petersteindl skrev:mx skrev:Oh, blir det 200 sidor på denna också?
Nej, jag har redan skrivit om denna händelse. Det får räcka. Vill du ha 200 sidor? Om inte, varför tar du upp frågan?
MvH
Peter
Ja, det vore kul.
Moderator: Redaktörer
mx skrev:petersteindl skrev:mx skrev:Oh, blir det 200 sidor på denna också?
Nej, jag har redan skrivit om denna händelse. Det får räcka. Vill du ha 200 sidor? Om inte, varför tar du upp frågan?
MvH
Peter
Ja, det vore kul.
MagnusÖstberg skrev:Allt kanske inte är riktat till dig Peter, och kanske inte alltid så seriöst.
Lugn och fin.
mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
Nej, han har verkligen inte samma filter. Han kör dessutom med dubbla filter.
Ett i förstärkaren och ett XTZ-basarna.
petersteindl skrev:Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Klart han kan prova.
Javisst, jag kör själv mono för tillfället med ska definitivt köra äkta stereo i basområdet då medel till inköp finnes.![]()
....Det låter helt enkelt så pass mycket bättre hos min bror med äkta stereo så det finns ingen återvändo.*
* skillnaden med stereofördel märks mest då du lyssnar efter hur tydligt melodierna i basområdet återges, - tycker jag.
Så är det.
Richard skrev:petersteindl skrev:Richard skrev:MagnusÖstberg skrev:Klart han kan prova.
Javisst, jag kör själv mono för tillfället med ska definitivt köra äkta stereo i basområdet då medel till inköp finnes.![]()
....Det låter helt enkelt så pass mycket bättre hos min bror med äkta stereo så det finns ingen återvändo.*
* skillnaden med stereofördel märks mest då du lyssnar efter hur tydligt melodierna i basområdet återges, - tycker jag.
Så är det.
Javisst.
Jag tycker det är stor skillnad.
petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:mx skrev:Oh, blir det 200 sidor på denna också?
MvH
Peter
Ja, det vore kul.
Du skriver 200 sidor. Du säger "på denna också". På vilket annat har jag skrivit 200 sidor på faktiskt? Varför skriver du just 200 sidor? Varför inte 100 sidor? Eller 150 sidor? Eller 50 sidor?
"Kul" är ett vitt begrepp. Vad menar du med kul i detta sammanhang? För vem vore det kul? Är det kul för mig som kanske skulle lägga ner minst 400 arbetstimmar på ett sådant inlägg. Betalar du timpenning? För vem är det kul? Du är ju utbildad ekonom. Jag vet att du vet vad det rör sig om för ekonomisk uppoffring. Kräver du av andra att de skall lägga ner sådan tid för att du skall ha kul? Skulle du ens läsa 200 sidor? Skulle du finansiera ett sådant projekt? Det är lätt att skriva på forum, men menar du vad du skriver?
MvH
Peter
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Allt kanske inte är riktat till dig Peter, och kanske inte alltid så seriöst.
Lugn och fin.
Aha, mx inlägg var alltså inte riktat till mig, utan till någon helt annan. Allt är inte riktat till mig som du säger. Gudskelov. Och allt är inte alltid så seriöst. Du har nog tyvärr rätt, oseriöst är vad det är.
MvH
Peter
Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
Nej, han använder preout för att undvika filterna i receivern.
Tänk efter lite nu, vad är det Richard egentligen skriver....finns det eller finns det inte någon logik i det?mx skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
OK, så högtalarna spelar också fullt register? Det kanske var därför det var
lite klurigt att integrera?
mx skrev:MagnusÖstberg skrev:När kommer Richards examensarbete från Konstfack?
Haha, nu drog jag ner kaffet i fel strupe. Haha!
bassman skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:När kommer Richards examensarbete från Konstfack?
Å-fan, går Richard på konstfack...
Jag själv skall söka in till Balettakademin och bli en skitbra dansare. Jag tror jag kommer att träffar mer likasinnade där, helt seriöst alltså..
boom skrev:bassman skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:När kommer Richards examensarbete från Konstfack?
Å-fan, går Richard på konstfack...
Jag själv skall söka in till Balettakademin och bli en skitbra dansare. Jag tror jag kommer att träffar mer likasinnade där, helt seriöst alltså..
I fjollträsk
mx skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Allt kanske inte är riktat till dig Peter, och kanske inte alltid så seriöst.
Lugn och fin.
Aha, mx inlägg var alltså inte riktat till mig, utan till någon helt annan. Allt är inte riktat till mig som du säger. Gudskelov. Och allt är inte alltid så seriöst. Du har nog tyvärr rätt, oseriöst är vad det är.
MvH
Peter
Richard skrev:mx skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
Mx, det låter bättre att köra topparna ofiltrerat, bara den naturliga avrullningen nedåt då basreflexröret är pluggat. Min bror har testat flera alternativ.
Xtz högtalarna är så bra att de inte döljer de fel som finns innan i kedjan.
Filtret i denon 2308 är rätt bra, men inte helt transparent.
Hursomhelst låter det inge vidare med dubbla monokopplade subbasar.
Stereo låter mycket bättre, lättare att uppfatta perceived pitch.
Jag tycker förespråkarna för monosubbar i detta forumet har fel. Helt fel.
Och Harryup samt Peterstendl har rätt.
hifikg skrev:petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Allt kanske inte är riktat till dig Peter, och kanske inte alltid så seriöst.
Lugn och fin.
MvH
Peter
Han menade nog en TRÅD på 200 sidor. Och i en tråd, som t ex den om Öhmans mjuka fötter, är det många som bidrar till trådens längd. Tror inte han förväntar sig att du, ensam, ska förse oss med 200 sidor om bas i stereo...
mx skrev:petersteindl skrev:mx skrev:petersteindl skrev:mx skrev:Oh, blir det 200 sidor på denna också?
MvH
Peter
Ja, det vore kul.
Du skriver 200 sidor. Du säger "på denna också". På vilket annat har jag skrivit 200 sidor på faktiskt? Varför skriver du just 200 sidor? Varför inte 100 sidor? Eller 150 sidor? Eller 50 sidor?
"Kul" är ett vitt begrepp. Vad menar du med kul i detta sammanhang? För vem vore det kul? Är det kul för mig som kanske skulle lägga ner minst 400 arbetstimmar på ett sådant inlägg. Betalar du timpenning? För vem är det kul? Du är ju utbildad ekonom. Jag vet att du vet vad det rör sig om för ekonomisk uppoffring. Kräver du av andra att de skall lägga ner sådan tid för att du skall ha kul? Skulle du ens läsa 200 sidor? Skulle du finansiera ett sådant projekt? Det är lätt att skriva på forum, men menar du vad du skriver?
MvH
Peter
Oj, jösses. Du växlar verkligen mellan hur du uppfattar inlägg här på forumet.
MagnusÖstberg skrev:Tänk efter lite nu, vad är det Richard egentligen skriver....finns det eller finns det inte någon logik i det?mx skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
Undviker man filtrena bara för att man använder pre-out? Eller har det inte alls med varandra att göra? Är det snart 1:a april?
Kommer Richard att sänka formets trovärdighet genom konstiga inlägg?
Kommer Bill50x att försvara hans rätt att göra det medvetet eftersom Richards upplevelse inte får störas?
När kommer Richards examensarbete från Konstfack?
Richard skrev:Peter stendl:
Stereosubbasar låter bättre än monokopplade- det är ett faktum som borde postuleras ut med större pregnans.
Likaså låter biampade förstärkare bättre än single- amp ( om samma förstärkare används, och vi snackar upplevd tonhöjd.. ).
Spikes gör ofta att perceived pitch upplevs mera lättfattligt.
....så vad gör vi då här på detta forum ? Här predikas det ju precis tvärtom ...![]()
Hur många har fel, och hur många har rätt ?
Hur många på detta forum är mera kära i apparaterna, än i själva musiken ?
Hur många har får dåliga grejor för att höra den minsta skillnad ?
Själv har jag ingen aning.
petersteindl skrev:MagnusÖstberg skrev:Tänk efter lite nu, vad är det Richard egentligen skriver....finns det eller finns det inte någon logik i det?mx skrev:Richard skrev:mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Har han samma filter så blir det ju rätt jämförbart, med 30/30 akustisk delning vid 80Hz
Undviker man filtrena bara för att man använder pre-out? Eller har det inte alls med varandra att göra? Är det snart 1:a april?
Kommer Richard att sänka formets trovärdighet genom konstiga inlägg?
Kommer Bill50x att försvara hans rätt att göra det medvetet eftersom Richards upplevelse inte får störas?
När kommer Richards examensarbete från Konstfack?
Det där låter som en inledning till ett big brother avsnitt (såpopera)(säger jag som aldrig sett ett big brother avsnitt)
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 26 gäster