Moderator: Redaktörer
Alexi skrev:Jag har inte sätt några oberoende mätningar på någon Mach5 och nästan alla verkar köra dem portat.
steveo1234 skrev:Aerob skrev:Mach5 FTW-21 ska tydligen vara tillgänglig ungefär nu. $570CAD för en, $550CAD
om man köper fyra. Kanske sjunker det ytterligare om man handlar ännu fler.
Dom kan skicka på pall på båt så frakt borde inte bli så farlig heller.
Finns det några mätningar? Mitt minne säger mig att de tidigare Mach inte mätt särskilt bra även om de varit väldigt prisvärda.
boom skrev:steveo1234 skrev:Aerob skrev:Mach5 FTW-21 ska tydligen vara tillgänglig ungefär nu. $570CAD för en, $550CAD
Finns det några mätningar? Mitt minne säger mig att de tidigare Mach inte mätt särskilt bra även om de varit väldigt prisvärda.
Det är samma element som diy cable sålde så nog borde det finnas mätningar.
boom skrev:Aerob skrev:Mach5 FTW-21 ska tydligen vara tillgänglig ungefär nu. $570CAD för en, $550CAD
Dom gör inte affärer i canada dollar utan endast i us dollar om dom sänder det över sjön.
Alexi skrev:Ja det var sjuktdåliga distsiffror på Maelstrom.
Att 8st 18"are kan ge 56,9% dist vid 20hz 106,8dB.
Aerob skrev:boom skrev:Aerob skrev:Mach5 FTW-21 ska tydligen vara tillgänglig ungefär nu. $570CAD för en, $550CAD
Dom gör inte affärer i canada dollar utan endast i us dollar om dom sänder det över sjön.
Oj, då får vi genast räkna om! Med dagens kurs: 570CAD = 570,725US.
boom skrev:Aerob skrev:boom skrev:Aerob skrev:Mach5 FTW-21 ska tydligen vara tillgänglig ungefär nu. $570CAD för en, $550CAD
Oj, då får vi genast räkna om! Med dagens kurs: 570CAD = 570,725US.
Frakten är inte gratis
Alexi skrev:X-max för LMS Ultra är lögn: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1401537
De låter dessutom inge kul om dem när de bottnar och de riskerar att gå sönder.
Och de har QC problem...
Syntesis skrev:Alexi skrev:X-max för LMS Ultra är lögn: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1401537
Och de har QC problem...
Skräp..
Ja men om du läser tråden jag länkade till så konstaterar alla LMS ägare att X-mech är 32mm för spidern tar i. Ingen på AVS försvarar LMS lögnaktiga T/S.boom skrev:Syntesis skrev:Alexi skrev:X-max för LMS Ultra är lögn: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1401537
Och de har QC problem...
Skräp..
Det var ett intressant sätt att mäta x-max på .
tror inte att dom har några QC problem.
Geometric Stroke 33.7 Millimeters, (voice coil - gap) / 2
70% BL 38.1 Millimeters, BL is 0.7 original value (one way)
Xmech 47.6 Mechanical displacement limit (one way)
Long Term Power 2000 Watts
Program Power 8000 Watts, short term peak power limit
Alexi skrev:Ja men om du läser tråden jag länkade till så konstaterar alla LMS ägare att X-mech är 32mm för spidern tar i. Ingen på AVS försvarar LMS lögnaktiga T/S.boom skrev:Syntesis skrev:Alexi skrev:X-max för LMS Ultra är lögn: http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1401537
Och de har QC problem...
Skräp..
Det var ett intressant sätt att mäta x-max på .
tror inte att dom har några QC problem.
Geometric Stroke 33.7 Millimeters, (voice coil - gap) / 2
70% BL 38.1 Millimeters, BL is 0.7 original value (one way)
Xmech 47.6 Mechanical displacement limit (one way)
Long Term Power 2000 Watts
Program Power 8000 Watts, short term peak power limit
Effektåligheten har inte ifrågasatts.
I tråden står också att man själv får betala frakten vid garantiärenden. Limmet hade släppt på en ägares högtalare.
Alexi skrev:Som det är nu så slår konen i och blir totalt förstörd, som vi sätt på bilder här tidigare, men TC säljer ju ersättningskoner. Låg dist å 30mm X-max gör det fortfarande till en jättebra 18"are. Men bättre än två bra hälften så dyra 18-21"are?
Nej, det finns bättre sätt.boom skrev:Och då kan man fråga sig hur många element har rätt x-max eller är dom friserade ,och då finns det bara ett sätt att sprätta skiten och mäta och räkna.
MagnusÖstberg skrev:Nej, det finns bättre sätt.boom skrev:Och då kan man fråga sig hur många element har rätt x-max eller är dom friserade ,och då finns det bara ett sätt att sprätta skiten och mäta och räkna.
Nu blir jag ännu sugnare på att läsa testet i Voice Coil!Husaberg skrev:18sound 21LW1400 kanske kan vara nått, hittade detta test
http://www.data-bass.com/data?page=driver&id=42
ts parametrarna han har mätt upp är inte i närheten av vad 18sund uppger men simulerar man en sluten låda så är inte skillnaden stor.
intressant att han tycker användbar slaglängd är ca dubbla mot angiven.![]()
/ Christer
boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Mätningar
Det är inget svar Magnus vilka då.
MagnusÖstberg skrev:boom skrev:MagnusÖstberg skrev:Mätningar
Det är inget svar Magnus vilka då.
Här är faktiskt en bra artikel, med en filmsnutt som visar hur man gör. Pricken som finns på domen filmas/tas kort på med lång slutartid och sedan kan man mäta den i förhållande till något på filmen/bilden som har känd längd. Ofta ser man till att ha en linjal med millimeterskala med i bilden.
Sedan kompletterar man med mätningar av BL/dist vs slaglängd.
Då behöver man inte förstöra ett element.
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 21 gäster