ivor-isobarik skrev:
Jag har hela den reklamserien sparad på datorn! Ett par av dom är faktiskt riktigt lustiga!
Moderator: Redaktörer
mx skrev:MagnusÖstberg skrev:Du lyssnar på alldeles för bra inspelningar, det är ditt problembassman skrev:MagnusÖstberg skrev:Alltså, det finns massor med människor som torde tycka att det där är högtalare med härlig tyngd och kraft i basen, utan att de är påträngande i mellanregistret.
Bumlig skulle jag vilja säga. Övriga register funkar ganska bra när jag lyssnat.
Den har dessutom en "essig" diskant som jag inte klarar av.
Harryup skrev:Vad man kan säga är att det förmodligen är en väldigt medveten strategi. Och det ser ganska väldämpat ut i övrigt i synnerhet Majiken.
Så det är säkert ett gott ingenjörsarbete med detta som mål.
Har dom varit uppställda som Linn rekommenderar?
mvh/Harryup
Svante skrev:Obs att jag egentligen inte vet så mycket om den där högtalaren, utan ovanstående är mest "i princip".
Jag har hört folk som är rejält negativ mot trissesaker av ren princip.Flint skrev:Svante skrev:Obs att jag egentligen inte vet så mycket om den där högtalaren, utan ovanstående är mest "i princip".
Som med exponentialhorn och rörförstärkare då som du alltid har en massa negativa synpunker på i din globala vidsynthet.![]()
MagnusÖstberg skrev:Jag har hört folk som är rejält negativ mot trissesaker av ren princip.Flint skrev:Svante skrev:Obs att jag egentligen inte vet så mycket om den där högtalaren, utan ovanstående är mest "i princip".
Som med exponentialhorn och rörförstärkare då som du alltid har en massa negativa synpunker på i din globala vidsynthet.![]()
MagnusÖstberg skrev:Jag har hört folk som är rejält negativ mot trissesaker av ren princip.Flint skrev:Svante skrev:Obs att jag egentligen inte vet så mycket om den där högtalaren, utan ovanstående är mest "i princip".
Nattlorden skrev:Flint skrev:Jag har i alla fall testat 100-tals grus-steg och kämpat för att hitta något som duger och grundar alltså min uppfattning på otaliga test och försök. Hur många rörsteg och exponentialhorn har Svante levt med?
Att man bara kan göra så många experiment och ändå dra fel slutsats.
Flint skrev:Man kan bara dra fel slutsats om man från början har bestämt sig för en fjantig ideologi.
Kimpost skrev:Men, Flint. Så vitt jag kan minnas så har ju du inga problem med att erkänna brister med rörsteg, som t ex effektuttag. Du föredrar dem ju bara oftast, klanglikt. Du har aldrig hävdat att de är "helt transparenta", eller liknande. Jag tycker du har varit rätt saklig där.
Flint skrev:Kimpost skrev:Men, Flint. Så vitt jag kan minnas så har ju du inga problem med att erkänna brister med rörsteg, som t ex effektuttag. Du föredrar dem ju bara oftast, klanglikt. Du har aldrig hävdat att de är "helt transparenta", eller liknande. Jag tycker du har varit rätt saklig där.
Tror att du bedömer allt ifrån den typiska faktiskt- och inonormen här. Jag skiter ju i transparens och dogmer och kan därför acceptera vilken dist på papperet som helst om jag bara gillar ljudet. Det går alltså inte att lägga mallen nolltolerans enligt transparentbögarna på mitt sätt att bedöma HiFi. Lyssningsintrycken går före ideologin i mitt tänkande. Faktum är att jag tycker att ideologi har motsatt verkan och istället hindrar lyssningsintrycken. Rent konstruktionsarbete å andra sidan vill jag ha rent faktauppbyggt och fritt från flum och exklusiva amatörtolkningar.
Det tycker jag inte alls det, jag är säker på att fler ser det som jag görFlint skrev:MagnusÖstberg
Nu övertolkar du igen!
Flint skrev:Svante skrev:Obs att jag egentligen inte vet så mycket om den där högtalaren, utan ovanstående är mest "i princip".
Flint skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:Man kan bara dra fel slutsats om man från början har bestämt sig för en fjantig ideologi.
Exacly my point.
Bra. Du inser alltså och håller med om att du lurar dig själv. Det är stark gjort. Respekt.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Nattlorden skrev:Flint skrev:Man kan bara dra fel slutsats om man från början har bestämt sig för en fjantig ideologi.
Exacly my point.
Bra. Du inser alltså och håller med om att du lurar dig själv. Det är stark gjort. Respekt.
Det handlade om dig. Jag tror själv ingenting, alltså kan jag inte lura mig själv.
Flint skrev:Du ser. Redan här missuppfattar du. Det här handlar förstås om dig och dina missuppfattningar eftersom du har bestämt dig i förväg och därför kan missbedöma om du inte passar dig. Det måste kännas ruskigt osäkert och dant.
Nattlorden skrev:Flint skrev:Du ser. Redan här missuppfattar du. Det här handlar förstås om dig och dina missuppfattningar eftersom du har bestämt dig i förväg och därför kan missbedöma om du inte passar dig. Det måste kännas ruskigt osäkert och dant.
Man kan inte missuppfatta vad man själv säger, din logik är lika dålig som vanligt alltså.
petersteindl skrev:Är ni inte lite OT nu?
Kan vi inte utröna om det skall vara mjuka trådar eller hårda trådar då man hänger högtalarna i taket![]()
Eller skall det vara hårda trådar med blue tac runtomkring tråden?![]()
mx skrev:petersteindl skrev:Är ni inte lite OT nu?
Kan vi inte utröna om det skall vara mjuka trådar eller hårda trådar då man hänger högtalarna i taket![]()
Eller skall det vara hårda trådar med blue tac runtomkring tråden?![]()
Haha, den här tråden gick väl off-topic för femtioelvatusen sidor sedan? Eller
var det först nu du insåg det?
IngOehman skrev:celef skrev:ivor-isobarik skrev:
det där är väldigt sant
Vad för något?
Har du lust att vara mera specifik?
Vh, iö
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 29 gäster