Moderator: Redaktörer
robsarve skrev:Magneplan hade de kombinerat med någon elektronik med extremt högt grundbrus och det gjorde att de lät skräniga. I grund och botten är det nog riktigt trevliga högtalare för gigantiska rum, nära så blir ljudbilden lite skum då instrument reproduceras på olika höjder beroende på frekvens.
petersteindl skrev:HolographicAudio™ skrev:Nattlorden skrev:Rent generell fråga till vem som helst som ställer ut... Är ett dygn extra rumshyra så tokdyrt att det inte finns som alternativ för att kunna bära och ställa upp, provspela, fixa vad man vill i akustikväg, äta och sova ordentligt och starta först mässdagen utvilad och skarp?
Jag hade bokat rum 216 (som jag skulle ha på mässan) torsdag till fredag för att kunna göra precis som du föreslår. Jag blev ganska förvånad när de sa att rummet redan var uthyrt och jag tilldelades ett rum på våning 4.![]()
1900kr spänn plus 400kr för garage till ingen nytta, nåja jag fick ju förstås en frukost som de annars debiterar 259kr för...
Vilket rum fick du istället? Låg det på ett annat plan? De erbjöd mig ett annat rum men jag tackade nej. Vad skall jag med ett annat rum till? Hela grejen med Sheraton var inte speciellt roligt för oss utställare den här gången. Logistiken var minst sagt usel.
MvH
Peter
HolographicAudio™ skrev:petersteindl skrev:HolographicAudio™ skrev:Nattlorden skrev:Rent generell fråga till vem som helst som ställer ut... Är ett dygn extra rumshyra så tokdyrt att det inte finns som alternativ för att kunna bära och ställa upp, provspela, fixa vad man vill i akustikväg, äta och sova ordentligt och starta först mässdagen utvilad och skarp?
Jag hade bokat rum 216 (som jag skulle ha på mässan) torsdag till fredag för att kunna göra precis som du föreslår. Jag blev ganska förvånad när de sa att rummet redan var uthyrt och jag tilldelades ett rum på våning 4.![]()
1900kr spänn plus 400kr för garage till ingen nytta, nåja jag fick ju förstås en frukost som de annars debiterar 259kr för...
Vilket rum fick du istället? Låg det på ett annat plan? De erbjöd mig ett annat rum men jag tackade nej. Vad skall jag med ett annat rum till? Hela grejen med Sheraton var inte speciellt roligt för oss utställare den här gången. Logistiken var minst sagt usel.
MvH
Peter
Jag förklarade om mina planer vid incheckningen men jag fick ändå kalla handen och tilldelades ett rum på plan 4. De skyllde på att mässarrangörerna hade bokat av mitt rum...
Håller med om att det mesta från arrangörernas sida (information, service, logistik mm) var kasst, tur att alla besökare var så himla trevliga.
petersteindl skrev:Har du frågat arrangören om de hade bokat av din rumsbokning? Om inte, så ligger problemet hos Sheraton. Då kan man faktiskt misstänka att Sheraton inte vill att utställare börjar förbereda rummen en dag tidigare innan rummen är utrymda på sängar och dylikt. Men i så fall vore det bättre av Sheraton att säga detta redan från början. Men det kan ha varit olyckliga omständigheter.
MvH
Peter
Panelguy skrev:robsarve skrev:Magneplan hade de kombinerat med någon elektronik med extremt högt grundbrus och det gjorde att de lät skräniga. I grund och botten är det nog riktigt trevliga högtalare för gigantiska rum, nära så blir ljudbilden lite skum då instrument reproduceras på olika höjder beroende på frekvens.
Att Spectral skulle ha extremt högt grundbrus håller jag som osannolikt (kanske lät inspelningen skränig) och att du skulle höra instrumenten på olika höjd beroende på frekvens förstår jag inte då elementen sitter sida vid sida och är lika långa.
Håller dock med om att man inte skall sitta nära.
robsarve skrev:Panelguy skrev:robsarve skrev:Magneplan hade de kombinerat med någon elektronik med extremt högt grundbrus och det gjorde att de lät skräniga. I grund och botten är det nog riktigt trevliga högtalare för gigantiska rum, nära så blir ljudbilden lite skum då instrument reproduceras på olika höjder beroende på frekvens.
Att Spectral skulle ha extremt högt grundbrus håller jag som osannolikt (kanske lät inspelningen skränig) och att du skulle höra instrumenten på olika höjd beroende på frekvens förstår jag inte då elementen sitter sida vid sida och är lika långa.
Håller dock med om att man inte skall sitta nära.
Då hade jag otur med två låtar efter sig... men så kan det ju vara.
Jag var nog otydlig om vad jag menade, beroende på villken frekvens som instrumentet spelar så återges det på olika ställen på membranytan. Det gör att när man sitter nära så blir effekten (för mig) att instrumenten återges på olika ställen i höjdled.
petersteindl skrev:Fredagen var extremt jobbig av olika skäl som Murphy. Jag körde in grejerna till Sheraton vid midnatt mot lördag och vi började bära in grejerna. Vid 01:30 åt jag en räkmacka som fredagslunch i baren. Sedan fortsatte jag i rummet till 04:30 och då fick jag 3 timmars sömn och sedan frukost och fortsätta sätta upp apparaterna i rummet. Kl 11:40 öppnade jag dörren, så jag kände mig ganska mosig under lördagen.
MvH
Peter
hifikg skrev:Jag tyckte också att Magneplanarerna inte kom till sin rätt. Det lät verkligen som om slagverken spelade ovanför huvudet på mig och emellanåt lät det bumligt i basen på ett sätt som jag inte förknippar med elektrostater, så jag skyller på rummet. Någon däremot?
Nattlorden skrev:hifikg skrev:Jag tyckte också att Magneplanarerna inte kom till sin rätt. Det lät verkligen som om slagverken spelade ovanför huvudet på mig och emellanåt lät det bumligt i basen på ett sätt som jag inte förknippar med elektrostater, så jag skyller på rummet. Någon däremot?
Ja; Magnepan är en magnetostat, inte en elektrostat.
hifikg skrev:Nattlorden skrev:hifikg skrev:Jag tyckte också att Magneplanarerna inte kom till sin rätt. Det lät verkligen som om slagverken spelade ovanför huvudet på mig och emellanåt lät det bumligt i basen på ett sätt som jag inte förknippar med elektrostater, så jag skyller på rummet. Någon däremot?
Ja; Magnepan är en magnetostat, inte en elektrostat.
Eller kanske en dipol? Fast det förklarar väl inte ljudet på mässan. Jag har hört Magneplanarer många gånger och de har länge stått på "önskelistan" liksom en o annan Martin Logan. Och så blev det Quad ESL... idag... snart dags för premiär. Vem vinner Carlsson eller Walker, det blir min egen lilla mässa så småningom.
hifikg skrev:Jag tyckte också att Magneplanarerna inte kom till sin rätt. Det lät verkligen som om slagverken spelade ovanför huvudet på mig och emellanåt lät det bumligt i basen på ett sätt som jag inte förknippar med elektrostater, så jag skyller på rummet. Någon däremot?
Strmbrg skrev:Det är ju dessutom så, med stormembranare, att sitter man "nära" så blir det en upplevelsemässigt ogynnsam kvot mellan direktljud och rumsljud.
Detta eftersom konstruktionen sprider ljudenergin väldigt annorlunda än en lådhögtalare gör.
bensnake skrev:Ingen av er som var inne i Audio Note-rummet och kan delge ett lyssningsintryck?
robsarve skrev:Jag var nog otydlig om vad jag menade, beroende på villken frekvens som instrumentet spelar så återges det på olika ställen på membranytan. Det gör att när man sitter nära så blir effekten (för mig) att instrumenten återges på olika ställen i höjdled.
shifts skrev:NiklasF skrev:Tar mod/admin bort bilderna jag har länkat ifrån Euphonia, dom gråter där borta för att jag länkar bilderna.
Det gör du själv.
/Hobbymoderatorn
KarlXII skrev:Man bra lät det onekligen. Han körde en välkänd demolåt efter demon - har glömt vilken - men klart njutbart! Tycker nog att det var bland det bättre på mässan.
NiklasF skrev:Tar mod/admin bort bilderna jag har länkat ifrån Euphonia, dom gråter där borta för att jag länkar bilderna.
NiklasF skrev:shifts skrev:NiklasF skrev:Tar mod/admin bort bilderna jag har länkat ifrån Euphonia, dom gråter där borta för att jag länkar bilderna.
Det gör du själv.
/Hobbymoderatorn
Lite smått irriterad på det hela, jag länkade och visade vilken tråd jag hämtat bilderna ifrån, jag sade vem som tagit bilderna och jag gav beröm för dom fina bilderna.
Ändå sitter dom och gnäller,och just nu skiter jag i vad som sker med bilderna här.
KarlXII skrev:Levande, realistiskt, spelglädje i kubik!
Erik_AA skrev:bensnake skrev:Ingen av er som var inne i Audio Note-rummet och kan delge ett lyssningsintryck?
Jopp. Satt där ett tag, tyckte att det lät rätt okej. Man hörde musiken väldigt tydligt och det var engagerande med intressanta musikval men det fanns några otrevligheter i det lägre mellanregistret/mellanbasen jag inte gillade. Kan bero på hörnplaceringen, är högtalarna konstruerade för att stå sådär?
Användare som besöker denna kategori: MoonMartin och 22 gäster