Lilla objektiva gruppen denna dag förstärkt med Frank gjorde bara lite lyssningar med Oppo'n över nätverk. Den spelar snällt och glatt med ett i princip obefintligt användarinterface. Mer tester kommer framöver mot Touch och 3 .0.
Mvh/Harryup
Moderator: Redaktörer
Harryup skrev:Den spelar snällt och glatt med ett i princip obefintligt användarinterface. Mer tester kommer framöver mot Touch och 3 .0.
pLudio skrev:Harryup skrev:Den spelar snällt och glatt med ett i princip obefintligt användarinterface. Mer tester kommer framöver mot Touch och 3 .0.
Mina hamstrar är alltid snälla och glada men är inte så bra på cymbaler. Har ni några tips för välljud?
Lennart skrev:Stödjer Logitech Duet FLAC med 5.1 DTS-HD? Dvs. att den läser och skickar vidare som bitstream till min bioprocessor?
Har försökt men min Duet:en hänger sig direkt när man kör ovanstående filformat, och då krävs att man gör den strömlös för att återställa den.
/Lennart
Richard skrev:Harryup:
Cambridges nya nätverkspelare verkar intressanta- kan ni testa en sådan ?
Prismässigt är cambridges billigare nätverkspelare ju bara en liten bit ovanför SB Touch, trots det har cambridgen betydligt dyrare och bättre dacar.
De har dessutom satt en rejäl routerantenn på spelarna.
Harryup skrev:Vad vi kommer testa härnäst är http://forums.slimdevices.com/showthrea ... ital-Ouput
24/192 ur Touchen och sen jämföra 24/96 över TT3.0 mot 24/192 över denna mod.
Och den har vi också möjlighet att testa mot en Oppo 95 som spelar över nätverk men mot en DNLA-server så det som är skillnad är serverprogramvaran däremot är det samma filer som streamas på 2 olika sätt. Finns också möjligheter att köra DNLA ifrån Squeezeboxservern så kanske det går att t.o.m. testa 2 olika serverprogram fast båda körandes över DNLA. T.o.m Frank tyckte att det skulle bli kul.
Kommer testa tidigast nästa vecka då denna är full av arbete.
mvh/Harryup
brumel skrev:Jag får alltid det trådlösa att fungera. Efter lite handpåläggningar och omstarter liksom alla datorprodukter.
Du skrev att du var allergisk mot trådlöst. Själv tycker jag att det är det bästa med SB. Skulle aldrig köpa en trådbunden nätverkspelare.