz och tror definitivt att det kan vara värt att se över dem. De var mycket mer påträngande än mina MMX:or i diskanten?! Rummet kändes väl rätt normalt?
Pi60s var verkligen fantastiska! :) Men man kanske klarar sig på lite mindre?
Får skaffa en stor kakburk och lägga all växel i den.... ;)
Ringer i veckan Bo.

Användarvisningsbild
UnholyRishna

Inläggav UnholyRishna » 2012-02-05 21:24

PappaBas skrev:Jag tyckte inte OA51:orna lät alls som hos Schmutz och tror definitivt att det kan vara värt att se över dem. De var mycket mer påträngande än mina MMX:or i diskanten?! Rummet kändes väl rätt normalt?
Pi60s var verkligen fantastiska! :) Men man kanske klarar sig på lite mindre?
Får skaffa en stor kakburk och lägga all växel i den.... ;)
Ringer i veckan Bo.

Sen spelade vi inte alls lika starkt hemma hos schmutziger när jag var där. Ni kanske ökade sen? Här kranade vi på rejält mest hela tiden tycker jag! :)

Men nu har vi ju en plan för att undersöka saken i alla fall!

FöregåendeNästa

Återgå till Carlsson Illuminati