Flint skrev:IngOehman
Tror du att oljan i en PIO har verkan av elastisk stötdämpare och på det sättet fixerar folielagren?
Ja
Moderator: Redaktörer
Flint skrev:IngOehman
Tror du att oljan i en PIO har verkan av elastisk stötdämpare och på det sättet fixerar folielagren?
IngOehman skrev:Nej för fasen! Du behver verkligen inte beklaga något. Jag gläder mig åt den nya Flint istället!
Har dom mekat med ditt hjärta eller fixade det sig själv?
Vh, iö
Eftersom det här på faktiskt verkar finnas ovanligt många undantag från den regeln, vågar jag slänga tanken ur mig. Varför stelnar folk (utanför faktiskt) i sitt sätt att relatera till omvärlden
hajen1 skrev:IÖ skrev:Eftersom det här på faktiskt verkar finnas ovanligt många undantag från den regeln, vågar jag slänga tanken ur mig. Varför stelnar folk (utanför faktiskt) i sitt sätt att relatera till omvärlden
Det är bekvämast så! Kravlöst och enkelt, men så kan livet ruska tag i en genom en genomgripande händelse t e x olycka, brott, svår sjukdom etc. Det kan få till följd att man öppnar ögonen/sinnet och vågar ta till sig kunskaper och fakta med ett mer prestigelöst sinne. Resultatet blir ett rikare och intressantare liv.
Flint skrev:hajen1 skrev:IÖ skrev:Eftersom det här på faktiskt verkar finnas ovanligt många undantag från den regeln, vågar jag slänga tanken ur mig. Varför stelnar folk (utanför faktiskt) i sitt sätt att relatera till omvärlden
Det är bekvämast så! Kravlöst och enkelt, men så kan livet ruska tag i en genom en genomgripande händelse t e x olycka, brott, svår sjukdom etc. Det kan få till följd att man öppnar ögonen/sinnet och vågar ta till sig kunskaper och fakta med ett mer prestigelöst sinne. Resultatet blir ett rikare och intressantare liv.
Jag tror att det finns en positiv funktion i det. Samhället skulle kunna skena iväg i vilken riktning som helst om folk hela tiden bytte tankeriktning. Det är ju inte säkert att allt nytänkande är positivt. Det kan lika gärna vara destruktivt om bara fel ledare är "karismatisk" nog. Tänker på Tyskland på 30-talet. Trögheten är nog stabiliserande på något sätt.
hajen1 skrev:Nja Flint, med all respekt. Beror väl på vad man lägger in i " stelna " Det jag lägger in i det begreppet är ju att gå i från gamla dogmer och uppfattningar som inte längre håller måttet. När jag växte upp så var ju klasstillhörigheten skarpt uttalad. Man umgicks t e x inte med ungdomar som gick i läroverk. Det var dumt att plugga! Säkert många begåvningar som har tappats bort på det sättet.
I Tyskland på 30-talet så flydde ju flera av de stora vetenskapsmännen och nytänkarna. De som inte hann undan avrättades. Fanns inget rum för nytänkande. Företrädare för modern konst och musik föföljdes. Att Hitler tog över kan lika gärna bero på trögheten.
Flint skrev:hajen1 skrev:Nja Flint, med all respekt. Beror väl på vad man lägger in i " stelna " Det jag lägger in i det begreppet är ju att gå i från gamla dogmer och uppfattningar som inte längre håller måttet. När jag växte upp så var ju klasstillhörigheten skarpt uttalad. Man umgicks t e x inte med ungdomar som gick i läroverk. Det var dumt att plugga! Säkert många begåvningar som har tappats bort på det sättet.
I Tyskland på 30-talet så flydde ju flera av de stora vetenskapsmännen och nytänkarna. De som inte hann undan avrättades. Fanns inget rum för nytänkande. Företrädare för modern konst och musik föföljdes. Att Hitler tog över kan lika gärna bero på trögheten.
Så kan man också se det. Kanske var det det ekonomiska läget på 30-talet som möjliggjorde "ledaren". Kanske bäst att vi slutar här för att inte hamna allt för mycket OT.
IngOehman skrev:
*Är förbryllad över rigiditet som fenomen. Ibland får jag intrycket att det är en sorts darwinistisk drivkraft att alla vill "bestämma sig för vad de skall tycka resten av livet" så fort som möjligt, så att livet sedan kan få övergå till att vara en behaglig matmältningsprocess. De flesta verkar stelna till redan i 20-årsåldern, och över 35 är det sällsynt med att någonsomhelst flexibilitet finns kvar.
Eftersom det här på faktiskt verkar finnas ovanligt många undantag från den regeln, vågar jag slänga tanken ur mig. Varför stelnar folk (utanför faktiskt) i sitt sätt att relatera till omvärlden?
drKvack skrev:Menar du att det är bra att en apparat är så känslig så att den påverkas av underlaget? Är det inte bättre att den påverkas av insignalen endast? Hur tycker du att Belt-produkter fungerar i din anläggning? Mycket eller lite, bra eller dåligt?
drk
Mayro skrev:
Jag menar inte direkt aparaten. Utan att systemet är i så fall rent kasst som INTE har tillräkligt hög nivå på sitt ljud så det KAN dedektera skillnader man gör.. DVS att systemet inte "svarar" på förändringar...![]()
Style skrev:Mayro skrev:
Jag menar inte direkt aparaten. Utan att systemet är i så fall rent kasst som INTE har tillräkligt hög nivå på sitt ljud så det KAN dedektera skillnader man gör.. DVS att systemet inte "svarar" på förändringar...![]()
du menar att systemet är så orobust byggt att det reagerar på alla störningar i omgivningen
såna produkter känns inte direkt färdiga att släppa ut på marknaden
Rydberg skrev:de fick fram (som de sa) "trovärdiga skillnader" (dvs en plutt här och där hade flyttat sig på mätinstrumentet).
Syftade på Bernts kommentarTimbre skrev:Rydberg skrev:de fick fram (som de sa) "trovärdiga skillnader" (dvs en plutt här och där hade flyttat sig på mätinstrumentet).
Ibland kan det vara nyttigt att styra tillbaka till den ofärgade sanningen.
Vi har inte pratat om några "trovärdiga skillnader".
Timbre skrev:Jax skrev:Sedan påpekades att prylar i rummet kunde ha flyttats mellan mätningarna och det påverkar säkert betydligt mer än underlag.
Var står det någonstans...?
Användare som besöker denna kategori: Majestic-12 [Bot] och 19 gäster