Moderator: Redaktörer
NiklasF skrev:Vet inte vilken mässa ni har vart på, men vart var hiend sakerna, vart hölls kablarna i framkant??
Vilka rum fanns det akustikfix?
Lite skum och fyra stycken golden horn var allt jag kunde se, vill man gnälla så hittar man alltid något.
NiklasF skrev:Vet inte vilken mässa ni har vart på, men vart var hiend sakerna, vart hölls kablarna i framkant??
Vilka rum fanns det akustikfix?
Lite skum och fyra stycken golden horn var allt jag kunde se, vill man gnälla så hittar man alltid något.
NiklasF skrev:Men hallå, går ni på en mässa för att få se/lyssna/titta på sådant ni hittar på Elgiganten ?
Jag vill se något över medel, annars kan man ju likväl stanna hemma.
Väldigt lite "dyr" prylar tycker iaf jag, det mesta skulle ju faktiskt även en vanlig dödlig kunna skrapa ihop till om man nu skulle vilja.
Mässans bästa ljud låg på 80K komplett, det har många här inne passerat med råge.
bakerman22 skrev:Jag och brorsan garvade åt boaormarna på golvet i vart och vartannat rum.![]()
Dom flesta faktiskt. Jag kan inte annat än att hålla med om att det bara blir larvigt när det ligger såna kablar på golvet.
Speciellt dom som har en klump på flera kilon mitt på kabeln...

Bill50x skrev:Morello skrev:Bill50x skrev:Morello skrev:Jösses vilket onyanserat PAJAS-inlägg!
Hur menar du då?
Jag menar att det var ett satans raljerande där alla utställare drogs över en kam trots att hela spektrat från ormolja till seriös hifi fanns att åse.
Ahhh, då förstår jag. Du kände dig träffad
/ B
hifikg skrev:phon skrev:RogerGustavsson skrev:Hur ser man slutartiderna för bilderna? Det blir mycket vidvinkel vid en sådan här tillställning, enklare med långa slutartider då.
Kolla på bildens metadata.
Fyra på morgonen? Inte illa!
hifikg skrev:bakerman22 skrev:Jag och brorsan garvade åt boaormarna på golvet i vart och vartannat rum.![]()
Dom flesta faktiskt. Jag kan inte annat än att hålla med om att det bara blir larvigt när det ligger såna kablar på golvet.
Speciellt dom som har en klump på flera kilon mitt på kabeln...
Då föredrar jag (och modellen Alexandra) en äkta boa...
hifikg skrev:brumel skrev:SA Ranger är en mycket bra högtalare. Primare I 32 löjligt prisvärd. Kan inte vara mycket för 20 papp som slår den!
Synd att Linn lät dåligt. Vad lirade dom på för högtalare månne?
Du kanske känner igen prylarna?
Elektroniken var inte Linns allra bästa enligt utställaren. Men den var säkert inte helt gratis
brumel skrev:Elektroniken hade kanske behövt ett annat rum för dåligt låter den sannerligen inte.
grafpro skrev:Faktiskt konstigt att inte utställarna sedan länge krävt denna möjlighet.
grafpro skrev:... Saken vore enkel. I stora hallen ställs en scen och där visar utställarna i blindtest att deras produkter håller vad de lovar. Exempelvis kan en exklusiv högtalarkabel jämföras med en lampsladd i tio snabba blinda AB-lyssningar där utställaren visar att han lätt hör skillnad. Därefter kan publiken också få göra tio snabba AB-test för att se om de också hör skillnaden och därmed kan var och en bedöma om kabeln är prisvärd för just honom. ....
Faktiskt konstigt att inte utställarna sedan länge krävt denna möjlighet.
Vovven skrev:grafpro skrev:... Saken vore enkel. I stora hallen ställs en scen och där visar utställarna i blindtest att deras produkter håller vad de lovar. Exempelvis kan en exklusiv högtalarkabel jämföras med en lampsladd i tio snabba blinda AB-lyssningar där utställaren visar att han lätt hör skillnad. Därefter kan publiken också få göra tio snabba AB-test för att se om de också hör skillnaden och därmed kan var och en bedöma om kabeln är prisvärd för just honom. ....
Bäste Grafpro,
Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte av framförallt av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka för flera tusen när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.
Jag ser därmed fram till mer postiva inlägg utan gnäll och spydigheter.
Hälsningar
Generalen
Vovven skrev:grafpro skrev:Bäste Grafpro,
Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte av framförallt av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka för flera tusen när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.
Hälsningar
Generalen
Vovven skrev:grafpro skrev:... Saken vore enkel. I stora hallen ställs en scen och där visar utställarna i blindtest att deras produkter håller vad de lovar. Exempelvis kan en exklusiv högtalarkabel jämföras med en lampsladd i tio snabba blinda AB-lyssningar där utställaren visar att han lätt hör skillnad. Därefter kan publiken också få göra tio snabba AB-test för att se om de också hör skillnaden och därmed kan var och en bedöma om kabeln är prisvärd för just honom. ....
Bäste Grafpro,
Tack för Dina synpunkter. Jag tror av flera skäl dock inte på idén. Tiden räcker inte till, vi förlorar skivhallen m m. Vårt köpbeteende styrs trots allt inte främst av furnuft eller logik. Se Dig omkring, människor är beredda att slanta upp flera tusen för en Canada Goose-jacka när en betydligt billigare är lika bra ur ett funktionshänseende. Vi köper prestige med dyra varumärken på bilar, kläder köksinredningar, kaffebryggare o s v. Många är beredda att köpa stora och dyra däck och fälgar till bilen utan att någonsin ha andra behov än att det är snyggt. Att somliga är beredda att köpa stora, feta och dyra kablar är väl rimligen upp till honom eller henne. Anledningen till vissa inköp är väl upp till var och en utan att somliga skall ondgöra sig. Det vore klädsamt att inte slå ner på varandra och raljera som somliga på detta forum roar sig med.
Hälsningar
Generalen
Vovven skrev:Jag ser därmed fram till mer postiva inlägg utan gnäll och spydigheter.
Vovven skrev:Generalen
hifikg skrev:Att se leverantörer av dyrkablar skilja dem från lampsladdar skulle sannerligen vara en upplevelse. Den leverantör som lyckas kan dessutom flaxa över till USA och kvittera ut en miljon dollar.
RogerGustavsson skrev:brumel skrev:Elektroniken hade kanske behövt ett annat rum för dåligt låter den sannerligen inte.
Är elektroniken rumsberoende eller känslig för akustisk återkoppling?
Nattlorden skrev:Låda på kabeln är ingen kabel, inget konstigt med det. Att kabel+filter kan skilja sig markant från ren kabel är väl inget konstigt ens för vår vän Chiquita?
Användare som besöker denna kategori: nusihb och 26 gäster